Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Deviant skrev:Smyger in i tråden! Ni var ju flera som hjälpte mig med mina benvärmare, tack igen! :vågen: De är flitigt använda.

Nu håller jag på med en kofta.. och det går faktiskt bra! Hakade på ett initiativ på facebook där alla i en grupp stickar samma mönster som är väldigt enkelt och bra beskrivet och så får man se alla andras olika versioner av vad som i grunden är samma mönster. Superskoj!

Sen tänkte jag försöka mig på att göra matchande byxor också.. med långa muddar i midja och ben för längre användningstid men gärna lite lösare passform i övrigt och plats för tygrumpa. Tips? :)

(Om någon blir nyfiken så är mönstret vi stickar i gruppen http://knittingfriend.com/index.php?rou ... duct_id=87 och länk till gruppen är https://www.facebook.com/groups/104724183386375/ )
Roligt att du stickar en tröja!
Det är kul och blir ofta snyggt. Jag var med i gruppen en sväng i början, men upplevde inte att den var för mig riktigt :)
Användarens profilbild
Av sus
En fråga till er proffs.
När jag stickar så tvinnar sig garnet mellan stickningen och garnnystanet. Jag måste aktivt snurra ut garnet igen för stt det inte ska bli stora tvinnade knutar på det. Är det här normalt? Har inte för mig att det brukade bli så när jag stickade förut, men nu blir det alltid så, i alla fall på de senaste tre, fyra grejerna jag stickat.
Användarens profilbild
Av isbl
Deviant skrev:Smyger in i tråden! Ni var ju flera som hjälpte mig med mina benvärmare, tack igen! :vågen: De är flitigt använda.

Nu håller jag på med en kofta.. och det går faktiskt bra! Hakade på ett initiativ på facebook där alla i en grupp stickar samma mönster som är väldigt enkelt och bra beskrivet och så får man se alla andras olika versioner av vad som i grunden är samma mönster. Superskoj!

Sen tänkte jag försöka mig på att göra matchande byxor också.. med långa muddar i midja och ben för längre användningstid men gärna lite lösare passform i övrigt och plats för tygrumpa. Tips? :)

(Om någon blir nyfiken så är mönstret vi stickar i gruppen http://knittingfriend.com/index.php?rou ... duct_id=87 och länk till gruppen är https://www.facebook.com/groups/104724183386375/ )
Jag har stickat flera Monsterbyxor, passar bra till att förlänga både midjemudd och benmudd. Jag har använt mig av det här mönstret: http://smoochiemonsters.blogspot.se/201 ... n-min.html
Finns även på engelska om du föredrar det framför norska.
Ytterligare en variant, också på norska: http://dubedaare.blogspot.se/2009/08/mo ... krift.html Jag upplever det första mönstret som lite halvknepigt på sina ställen, ingen svår stickning, men inte så bra beskrivet. Eventuellt är det andra jag länkade tydligare. :hmm:
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:
Fryle skrev: Dandeliongarnet är fantastiskt mjukt och lättstickat.
Men det färdiga alstret växte enormt. :shock:
Det brukar inte växa. Det kanske beror på rätstickningen?
Även detta alster i Dandeliongarn växte, men tumlaren fixade till det.
Min pinfärska väst efter mönstret Quill:

Bild
Fryle skrev: (Men vilka jättebröst jag fick av den modellen :shock: .
Åhå, en modell för mig då! :D Mina bröst försvann efter den senaste amningsperioden :( (Kroppens brutala sätt att tala om att det är färdigproducerat för min del, kanske?)
Användarens profilbild
Av Fryle
BaraSara skrev:
Åhå, en modell för mig då! :D Mina bröst försvann efter den senaste amningsperioden :( (Kroppens brutala sätt att tala om att det är färdigproducerat för min del, kanske?)
Mönstret finns på Ravelry! :tumup:
Användarens profilbild
Av isbl
Fryle skrev:
BaraSara skrev:
Härlig färg, och fin modell Fryle!
Kanske också skulle sticka mig en bröstförstorare :Hahaa:
Användarens profilbild
Av MuuM
sus skrev:En fråga till er proffs.
När jag stickar så tvinnar sig garnet mellan stickningen och garnnystanet. Jag måste aktivt snurra ut garnet igen för stt det inte ska bli stora tvinnade knutar på det. Är det här normalt? Har inte för mig att det brukade bli så när jag stickade förut, men nu blir det alltid så, i alla fall på de senaste tre, fyra grejerna jag stickat.
Kan bero på att du tagit garnet från "fel" ända. Minns inte vilket garn det var? Entrådigt? Prova att ta utifrån om du tagit inifrån nystanet.
Användarens profilbild
Av Fryle
isbl skrev:
Fryle skrev:
BaraSara skrev:
8)
Användarens profilbild
Av ellla
isbl skrev:
Fryle skrev:
BaraSara skrev:
Håller med övriga! snyggt Fryle!!
Fryle skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev: Dandeliongarnet är fantastiskt mjukt och lättstickat.
Men det färdiga alstret växte enormt. :shock:
Det brukar inte växa. Det kanske beror på rätstickningen?
Även detta alster i Dandeliongarn växte, men tumlaren fixade till det.
Min pinfärska väst efter mönstret Quill:

Bild
Hur gör du med tumlaren när du vill krympa? Fuktigt eller torrt? :hmm: Nyfiken och vetgirig :D
Användarens profilbild
Av Fryle
telistant skrev: Hur gör du med tumlaren när du vill krympa? Fuktigt eller torrt? :hmm: Nyfiken och vetgirig :D
Fuktigt. Direkt från tvättmaskinen. Jag tvättar allt i maskinen, ylleprogrammet är ofta skonsammare än handtvätt. Sedan tumlar jag tills det känns lagom, kan ta ut emellanåt ock kolla. In igen om det inte känns färdigt. :tumup:
Fryle skrev:
telistant skrev: Hur gör du med tumlaren när du vill krympa? Fuktigt eller torrt? :hmm: Nyfiken och vetgirig :D
Fuktigt. Direkt från tvättmaskinen. Jag tvättar allt i maskinen, ylleprogrammet är ofta skonsammare än handtvätt. Sedan tumlar jag tills det känns lagom, kan ta ut emellanåt ock kolla. In igen om det inte känns färdigt. :tumup:
:tumup: har inte någon tumlare iofs men kan vara bra att veta
  • 1
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 198

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?