Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av knutis
Ni som sytt mycket i PUL och mikrofleece. Hur gör du för att inte fleecen ska glida iväg när du syr? Det går ju inge vidare att nåla i PUL. Vilket lager ligger närmast symaskinen och vilket ligger vänt uppåt.

Jag lyckas bara med att fleecen åker undan och då blir ju hela alltihopa snett liksom.... :roll:

Någon??!!
Användarens profilbild
Av elli
Men vad syr du och hur?

Om du sätter PULens räta mot fleecens räta och syr borde de ju inte glida? Jag har sytt i PUL enbart så jag vet inte riktigt hur den beter sig när man syr tillsammans med fleece.
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Om du kikar på Babyheavens superba instruktioner så ser du svaret = PLASTGEM! :tumup:
Användarens profilbild
Av knutis
Cinnamon skrev:Om du kikar på Babyheavens superba instruktioner så ser du svaret = PLASTGEM! :tumup:
Jo, jag har använt Helens braiga intruktioner :wink: och jag har också sytt med plast gem, men det glider ändå.

Jag lägger fleecen "räta"( om det går att prata om det när det gäller mikrofleece??.. :roll: ) mot PUL:ets räta. Men det glider ändå... Vad gör jag för fel? Jag har provat att lätta på pressarfoten men det hjälper inte....

När jag syr med PUL och fleece så har det varit blöjor och jag har provat sy en binda... men problemet kvarstår.
Av Emmiez
jag läste på en annan sida, om en som sydde i pul, där skrev dom att man kan nåla om man ser till att nåla utanför sömmen om du förstår hur jag menar :-)
Användarens profilbild
Av knutis
Emmiez skrev:jag läste på en annan sida, om en som sydde i pul, där skrev dom att man kan nåla om man ser till att nåla utanför sömmen om du förstår hur jag menar :-)
hmm... ja, kanske kan prova det. Tack ! :wink:
Användarens profilbild
Av Kusmi
jag har nålat utanför och använt plastgem... Pröva och vänd på det du skall sy, dvs, har du flecce uppåt testa att vända neråt!
Användarens profilbild
Av zandrama
Om du har pressarfoten mot det "plastiga" så testa teflonfot! Det är toppen att sy med om man syr plastiga material. Jag har dock aldrig sytt i PUL, så jag vet inte hur det beter sig. 8)
Användarens profilbild
Av snotan
vad är egentligen PUL??
Av Emmiez
snotan skrev:vad är egentligen PUL??
Pul betyder att det är laminerat med polyutherane vilket innebär att den inte släpper igenom fukten, men endel luft, vilket gör att blöjorna håller tätt men är inte för täta för barnets rumpa :-)
ungefär så kan man förklara det :lol:
Användarens profilbild
Av snotan
TACK för svaret - blev så nyfiken :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?