Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Vi kommer att få vårt efterlängtade barn snart som kan vara mellan 1-3 år gammal. Vi vill bära barnet hela tiden så att h*n kan få mycket närhet och trygghet, men vårt problem är att det skiljer sig så mellan mig och min man. Han är ca 190 och jag ca 150. Vi har också svaga ryggar så det måste vara en rejäl sele/sjal och så att vi kan bära jämnt. Jag vill inte ha flera selen/sjalar kanske max 2 st som vi både kan använda.

Tack på förhand,
Användarens profilbild
Av Bina
Hej!

Vad spännande med ert barn! GRATTIS!

Det framgår inte av din profil vilken ort du bor på men kanske kan du kika under "bärsjalsträffar" om det finns något hos er - det brukar vara det allra bästa för att få känna och prova.

Spontant vet jag en tjej som är XS och jag själv är XL/XXL och vi båda kan ha Ergo-sele.
Av Amisha
Tack :-)
Vi bor i Stockholm.
Det bästa vore om vi kunde prova några innan vi bestämmer oss.
Användarens profilbild
Av Bina
Ja men i stockholm är det LYSANDE utsikter för att ni skall hinna prova ordentligt innan ni får barn :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Grattis till barnet :D

Jag är XS och jag kan ha Ergo. Ergon är även makens klara favorit och ha är XL.

Vilken bärsele som är bäst handlar mycket om tycke och smak, Så det bästa är förstås att prova de olika bärselarna man funderar på vid samma tillfälle. Det ordnas sjalträffar i Stockholm med jämna mellanrum. Dessutom rekommenderas varmt ett besök hos www.knyt-an.se 8)
Av Amisha
Tack för svaren. Vi hoppas att vi åker til vårt barn nån gång i mars.
Vi vill ha en sele/sjal som är lätt för oss och barnet att sitta i/ ta på och ta av.

Jag tycker Ergo selen ser så bekväma och rejäla ut.
Jag ska definitivt se till att jag åker till "Knyt an" i Sätra snart. Finns det fler ställen där man kan prova sjalar/selen?
Vad tycker ni om Mei tai? Är de lätta att knyta? Vilken mei tai rekommenderar ni, för som jag har förstått så finns det olika modeller.

Tack än en gång,
från en novis :-)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag är S och min man XL/XXL. Vi köpte en Ergo, men den satt inte bra på någon av oss. Patapumen sitter mycket bättre. Problemet för min man är att vadderingen på axelbanden är för kort, så han får bara nylonband under armen vilket inte är så skönt på sommaren. Har han lite tjockare tröja funkar det bra.
Han har burit mest i en hemmasydd Mei Tai, den sitter bra på oss båda men jag tycker att Patapumen avlastar lite bättre när man bär på ryggen.
Användarens profilbild
Av Sami
Jag är liten, en "reeeka" säger min man, 160 och mannen 193 han är även simmare så han är bred över ryggen..

han gillar ergon men vår 2 åring sitter lite konstigt för det blir ju långt ner på hans rygg som är så lång och precis som sagt ovan så tycker han att axelbanden är något korta så att han har spännband in under armhålan som i bland kan skava...

på mig sitter ergon hyfsat bra man lär sig sina knep.. jag korsar dem bak så blir det bra längd på dem... på mig tycker jag att axelbanden känns lite långa så jag får in det tjocka under armarna så det skaver... detta har jag ju då löst med att jag korsar banden när jag bär fram och står ut med det när jag bär på ryggen..

Vi bär mycket i ABC sele /meiTai) och det funkar bra eftersom vi har många barn av olika storlek och är av olika storlek så funkar det bra.. det är bara att ta en

(jag har inte ergo eller ABC i mitt sortiment utan har den privat)

Det viktiga när man är kass i ryggen är att få lära sig hur man bär på rätt sätt och att man får barnet nära intill så att vikten fördelas in den egna bärkonstruktionen... så att träffa flk som kan och vet hur man gör och hur det ska kännas är alltid det bästa sättet att få rätt på det... sen börja med att bära korta stunder både för er egen del så att muskulaturen hinner utvecklas i bra takt.
Ni kan ju börja bära saker i en sele redan innan barnet kommer så ni har fått veta att ni har muskler ni inte trodde fanns innan det är dags att bära ett barn.. Normalt så bär man ju från födseln och vänjer sig successivt till den ökande vikten och man bygger upp sin rygg..
Man får en stark rygg och bra hållning av att bära i sjal!! eller ergonomiska bärdon...

Lycka till
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?