Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av asa
Hur är det med bärstolar egentligen? Är de bra för barnen. Ergonomiska? De jag har sett verkar vara lite Babybjörniga i grenen, benen spret-hänger rakt ut och sen ser det ut som att de små inte har något som helst stöd för ryggen. Finns bättre varianter som inte jag sett?

Kom att prata med en barnvagnslös sjalmamma på tvärbanan idag och konduktören propsade på att hon var tvungen att ha en bärstol, inte bärsele(mmm, visade min fina chokladErgo så klart :wink: ). Han tyckte det var så bra för man kunde fälla ut ben och ställa ner stolen när barnet sov... Jag vet inte om jag skulle våga lämna ett sovande barn i en bärstol, tänk om den välter? :? hur som helst hade hon kollat på vävd sjal och ergo... tror att det blir nåt sånt... Hej föresten om du finns här :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Att lämna ett barn i en bärstol är inte ok! (nte efter vad jag har lärt mig iaf)
Ev. stödben ska väl vara till för att underlätta när man tar av och på stolen, inte för att parkera ett barn i ett hörn någonstans! :shock:

Ang. ergonomi för barnet så skiljer det nog väldigt mycket mellan olika bärstolar. Har bara testat några olika som hastigast - och de var otroligt olika, både för barn och bärare så det finns nog alla varianter! :D
Användarens profilbild
Av jessicatja
Inte lämna barn i bärstol :nono: Vår har vält, men barn i (det gick dock bra, den gången).

Jag var också lite orolig för ergonomin när C var mindre. Då var det ben som hängde rakt ner, så då bar jag mest i Toddlern. Nu, när henes ben blivit lite längre, så har hon jättebra stöd för fötterna på bärstolens stålram - och det ser mycket bekvämare ut. Jag gillar fortfarande Toddlern bättre, men min man föredrar bärstolen. Oavsett vilken man väljer så är båda hundra gånger bekvämare än att släpa vagn när vi går med hunden i skogen :lol:
Användarens profilbild
Av bani
Min mna vill också ha en bärstol... jag tror att han tycker att de ser mer tekniska ut. :lol: Stålramar och grejer, finfint serru.
Användarens profilbild
Av liv
Jag provade mååånga bärstolar eftersom mina föräldrar ville ge mig en i present, men jag tyckte inte om dem! De var tunga, och gav inte lika bra avlastning på långa vägar som en bärsele. Jag fick ont i ryggen och axlarna bara av det lilla jag provade att bära i affärerna. Verkade inte särskilt ergonomiska för pyret heller. Det slutade med en ergo istället...
Användarens profilbild
Av emelie
Min mamma köpte en haglöfs när Viktor var liten o i den sitter de bra o både Viktor o Oliver har gillat att sitta i den o båda har sovit i den också (sittandes på ryggen, inte avställda i nåt hörn. :shock: )
Men det är typ bara mammas sambo som kan bära i den för den är ju så otymplig. :roll:
Användarens profilbild
Av jullan
Vi har en Norröna bärstol och den är ganska OK i åkkomfort för barnen och helt ok i bärarkomfort om man är van vid stora ryggsäckar. Däremot är det mycket mer avlastande att bära i t.ex. en sjal, jag har inte orkat bära mina ganska tunna barn efter ca 1,5 års ålder.

Sen näe, man kan INTE lämna ett barn i en bärstol på golvet. Absolut inte. De står inte så stadigt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?