Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Om du syr över tråden en gång till så fäster jag dem inte. Då låter jag symaskinen klippa trådarna. Annars så använder jag stoppnål och gömmer trådarna. Brukar bli typ 3 trådar på en hel byxa...

//Kaja
Användarens profilbild
Av aspen
marlene skrev:
annelie skrev:Jag fäster dem inte :oops:
Inte jag heller :D
Jag kanske borde sluta med att klippa av stumpen dock, eller kan det klara sig ändå utan att repas upp?
Användarens profilbild
Av marlene
annelie skrev:
marlene skrev:
annelie skrev:Jag fäster dem inte :oops:
Inte jag heller :D
Jag kanske borde sluta med att klippa av stumpen dock, eller kan det klara sig ändå utan att repas upp?
Jag brukar inte klippa nått, annat än när jag klipper lös från maskinen :D Börjar det remsa upp så klipper jag bort det värsta då
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Men hur gör man då i t.ex. ett byxslut? Det är ju inte så snyggt med en löst trådremsa... och klipper man den så trasar den ju upp sig. :roll:
Användarens profilbild
Av aspen
Mamma Eli skrev:Men hur gör man då i t.ex. ett byxslut? Det är ju inte så snyggt med en löst trådremsa... och klipper man den så trasar den ju upp sig. :roll:
gör den det verkligen?
Jag har inte så stor erfarenhet men när jag måste sprätta en overlocksöm är det lögn, jag får klippa bort o göra om.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
annelie skrev:
Mamma Eli skrev:Men hur gör man då i t.ex. ett byxslut? Det är ju inte så snyggt med en löst trådremsa... och klipper man den så trasar den ju upp sig. :roll:
gör den det verkligen?
Jag har inte så stor erfarenhet men när jag måste sprätta en overlocksöm är det lögn, jag får klippa bort o göra om.
Jag menar om man klipper den tätt intill sömmen, för lite trasar den ju upp sig då, ialla fall för mig... Jag vill inte ha en trådstump slängande i benslutet.
Användarens profilbild
Av marlene
Mamma Eli skrev:
annelie skrev:
gör den det verkligen?
Jag menar om man klipper den tätt intill sömmen, för lite trasar den ju upp sig då, ialla fall för mig... Jag vill inte ha en trådstump slängande i benslutet.
Mig kvittar det sålänge det inte hänger ut några trådar som syns
Användarens profilbild
Av Amiechan
Mamma Eli skrev:
annelie skrev:
gör den det verkligen?
Jag slår en knut på den och klipper sen. :D
Användarens profilbild
Av florin
Amiechan skrev:
Mamma Eli skrev:
annelie skrev:
gör den det verkligen?
Jag slår en knut på den och klipper sen. :D
Jag med :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
Men jag har sett att knuten faktiskt kan gå upp efter ett tag och det trots att jag har dragit åt ordentligt. Ska man måntro göra två knutar, dvs knyta ihop två trådar i taget?
Jag har börjat att fästa dem med nål istället, lite pill men jag måste ju prova i alla fall.
:wink:
Användarens profilbild
Av elli
Anso skrev:Men jag har sett att knuten faktiskt kan gå upp efter ett tag och det trots att jag har dragit åt ordentligt. Ska man måntro göra två knutar, dvs knyta ihop två trådar i taget?
Jag har börjat att fästa dem med nål istället, lite pill men jag måste ju prova i alla fall.
I min isntruktinosbik står de att man ska ta trådarna två och två och sen knyta en dubbelknut av dem.
Så de har jag börjat göra där de behövs.
Användarens profilbild
Av Fina
Anso skrev:Men jag har sett att knuten faktiskt kan gå upp efter ett tag och det trots att jag har dragit åt ordentligt. Ska man måntro göra två knutar, dvs knyta ihop två trådar i taget?
Jag gör två knutar, fast inte för att jag tänkt så mycket på det utan för att den första oftast hamnar lite för långt ut från sömmen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?