Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av verre
jag vill sy en ringsjal till att ha på jul.. men jag undrar måste man ha något särskillt sorts tyg??
Användarens profilbild
Av verre
kan jag ha vilket bomullstyg som hellst??
Användarens profilbild
Av korell
Japp, du KAN ta i princip vilket tyg som helst, bomull eller annat.
Men, vill du ha en ringsjal som avlastar så bra det går så är det allra bästa att sy av en halv vävd långsjal (eller såklart annat diagonalvävt tyg i samma bredd)

Jag har haft ringsjalar av halv hoppediz och halv easycare. de var båda jättesköna! Klart skönare än den jag har nu som inte är i sjaltyg.

Det beror ju lite på hur mkt den ska användas känner jag. Om det bara är till typ en fest eller så så spelar det ju inte så stor roll. men ska den användas mer regelbundet så säger jag: Slakta en sjal!
Användarens profilbild
Av zandrama
Ja, du kan ha vilket bomullstyg som helst. Den bästa ringsjal jag har är i 95% ull och 5% elastan. :love:

Den jag har sytt själv i lakansväv är också helt okej, men vikningen stör mig, så jag tror att det är vikningen snarare än tyget som är viktigast. 8)
Användarens profilbild
Av zero.sara
:iagree: Tycker mycket hänger på vikningen.
Användarens profilbild
Av idun83
Okej dum fråga kanske...
Men vikningen?? Var?? Bild???
Användarens profilbild
Av verre
korell skrev:Japp, du KAN ta i princip vilket tyg som helst, bomull eller annat.
Men, vill du ha en ringsjal som avlastar så bra det går så är det allra bästa att sy av en halv vävd långsjal (eller såklart annat diagonalvävt tyg i samma bredd)

Jag har haft ringsjalar av halv hoppediz och halv easycare. de var båda jättesköna! Klart skönare än den jag har nu som inte är i sjaltyg.

Det beror ju lite på hur mkt den ska användas känner jag. Om det bara är till typ en fest eller så så spelar det ju inte så stor roll. men ska den användas mer regelbundet så säger jag: Slakta en sjal!
ja, jag hade tänkt ha den typ på lucia, jul och ev nyår... men jag ville ha något mer juligt tyg.. så det var därför jag undrade.. men finns det inte diagonalvävt tyg att köpa ute i handeln??
Användarens profilbild
Av verre
idun83 skrev:Okej dum fråga kanske...
Men vikningen?? Var?? Bild???
ja jag undrar det jag med..

jag har ju sett under gör det själv, men jag fattar inte...

men ska hela sjalen vikas eller är det bara där som ringarna sitter som det viks (för att tyget ska få plats runt ringarna??
Användarens profilbild
Av zero.sara
Man kan sy utan vikning (dvs vika tyget, rita rakt stoppa i tyget i ringen och sedan nåla så det blir rakt) eller vika tex som visas på första sidan eller "solfjäder"
Ska se om jag hittar länkar som visar bra, känner att mina förklaringar bara rör till det hela :lol:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Hos Bära Nära finns syinstruktioner och länkar och på den här sidan hittade jag solfjädern med enkel beskrivning. Och så en som är lätt att följa från babydesign Och så sjalbarns förstasida förstås :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag har bara vikt vid ringarna
Användarens profilbild
Av verre
zero.sara skrev:Man kan sy utan vikning (dvs vika tyget, rita rakt stoppa i tyget i ringen och sedan nåla så det blir rakt) eller vika tex som visas på första sidan eller "solfjäder"
Ska se om jag hittar länkar som visar bra, känner att mina förklaringar bara rör till det hela :lol:
ja, jag är benägen att hålla med :shock: :shock: :hmm: :help: :whut: :?:
Av Sia
Jag har sytt en sjal av IKEAs Lenda som jag är jättenöjd med!!
Gjorde vikningen liknande ringo, fast inte riktigt.
Användarens profilbild
Av zero.sara
zero.sara skrev:Hos Bära Nära finns syinstruktioner och länkar och på den här sidan hittade jag solfjädern med enkel beskrivning. Och så en som är lätt att följa från babydesign Och så sjalbarns förstasida förstås :)
Blev du något klokare på dom här då?
Användarens profilbild
Av verre
ska kolla länkarna..

denna tråden skulle väll kanske ligga under "gör det själv"?

nu har jag en till fråga vilken sorts ringar??

måste man sy eller kan man göra med knappar/tryckknappar eller någon annan bra lösning så man kan byta sjal/ringar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?