Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Okej, jag har undersökt och provat och mätt.

De knappar jag har är nån millimeter mindre än de som sitter på babyheavens tygbindor. I övrigt är de dock exakt likadana. Bara mindre.

Ska ta ett skjutmått imorrn och mäta exakta storlekar på knapparna tänkte jag.
Användarens profilbild
Av knutis
zmurfan skrev:
knutis skrev:
Helen skrev:Det hade varit intressant att testa verktyget med mina knappar. Det hade varit super med en handpress som fungerar.
Ja, kan inte du Zmurfan, skicka en knapp till Helen så att vi andra sen kan köpa knappar av henne??? :wink: Smart va?!
Fast det är ju inte knappen hon vill prova. :)
:duh: :duh:

Såklart inte.... Helen får skicka en knapp till dig!! :roll:
Användarens profilbild
Av aspen
zmurfan skrev:Okej, jag har undersökt och provat och mätt.

De knappar jag har är nån millimeter mindre än de som sitter på babyheavens tygbindor. I övrigt är de dock exakt likadana. Bara mindre.

hoppas bindans knappar passar i din press, borde funka att bara sätta dit den o testa :D
Användarens profilbild
Av knutis
En fråga, hur köpte ni? Auktionen är ju avslutad? Jag får upp ett medelande om att jag måste regga mitt visa på Ebay, är inte det lite suspekt. :roll:
Jag vill betal via paypal. Hur gjorde ni?
Användarens profilbild
Av zmurfan
annelie skrev:

hoppas bindans knappar passar i din press, borde funka att bara sätta dit den o testa :D
Jag provade knäppa ihop mina nyknappade bindor med babyheavens binda men det gick inte. Mina knappar är snäppet mindre än babyheavens knappar.
Ska ta skjutmått imorgon och mäta för att få veta exakt vilken storlek det är jag har fått.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Ja, nu dröjer det väl ett tag innan jag har min tång här men nånstans här hemma skall det finnas knappar från BH också. Skulle jag hitta dem så kommer jag att testa :)
Användarens profilbild
Av Sockertopp
knutis skrev:En fråga, hur köpte ni? Auktionen är ju avslutad? Jag får upp ett medelande om att jag måste regga mitt visa på Ebay, är inte det lite suspekt. :roll:
Ebay brukar kräva det tydligen. Har inte riktigt fattat varför dock. Jag betalade via PayPal med kort.
Den auktionen på länken var avslutad men här är en likadan auktion med 1 tång kvar just nu: http://www.x.se/v4xh
(Vem mer än jag har köpt? När jag köpte blev det 2 kvar och nu är det bara 1 kvar....)
Senast redigerad av Sockertopp den lör nov 17, 2007 23:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av knutis
Sockertopp skrev:
knutis skrev:En fråga, hur köpte ni? Auktionen är ju avslutad? Jag får upp ett medelande om att jag måste regga mitt visa på Ebay, är inte det lite suspekt. :roll:
Ebay brukar kräva det tydligen. Har inte riktigt fattat varför dock. Jag betalade via PayPal med kort.
Men du har alltså reggad dig med kortet på ebay? Och det verkar ok? Jag kan inte ens skicka ett medelden till söljaren utan att verifiera mig med visa. Är inte det konstigt?
Användarens profilbild
Av aspen
zmurfan skrev:
annelie skrev:

Jag provade knäppa ihop mina nyknappade bindor med babyheavens binda men det gick inte. Mina knappar är snäppet mindre än babyheavens knappar.
Ska ta skjutmått imorgon och mäta för att få veta exakt vilken storlek det är jag har fått.
går det inte att "låtsas"-fästa babyheavens knappar på bindan med din press för att se om knapparna passar pressen?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
zmurfan skrev:Den funkade som en dröm!
Var skitenkel att använda.
(När jag kommit på att jag måste hålla fast knapparna innan jag tryckte ihop verktyget bara. Sabbade 2 knappar innan jag kom på hur jag skulle göra.)

Gick inte få nån bra bild på knapparna eller på "work in progress". Så ni får nöja er med de där för tillfället.
Själva verktyget måste vara en kvarleva från sjuttiotalet typ. Iaf om man ser till bilderna på instruktionshäftet. :)

Den var riktigt festlig att använda. Undrar om jag har fler bindor som behöver knappar istället för kardborre? :)
Men ååååå
Här sitter jag och funderar på om det inte är ett gammalt verktyg och så har du redan skrivit det ju!! *duh*
Kan det vara så att det är från april 1976 tom? ;) (Kolla märkningen i kanten på baksidan.)

Håller tummarna för att det går att hitta nya knappar som verkligen funkar då ju......
Användarens profilbild
Av zmurfan
annelie skrev:
zmurfan skrev:
annelie skrev:

går det inte att "låtsas"-fästa babyheavens knappar på bindan med din press för att se om knapparna passar pressen?
Imorrn kan jag testa det. Nu är det sovdags. :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Sockertopp skrev:
zmurfan skrev:Den funkade som en dröm!
Var skitenkel att använda.
(När jag kommit på att jag måste hålla fast knapparna innan jag tryckte ihop verktyget bara. Sabbade 2 knappar innan jag kom på hur jag skulle göra.)

Gick inte få nån bra bild på knapparna eller på "work in progress". Så ni får nöja er med de där för tillfället.
Själva verktyget måste vara en kvarleva från sjuttiotalet typ. Iaf om man ser till bilderna på instruktionshäftet. :)

Den var riktigt festlig att använda. Undrar om jag har fler bindor som behöver knappar istället för kardborre? :)
Men ååååå
Här sitter jag och funderar på om det inte är ett gammalt verktyg och så har du redan skrivit det ju!! *duh*
Kan det vara så att det är från april 1976 tom? ;) (Kolla märkningen i kanten på baksidan.)

Håller tummarna för att det går att hitta nya knappar som verkligen funkar då ju......
Märkningen på kanten på bruksanvisningen håller med om att verktyget är från 70-talet. Och Sockertoppen har så rätt så! 4/76 står det med små siffror där i kanten.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Mått på knappar kommer här.
Babyheavens knappar ska vara storlek 16 enligt Helen.

Min knapp verkar vara storlek 14 enligt nån sida jag hittade.

Provade om Babyheavens knapp skulle passa i verktyget med.
Det gjorde den inte. Tyvärr.
Verktyget kan klämma knappar vars platta sida är 9,5 mm.

Finns det fler mått ni vill ha?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag har letat en del efter size 14 snaps.....och ev. hittat. Om det är nån som vet var det finns får ni gärna tala om det ;)
Användarens profilbild
Av knutis
Sockertopp skrev:Jag har letat en del efter size 14 snaps.....och ev. hittat. Om det är nån som vet var det finns får ni gärna tala om det ;)
Här tror jag va?

http://www.greenbeans.co.nz/index.php?m ... th=145_193

och här också va, fast det är metall... eller??

http://thesnapstore.com/catalog/index.php/cPath/54_35
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?