Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annachen
Nu behöver jag verkligen experthjälp! Tänkte köpa mig en vävd långsjal och har varit och tittat på Ella Roo och Easycare och har otroligt svårt för att bestämma mig. Funderar även på om Bebina eller Hoppediz kan vara något, men dem har jag inte känt på än... Mina "problem" är:

1) Tycker Easycare verkade avlasta bättre och vara skönare. MEN jag gillar inte färgerna alls (fina, men ingen som är riktigt "jag"). Ella Roo verkade svalare och lättare att transportera/hantera och är bara sååå snygg (föll för "Christiane").

2) Ella Roo är för kort för att jag ska kunna knyta på magen i xomslut, 4,6 m var lagom för att knyta på ryggen. Easycaren kan jag knyta 5,2 m på magen precis men den ser löjligt lång ut om jag knyter på ryggen... Dessutom är det ju nåt fuffens med deras längder (de garanterar en viss längd, men den kan vara längre - och jag vet ju inte om den jag provade var det!!??)

Hur vill man knyta? Vilken längd tror ni är bäst?? :roll: En annan fråga är hur det blir om man väljer en sjal med diagonalskurna ändar i stället...? Hjälp, jag är verkligen supervelig... Vad tycker ni? Är lite inne på att kanske köpa två dessutom, i fall det är så att man använder dem till lite olika ändamål (en längre, och en kortare / en sval, en stabilare...) men det blir ju så dyrt!

OM man skulle vilja prova Hoppediz - vet ni om det finns nån som säljer såna här i Stockholm??

Många frågor.... tacksam för svar!
Användarens profilbild
Av Ester
Vilka färger tycker du bäst om ?

Jag skulle nog faktiskt rekommendera en storchenwiege eller en bebina framför en Ella Roo.
Användarens profilbild
Av annachen
Elin skrev:Vilka färger tycker du bäst om ?
Jag gillar blått, grönt, lila... men jag är nog lite kinkig med nyanserna :wink: tyckte easycare "lagun" var finst, men lite för blaskig... "hav" har jag inte sett i verkligheten tyvärr!
Användarens profilbild
Av diddeldi
hav är faktiskt himla fin i verkligheten. annars är jag inte så svag för easycare-fägerna jag heller. jag skulle inte välja ella roo om jag var du, däremot tycker jag att de flesta av de diagonalvävda sjalarna är bra (easycare, hoppediz, didymos, bebina, storchenwiege). jag gillar personligen snedskurna ändar.

du kanske kan gå på en sjalträff och känna på lite olika sjalar innan du bestämmer dig?
Användarens profilbild
Av Ester
kanske en storchenwiege INKA?

(min absoluta favvis :wink: )

Vad finns det annars?!...jta med de färgerna ihop är et väl Christine som är din färg aksnke....men jag tyckte att det var svårt att få till en bra knytning med den...
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker inte att Ella Roo är så mysig på vintern. Vad gillar du Didymos då, de har ju många färger att välja på?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
BabyDesign i Västerås säljer Hoppis och Stork. Stork Leo Marin är en jättefin bli färg tycker jag. Jag är väldigt förtjust i de snedskurna ändarna hos Storkarna också.

Ingrid har nedsatt pris på alla Storkar i november också!
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Hmm, du blir väl inte direkt mindre velig nu, men jag älskar Bebina stjärntecken. Den är mjuk och gosig redan från start.
Ett annat plus, förutom att den är snygg helt enkelt, är att den är vändbar och grå med blått stjärntecken på ena sidan och blå med grått stjärntecken på andra sidan. Alltså 2 sjalar i en! Kanske kan vara något för en som velar mellan färger (är likadan själv!) :lol:
Användarens profilbild
Av Kanel
Jag har ju en EllaRoo och en Easy och Easyn avlastar mycket bättre men är ändå tunn och smidig. Men om du inte gillar färgerna så... Nja jag skulle nog satsa på kanske en stork eller någon annan då, inte en Ella. Om du inte ska ha två för då är ju Ellan en bra andrasjal, eftersom den är så tunn och helt annorlunda än de andra. Och snygg som sagt. Min är visserligen svart och inte alls som Christiane, men den är en hit om man ska se lite sober ur eller har något väldigt färgglatt på sig och inte vill lägga på ytterligare ränder! ;-) Lycka till och glöm inte rapportera vad det blir.
Användarens profilbild
Av Mia
Stork, bebina stjärntecken eller en Didy tycker jag! Och den längsta längden så att du kan knyta på magen, vilket jag tycker är mycket smidigare mu på vintern när man har jacka över. Och så är ju ditt barn bara liten bebis än!
Till våren kan du köpa en kortare ella roo tex!!
Har du sett didymos alla fina färger??!
Användarens profilbild
Av Helena
Du har ju i och för sig rätt att det inte finns så många Easycare som går i blått och lila. Konstigt egentligen. Det är mycket orange, rött och grönt. Fast det gillar jag.

Didymos har en hel del sjalar i olika blå färger som inte är blaskiga.
Användarens profilbild
Av annachen
Tack för era tips...
Mia skrev:Har du sett didymos alla fina färger??!
Hmmm.. den har jag inte kollat in! Har fått för mig att den är lite "klumpigare", men jag kanske har fel? :roll: Ännu en att välja mellan... :lol: *velar vidare*
Användarens profilbild
Av Helena
annachen skrev:
Hmmm.. den har jag inte kollat in! Har fått för mig att den är lite "klumpigare", men jag kanske har fel? :roll: Ännu en att välja mellan... :lol: *velar vidare*
Didymos är smidigare än Hoppediz och Storchenwiege tycker jag. Den är lite smalare också. Det beror också på vilken sort man väljer, finns ju lite olika vävsätt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?