Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Upia
Hade kameran framme.

Apron
Bild

Non-apron
Bild

Stämmer det?

Ja, det är en kopia av Bellisbellas MT :oops:
Användarens profilbild
Av bani
Upia skrev:Jag tror att med apron knyts sjalen "upp och ner" på samma sätt som man knyter ett vanligt förkläde medan non-apron så knyts midjebältet åt "rätt" håll. Vet inte om det hjälper något.

Personligen tänkte jag inte alls på att man kunde knyta apron-style.
Jaaahaaa! *ljus, gå upp* I så fall knyter jag rätt från början, som du!
Användarens profilbild
Av sacha42
Upia skrev:Hade kameran framme.

Apron
Bild

Non-apron
Bild

Stämmer det?

Ja, det är en kopia av Bellisbellas MT :oops:
japp stämmer bra. Tror diddeldi har skrivit en tråd om det för länge sen, ska se om jag hittar :D
Användarens profilbild
Av anilov
Gladalaxen skrev:Sammetsmeitaien är helt jäkla ursnyg! Finns den bara att köpa från amerikatt?
Jag tror att den finns i ett par norska nätbutiker, kanske i någon dansk. Jag köpte en för ett par månader sedan, och då var det billigare att köpa den från USA än från Norge (iallafall om man slipper tull, och det slapp jag 8) ). Det gick ganska fort också, någon vecka bara.
Av herilane
Nu har jag ingen mei tai men jag har provat några, och jag tyckte faktiskt att det varierade från mei tai till mei tai. Det kändes bäst med apron-style för en med helt ovadderat midjeband, och non-apron för en som hade vaddering.
Användarens profilbild
Av mian
Jag tycker bäst om non-apron. Men jag kan tänka mig at det beror lite på hur hög rygg MT:n har också.
Användarens profilbild
Av Anso
Gladalaxen skrev:Sammetsmeitaien är helt jäkla ursnyg! Finns den bara att köpa från amerikatt?
Finns snart att köpa ifrån Sneglehuset i Danmark också såg jag. De har jättebra service!
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
fattade inte alls först. Tänkte sjal och kunde inte komma på vad det är för knytning. Men så var det ju inte sjal det handlade om
Användarens profilbild
Av acand
Först fattade jag ingenting när jag läste rubriken på tråden, sen blev jag nyfiken.

När jag hade sytt den och letade intruktioner för hur man skulle knyta så hittade jag bara "apron-style".

Nu har jag fått hem min MT som varit utlånad som syinspiration. Jag var ju bara tvungen att testa på en gång.

För mig passade non-apron-style bättre - jag är lång och barnet är ganska stort - vet inte - men det har kanske betydelse också!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?