- mån nov 19, 2007 09:29
Jag är helt novis inom sjalområdet, det närmsta jag har kommit en sjal är min egensydda Mei Tai... Har läst nånstans att det är lite lättare med trikåsjal än långsjal, och eftersom jag hittade sjalvärlden för sent (lilleman är ganska tung)så känns inte trikåsjal aktuellt, men har fått för mig att det är alldeles för avancerat med långsjal... Är det så??
OM jag nu skulle skaffa mig en långsjal, vilken ska man ha?? Förstår att det är en smaksak så klart, men vad ska man tänka på som nybörjare? Hur lång ska man ha? Finns ju hur mycket olika färgkombinationer som helst, men jag skulle helst vilja ha någonting i brunt eller dovt grönt om man ska önska... Hoppediz Costa Rica tycker jag e väldigt snygg t.ex.
Tar tacksamt emot tips och råd från mer erfarna!
OM jag nu skulle skaffa mig en långsjal, vilken ska man ha?? Förstår att det är en smaksak så klart, men vad ska man tänka på som nybörjare? Hur lång ska man ha? Finns ju hur mycket olika färgkombinationer som helst, men jag skulle helst vilja ha någonting i brunt eller dovt grönt om man ska önska... Hoppediz Costa Rica tycker jag e väldigt snygg t.ex.
Tar tacksamt emot tips och råd från mer erfarna!

Senast redigerad av Kallesmamma den mån nov 19, 2007 12:41, redigerad totalt 1 gånger.
mamma till Kalle 070209 
som bärs alldeles för sällan nu för tiden... Blir mest Ergo eller ringsjal.

som bärs alldeles för sällan nu för tiden... Blir mest Ergo eller ringsjal.