Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag känner mig korkad ... jag läser mönstret o ser inte hur jag ska få till det .... jag är trögare än trögast :(
virkad sjal

Detta är vad jag vet !!!!
"Stitches used in this pattern: sc (single crochet) dc (double crochet) dc2together"
hook ?

Detta är vad jag hittat som ska vara både britiska o amerikanska termer ...

ch = luftmaska (chain)
sc= fast maska (single crochet)
hdc= halvstolpe (half couble crochet)
dc=stolpe (double crochet)
sl eller sl st= smygmaska (slip stich

sc = en virkad maska
dc = fast maska
slipstitch = luftmaska
treble = stolpe
double treble = dubbel stolpe
row, round = varv

hoppas att det finns nånn som orkar hjälpa mig !!!
tacksam för svar!
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag undrar vad du undrar.
Användarens profilbild
Av trollmamma
fick hjälp av en tjej i ett annat forum hon översatte mönstret ... jag har nu testat virka en provlapp typ o det blir som att kanten är på tok för kort ... den snurrar sig ... om nånn pallar läsa o se om det är mönstret (eller jag som är fel på't hehehe)
av blomman på pysselnet ! Jag har gjort ett översättnings försök. Om någon mer van virkerska kan läsa igenom och se om det verkar stämma skulle jag bli glad. (Själv tycker jag att de ojämna varven verkar konstiga.)

Luft maska= lm ; fast maska= fm ; smygmaska= sm ; dubbelstolpe= dst

Starta: Det finns två sätt att ta reda på hur många luftmaskor du behöver till det här mönstret: Använd mönster-rapporten och räkna ut hur många maskor du behöver och virka dem, eller bara börja virka luftmaskor. Om du föredrar metod ett, välj ett antal jämt delbart med 10 och addera 14 luftmaskor. Om du föredrar den andra, virka en rad med luftmaskor som räcker från den ena handens fingrar till den andra när du håller armarna utsträckta, plus lite till.

1: Virka 1 fm i den 9:de lm från virknålen, 1 lm, hoppa över 1 luftmaska, 1 fm, *3 lm, hoppa över 2 lm, 1 dst, 1 lm, hoppa över 1 lm, 1 dst, 3 lm, hoppa över en lm, 2 fm* upprepa *-* tills du har färre än 10 lm kvar, låt dem vara. När du virkat klart sjalen ska du ta upp dem och fästa tråden.

2: 1 lm, 1 sm i första dst (från förra varvet) *3 luftmaskor, hoppa över 3 maskor, virka [-] i samma maska [2dst tillsammans, 2 lm, 2dst tillsammans, 2 lm, 2 dst tillsammans] 3 lm, hoppa över 3 maskor, 1 sm i nästa maska* fortsätt tills du har virkat hela varvet. Avsluta med att virka den sista sm som 4 lm och fäst med en sm i den senaste smygmaskan. (Det gör att du kommer upp i samma nivå och du kan fortsätta med nästa varv.)

3: 1 lm, 1 sm i första sm från förra varvet, 3 lm, hoppa över 3 maskor, 2 dst, 1 lm, 2 dst, 3 lm, 3 sm, *1 lm, 3 sm, 3 lm, 2 dst, 1 lm, 2 dst, 3 lm, 3 sm* till slutet. Virka den sista sm på den sista sm i förra varvet.

4: 5 lm, hoppa över 3 maskor, sm i den första lm från förra varvet, *3 lm, hoppa över 3 maskor, virka [-] i samma maska [2dst tillsammans, 2 lm, 2dst tillsammans, 2 lm, 2 dst tillsammans] 3 lm, hoppa över 3 maskor, 1 sm* tills den sista sm, vänd. ( Det här är första varvet där vi minskar antalet rapporter.)

5: 5 lm, hoppa över 3 maskor, 2 dst, 1 lm, 2 dst, 3 lm, 3 sm *1 lm, 3 sm, 3 lm, 2 dst, 1 lm, 2 dst, 3 lm, 3 sm* till slutet, virka den sista sm på den sista sm i förra varvet, vänd.

6: Växla mellan varv 4 och 5 så många ganger det behövs, avsluta med varv 5. Varje varv kommer att minska både i början och slutet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?