Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av florin
För en tid sedan gick jag och min sambo en kurs i Silverlera och det är en av de absolut roligaste takniker jag provat!

Man jobbar med en lera som när den bräns blir finsilver 999. Den kan formas hur man vill och det är bara fantasin som sätter gränsen för vad man ska skapa :D

Tyvärr har jag inte allt på bild men här ser ni i alla fall bild på påsarna med silverleran och sedan ett av de smycken jag gjorde på kursen, innan jag brände det i ugnen. På sista bilden har min sambo sågat ut en bricka i silverplåt som han sedan fäst min bricka på och oxiderat i bokstäverna.

Texten lyder Cogito ergo sun och betyder jag tänker alltså finns jag.

Bild

Bild

Bild

För den som vill veta mer om PMCs silverlera så rekommenderar jag denna site som vår kurs lärare, René Blom, har http://silverkonst.se
Av dora
å! vackert! och kul idé!!!
Användarens profilbild
Av Bina
:whut: UR-fint! :love:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Vad snyggt det blev!
Det låter som en rolig teknik, ska läsa din länk...
Användarens profilbild
Av mian
Wow vad häfigt med silverlera :shock: Det blev urfint!! *vill också*

(Och hur lastgammal är man när man säger "häftigt".... :? )
Användarens profilbild
Av Jennelii
Nej vilken kul grej! (och det står ju ERGO :wink: )
Användarens profilbild
Av Anso
...och man kan bränna hemma i sin köksugn??
Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av florin
Anso skrev:...och man kan bränna hemma i sin köksugn??
Tack för tipset!
Nä, det kan man inte. Ska man bränna hemma kan man använda gasbrännare, fungerar bäst med enkla smycken, typ det på min bild. :D

I kurs 1 får ma lära sig att bränna både i ugn och med gasbrännare. För att kunna bränna med gasbrännare måste man ha tillgång till ett helt mörk rum, typ badrum utan förnster, det är nämligen den röda färgen på silvret som förändras och på så vis ser man när smycket uppnått rätt temperatur. Man kan alltså pyssla med detta hemma om man vill :app:
Användarens profilbild
Av Anso
florin skrev:
Anso skrev:...och man kan bränna hemma i sin köksugn??
Tack för tipset!
Nä, det kan man inte. Ska man bränna hemma kan man använda gasbrännare, fungerar bäst med enkla smycken, typ det på min bild. :D

I kurs 1 får ma lära sig att bränna både i ugn och med gasbrännare. För att kunna bränna med gasbrännare måste man ha tillgång till ett helt mörk rum, typ badrum utan förnster, det är nämligen den röda färgen på silvret som förändras och på så vis ser man när smycket uppnått rätt temperatur. Man kan alltså pyssla med detta hemma om man vill :app:
:lol: :lol: Förstod att det var en smådum fråga.... :D ... och att det skulle till en mindre ombyggnad av hemmet+farliga föremål för att pyssla med denna hobby. Jag håller mig till overlockmaskinen tillsvidare. :wink:
Användarens profilbild
Av sacha42
skitsnyggt :P
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
marlene skrev:Åh du måste ju fota dom andra ni har gjort och visa, dom är ju tokfina... speciellt en :heart:
:iagree: Förutom att jag inte har någon speciell favorit än :D
Av magda_
marlene skrev:Åh du måste ju fota dom andra ni har gjort och visa, dom är ju tokfina... speciellt en :heart:
Nu blir jag nyfiken, hur ser den ut??
Användarens profilbild
Av marlene
magda_ skrev:
Kanske kan visa på onsdag :D det är en jätte söt typ pärla med 2 små hjärtan
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
marlene skrev:
magda_ skrev:
Kanske kan visa på onsdag :D det är en jätte söt typ pärla med 2 små hjärtan
Nu måste du ju visa på onsdag :this:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?