Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fina
Helgens skörd... :wink: (förlåt för de stora bilderna när jag hade så många..)

Bild Bild
Bild

Och så den här som jag inte riktigt vet hur jag ska fortsätta med. Det ska på en dragkedja, men jag vill inte ha en ful zickzack-söm som det blir om jag syr fast den på vanliga maskinen vilket egentligen är det enda alternativet? :hmm: Helst ville jag ha en overlocksöm, så att den ser proffsig ut helt och hållet.
Bild
Användarens profilbild
Av Bina
Fint :vågen:
Användarens profilbild
Av Anso
Ohhhhh, snyggt!!!!! :loving:
Användarens profilbild
Av sacha42
snyggt 8)
Användarens profilbild
Av florin
Varför skulle du behöva ZZ?? Dragkejdan är ju inte elastisk så då behöver ju inte sömmen heller vara det....

Vill man ha det snyggt på insidan kan man ju overlocka dragkedje-öppningen och sedan sytt fast dregkedjan med raksöm.
Användarens profilbild
Av Aurian
:love:
Användarens profilbild
Av Fina
florin skrev:Varför skulle du behöva ZZ?? Dragkejdan är ju inte elastisk så då behöver ju inte sömmen heller vara det....

Vill man ha det snyggt på insidan kan man ju overlocka dragkedje-öppningen och sedan sytt fast dregkedjan med raksöm.
Ah! Tack. Jag zz av gammal vana, det ska man ju lixom. :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av 4ungar
:rock:
Användarens profilbild
Av florin
Josefina skrev:
florin skrev:Varför skulle du behöva ZZ?? Dragkejdan är ju inte elastisk så då behöver ju inte sömmen heller vara det....

Hihi :lol: Men kom ihåg att lätta ordentligt på pressarfotstrycket om du ska sy med vanliga maskinen i velour.
Användarens profilbild
Av Fina
florin skrev:
Josefina skrev:

Hihi :lol: Men kom ihåg att lätta ordentligt på pressarfotstrycket om du ska sy med vanliga maskinen i velour.
:notes: :D
Användarens profilbild
Av Squig
Superfint! :D
Användarens profilbild
Av Camilla74
Kanonsnygga grejer! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Hello
Josefina skrev:

Vare sig du tar zz eller raksöm, så kan du ju vändsy på blixtlåset, så syns ingen söm alls. Nåla kanten på dragkedjebandet räta mot räta med ena framstycket, sy så nära dragkedjan du kan. Öppna den och gör samma på andra sidan. Det blir inte så mycket belastning på en dragkedja som sitter som på en sån här overall, så du behöver inte sy nån stickning från rätsidan. Vill du ändå förstärka fastsättningen kan du i så fall sy en xtra söm en mm utanför den första, i sömsmånen.

Snygga klädder förresten - gillade verkligen de svartvita!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?