Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Froggie skrev:Är en Onbuhimo lättare att använda? Funderar nämligen eventuellt på att be henne sy en onbu istället :roll:
Jag undrar om inte en mei tai är enklare att använda än en onbuhimo? Fast det kan säkert Daniellas mamma svara på. Är det inte lite smidigare att bara knyta mei taien för att sedan ta på sig barnet. Med en onbuhimo måste man ju trä sjalen genom ringarna på något vis innan, det är ju bara ett långt band som måste viras på olika vis runt din kropp. Har man två olika band, ett runt midjan och ett över axlarna kan man nog justera dessa två lite mer individuellt. Onbuhimon har ju bara ett långt band som måste dras genom ringarna och viras runt din kropp. Sakaran hade detta, fast med hyskor istället för ringar och jag tyckte det var lite svårt att justera den (men det kan ju ha berott på mig).
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
onbuhimos är bättre att använda på ryggen, men visst kan man använda den för att bära barn på magen, dock inte lika lätt som en meitai. och sedan är onbuhimos ännu lättare att använda när man har ett lite större barn, typ toddler.

man kan, innan man få barnet upp på ryggen, trä in banden i ringarna. så att det är bara att dra i bandet tajtare. och sedan knyta....de flesta mammor i USA tycker att onbuhimos är lättare att få barnet i en "high back carry" :D

jag har det lättast att få barn på ryggen i en mei tai, men detta är pga att min kroppstorlek är inte riktigt "in sync" med onbu's storlek. jag måste ha en onbu som är lilte mindre i sittdel så att ringarna hamnar på rätt plats när jag justerar banden :D och sedan tror jag att man behöver ocksa öva mycket för att få den rätt

:D
Användarens profilbild
Av Aurian
Nu har jag beställt! :D

Tog en med långa band och en ficka.

Hur var det nu... Har ni behövt tulla ni som beställt från Babyhawk, eller har ni bett dem skriva ngt speciellt på paketet? Vad i så fall?
Användarens profilbild
Av Hellen
Gaahhh :shock: Varför är det bara en massa röda kryss istf bilder nu. Jag vill ju också se.....

Velar som Katharina om jag ska köpa en XT eller en vanl. Långa band har jag redan bestämt mig för och tyg troligtvis också.

Men jag vill ju se alla braiga bilder och bilda mig en egen uppfattning också :( *suck*
Användarens profilbild
Av Aurian
Hellen, de flesta har nog sina bilder på FL och den sajten är nere just nu (igen) :roll: , så du får gå in på Babyhawk:s hemsida och titta på galleribilder helt enkelt! :D
Användarens profilbild
Av Hellen
Ok, tack Froggie. Det var ju samma igår och då gick det ju inte att komma in på FL, idag har jag inte testat. Undrar vad de pysslar med där när det är nere så länge??! :shock:

Får vänta på bilderna.... har kollat på Babyhawks sida redan en förtifjurton gånger :wink: men får kanske ta ett varv till :D
Av Aelia
Froggie skrev:
Hur var det nu... Har ni behövt tulla ni som beställt från Babyhawk, eller har ni bett dem skriva ngt speciellt på paketet? Vad i så fall?
Jag fick min hem idag, kl 8.30 kom den. Hon skrev att den är värd 40 dollar och att det är ett present.
Användarens profilbild
Av Aurian
Aelia skrev:
Froggie skrev:
Jag fick min hem idag, kl 8.30 kom den. Hon skrev att den är värd 40 dollar och att det är ett present.
Behövde du be henne skriva det, eller gjorde hon det automatiskt?
Av Aelia
Hon gjorde det automatiskt. Jag tror att de skriver det på alla paket.
Väldigt snabba på att svara på mail var dem iaf :lol:
Användarens profilbild
Av Aurian
Aelia skrev:Hon gjorde det automatiskt. Jag tror att de skriver det på alla paket.
Väldigt snabba på att svara på mail var dem iaf :lol:
Trevligt! Då är det bara att vänta på att hon svarar på mitt mail... Blir första gången jag betalar via Paypal, så jag vet inte riktigt hur man går till väga :roll:
Av Aelia
Det var förtsa gången för mig oxå. Men det gick*L*
Vilken bestälde du? Jag har en camo.
Användarens profilbild
Av Aurian
Hemlis! Vilja kanske läser här :wink: :lol:
Av Aelia
Hehe, då är det bäst att va tyst då :lol:
Längtar tills jag ska hämta sonen, vill ju använda den igen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?