Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
När lillskrutt kommer är ju Elin fortfarande ganska liten så hon går ju inte några jättestreckor än utan vagnen behövs. Men kommer jag klara mig med en enkelvagn eller kommer jag behöva en dubbelvagn? Jag har ju tänkt att bebisen ska sjalas mest hela tiden, iallafall när pappan jobbar. Så Elin får bli den som får åka vagn. Eller bebisen om Elin vill blir buren.

Alla som jag känner säger att jag MÅSTE ha en tvillingvagn, men ingen av dem har erfarenhet av att bära i sjal...

Jag vill helst inte ha en tvillingvagn eftersom det dels är dyrt dels så tycker jag det är tillräckligt bökigt med en vanlig vagn.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Det beror så mycket på hur du rör sig och så, men om jag vore du skulle jag prova att köra utan vagn. Du hittar alltid någon begagnad tvillingvagn sedan om det skulle krisa!
Användarens profilbild
Av Elinea
Jag har klarat mig jättebra helt utan vagn i fem månader så jag skulle nog säga att du inte behöver en tvillingvagn eftersom bebisen kan bäras i sjal. Vagnen är nog mitt mest onödiga inköp hittills :D Fast jag antar att jag får användning för den om ett tag när jag bytt till sittdelen, men liggvagnen hade jag klarat mig bra utan.
Användarens profilbild
Av verre
jag har ju bara A men jag tror att du kommer klara dig bättre... svårt att få med tvilling vagn på bussar och in i trappuppgångar och in i trånga affärer...

nä sattsa du på att bära en av dom och den andra får åka vagn...

eller bära båda?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag har en P&T, men använder den aldrig än så länge :wink: Mycket smidigare med Sitty plus sjal :tumsup: Testa så till att börja med så kan du ju se om det funkar för er.
Användarens profilbild
Av Alven
Vi har 23 månader mellan barnen och har klarat oss utärkt utan dubbelvagn. Jag bar Ida de första 11 månaderna innan hon började gilla att åka vagn. Funkade super!

Men ett hett tips är att öva ryggknytningar å snabbt som möjligt, det är mycket lättare att bära på ryggen när man behöver ha änder och famn fria till det stora barnet mellan varven.
Av belinda
Vi har ingen tvillingvagn, och det går utmärkt! :D Jag funderar på att skaffa en kanske när lillebror är så stor att han uppskattar att sitta och titta och så. Om det känns nödvändigt, som det är nu är tvillingvagn inget jag saknar alls. :D
Användarens profilbild
Av vovvemor
Vi har klarat oss utmärkt hittills 6 månader utan tvillingvagn och det är inget vi kommer att skaffa heller. :wink: Vi har 20 månader mellan barnen.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
... och här kommer en till utan syskonvagn. Vi har lite drygt två år mellan barnen och lillebror är vid det här laget sju månader. Jag har ännu inte vid ett enda tillfälle saknat tvillingvagn.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag funderar fram och tillbaka på hur jag ska göra.

Jag är övertygad om att jag klarar mig utan dubbelvagn om jag "måste", men det finns ett par anledningar till att jag vill ha en också. En av dom är att jag MÅSTE komma i form efter förlossningen och låååånga promenader med en dubbelvagn skulle göra susen. Här hemma så går vi ju mest på landsvägar så då spelar ju inte bredden på en vagn någon roll.

Men Isas första månader som bebis så var hon inte överförtjust i vagnen så det lär ju bli en hel del sjalande i början med denna bebis också.

Det är svårt det där, just nu vill jag ha både en enkel och en dubbel. Jag håller på att skramla lite pengar, vi får se var jag hamnar... :lol:
Användarens profilbild
Av P
Jag har inte haft tvillingvagn förräns nu. Köpte en dubbelsitty när minsta var kanske ett år eller så. Jag använder den sällan oftast när jag ska handla. Men man klarar sej utmärkt utan dubbelvagn tycker jag.
Användarens profilbild
Av Elsa
Jag går i samma funderingar. Jag tycker att det ser hemskt bökigt ut med stora tvillingvagnar, så jag ska nog prova att klara mig utan en sån. Om det känns som att det behövs senare får jag väl köpa en då! :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag går emot strömmen och har en syskonvagn. Den används dock inte jätteofta, men nu när det har varit snorhalt har jag helt enkelt inte vågat ha lillen i sjalen. Tänk om jag halkar på honom! :shock:
Mest har jag använt den i närområdet när jag inte har orkat sjala honom. Ska jag ta bussen tar jag aldrig syskonvagnen eftersom den inte går in i alla bussar, däremot om jag bara ska åka pendeltåg och/eller tunnelbana så kan jag ta den ibland. Det ÄR skönt att slippa bära ibland. :oops: 8)

Sen ska jag väl tillägga att även Svante vägrade liggdelen på vagnen, så syskonvagnen började användas först när han var runt 4 månader och kunde sitta hyfsat i sittdelen (vi har en FirstWheels City Twin med "formad" och vändbar sittdel). Ibland kan jag känna att den är väldigt onödig, men vid vissa tillfällen är det ändå skönt att ha möjlighet att ta den. Däremot när han blir större ska jag ha hunnit reparera syskonsulkyn jag hittade och då åker klumpevagnen ut på en gång.

Kontentan är att det är onödigt men ganska skönt med en syskonvagn.

Jag ska lägga till också att jag har drygt 15 månader mellan barnen.
Användarens profilbild
Av milimani
Det blir nog att testa utan vagn iallafall. Här där vi bor finns bara backar (branta) överallt och det finns inte en suck att jag kommer att köra en dubbelvagn i dem. Och affär, dagis, bvc och vårdcentral ligger runt hörnet. Så jag hoppas det går ändå!

Tack för era svar!
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Gabriel är ju ett år äldre så det är verkligen inte samma sak. MEN jag har ingen vagn till bebisen som kommer i januari utan tänker att den får vara i sjalen, Gabriel däremot får åka vagn.

All min vagnerfarenhet säger mig att bebisen ändå aldrig ligger i den... G däremot åker gärna numera.

Till sommaren blir bebisen runt halvåret och G och h*n kan turas om att åka vagn.

Så tänker jag. Jag hade vagn till Gabriel men använde den i princip aldrig första halvåret.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?