Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mia
Köper du den som var bild nr 2, "Jan" 5.2 och inte gillar den så har du en köpare! :wink:
Användarens profilbild
Av karinmaria
Jag fick hem min Didymos Iris idag - gröna och blå klara färger. MYCKET fin och smidig. Upplevde den inte alls som klumpig. Har inte sett och kännt på så många sjalar, men en Hoppediz åtminstone och jag tycker att Didymosen kändes mycket "mindre" och lättare.
Köpt hos www.activebabycare.se
Användarens profilbild
Av annachen
Mia skrev:Ngn av dessa?! :wink:
http://www.didymos.de/bilder/muster-gr/448.jpg
http://www.didymos.de/bilder/muster-gr/307.jpg
http://www.didymos.de/bilder/muster-gr/308.jpg
http://www.didymos.de/bilder/muster-gr/304.jpg
http://www.didymos.de/bilder/muster-gr/311.jpg
Gulp *sätter i halsen* - vilka fina!!! :D Har den snedskurna ändar?? Synd att den inte finns att kolla på i Stockholm nånstans :( Eller gör den??
Användarens profilbild
Av diddeldi
annachen skrev: Gulp *sätter i halsen* - vilka fina!!! :D Har den snedskurna ändar?? Synd att den inte finns att kolla på i Stockholm nånstans :( Eller gör den??
didyn har snedskurna ändar. de jaquardvävda är tunnast tycker jag, fast de med ränder är inte heller tjocka. den finns väl mest på sjalträff i stockholm :wink: , de som säljer den i sverige är vi (eden baby), activebabycare och allt-i-tyg.
Användarens profilbild
Av annachen
karinmaria skrev: Har inte sett och kännt på så många sjalar, men en Hoppediz åtminstone och jag tycker att Didymosen kändes mycket "mindre" och lättare.
Köpt hos www.activebabycare.se
Är det någon som har provat både Didymos och Easycare eller Bebina och kan ge ett utlåtande om tjocklek/känsla?

Och om längd... det är så svårt med längd, tycker jag... Har en babybundler nu - den är 5,4 meter och det räcker precis för att jag ska kunna knyta fram i xomslut, men den easycare som jag provade idag var 5,2 och räckte också precis... likaså en EllaRoo 5,0 (men det var knappt...). När jag däremot kollar didymos/bebinas hemsidor bör enligt dem en 4,7/4,9 räcka för min storlek...Hur kan det vara så olika?? En meter är väl en meter, eller?? :roll: :roll: Det dumma är att om jag beställer tex en 5,2-meters och den inte räcker för knuten på magen blir den ju som en lång svans om man knyter den på ryggen...
Användarens profilbild
Av diddeldi
alltså, det är bra och tunna sjalar alla tre. ta du den som du tycker är snyggast! :D
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag har en Bebina stjärntecken och en randig Didy, och jag måste säga att det inte är någon större skillnad på dem. Bebinan är lite tunnare och svalare, Didyn en smula stretchigare. Båda är väldigt mjuka och sköna, Bebinan något glattare i ytan. Jag tycker väldigt mycket om båda, och rekommenderar dem varmt!

Värt att tänka på när det gäller längd är att Bebina mäter sjallängden exklusive sneda ändar, Didymos (om jag inte minns fel) inklusive en ände. En "lika lång" Didy är alltså ca 20 cm kortare i verkligheten.
Användarens profilbild
Av Helena
annachen skrev: Och om längd... det är så svårt med längd, tycker jag... Har en babybundler nu - den är 5,4 meter och det räcker precis för att jag ska kunna knyta fram i xomslut, men den easycare som jag provade idag var 5,2 och räckte också precis... likaså en EllaRoo 5,0 (men det var knappt...). När jag däremot kollar didymos/bebinas hemsidor bör enligt dem en 4,7/4,9 räcka för min storlek...Hur kan det vara så olika?? En meter är väl en meter, eller?? :roll: :roll: Det dumma är att om jag beställer tex en 5,2-meters och den inte räcker för knuten på magen blir den ju som en lång svans om man knyter den på ryggen...
Didymos och Easycare rekommenderar väl 4,7 eftersom de räknar med att man knyter knuten på ryggen, och då räcker väl en 4,7 för de flesta?
Användarens profilbild
Av Mia
annachen skrev:Är det någon som har provat både Didymos och Easycare eller Bebina och kan ge ett utlåtande om tjocklek/känsla?
Ja jag!
Och det skiljer lika mycket mellan dem som det kan göra mellan olika färger/vävsätt av samma märke... :roll:
Av bebinorna är definitivt stjärntecken mycket mjukare och gosigare.
Av didysar så ska "jacob" och hans kompisar vara tunnast..
Jämför jag dess två så är de rätt likvärdiga! Jacob är lite stadigare men stjärntecken är lite mjukare.
Easycare är lite "stretchigare" än båda dessa, alltså den töjer sig lite mer. Och mittemellan i tjocklek skulle jag gissa.. Men det är så små skillnader så det spelar inte så himla stor roll!
Som sagt ta den färg du tycker bäst om!
Och testa du länsta modellen! Den är sällan för kort för ngn att knyta på magen med! Men man får knyta rätt hårt, vilket man lär sig och man får ha bebis i navelhöjd och midjebandet också! Att dra ner midjebandet och knyta runt höfterna räcker den nog inte till men det är en vanesak!
Användarens profilbild
Av annachen
Nu har jag köpt en bebina stjärntecken!! :D Lite av ett impulsköp blev det trots mina noggranna efterforskningar! Köpte en 4,2 m - den var så smidig och mjuk och passade perfekt i längd för omslutet X med knuten bak (spolade min idé med knuten fram...). Den är ju kanske inte så kul i färgerna, så förmodligen kommer jag köpa en till sjal längre fram som är lite piffigare och kanske lite stadigare (en easycare eller en didymos) men jag ska först testa den här ett tag och se hur jag gillar längden - kan ju köpa den andra längre om jag vill... Som jag har förstått är det ändå rätt bra att ha en lite kortare sen när man börjar göra ryggknytningar och så.

Tack för er hjälp! :)
Användarens profilbild
Av Eld77
Grattis till en underbar sjal!
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Grattis!
Älskar min Bebina stjärntecken, har också en 4.2 och tycker den räcker långt (lyckas faktiskt göra en knut på magen också).

Vilket stjärntecken blev det?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?