- sön feb 12, 2017 11:51
Testade nu och jag kommer inte heller in på Ravelry.
Två små
som ständigt växer

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
isbl skrev:Testade nu och jag kommer inte heller in på Ravelry.Nu kommer jag in igen!
BaraSara skrev:Finns det lättstickade tumvantar för små barn (1-2 år)? Jag har gott om garn, men börjar få ont om pengar och ungarna saknar tumvantar... Åsså är jag ju fortfarande rätt inkompetent när det gäller att följa stickbeskrivningar, så jag behöver något enkelt. Eller tips på någon pedagogisk youtube-film som kan hjälpa mig.Absolut!
Amaltea skrev:Så många projekt, så lite tidDet börjar spåra ur redan![]()
Jag har börjat bokföra inköp av garn respektive färdiga alster.
Vikt till att börja med, orkar inte räkna meter. Målet är att ligga minus på årsbasis![]()
Hitintills 592 g ut, 350 g in så det ser lovande ut
BaraSara skrev:Finns det lättstickade tumvantar för små barn (1-2 år)? Jag har gott om garn, men börjar få ont om pengar och ungarna saknar tumvantar... Åsså är jag ju fortfarande rätt inkompetent när det gäller att följa stickbeskrivningar, så jag behöver något enkelt. Eller tips på någon pedagogisk youtube-film som kan hjälpa mig.Jag tyckte dessa var lätta att följa och satt väldigt bra på vår Tös. http://hekle-strikke.blogspot.se/2012/1 ... otter.html
CAKirre skrev: Jag tyckte dessa var lätta att följa och satt väldigt bra på vår Tös. http://hekle-strikke.blogspot.se/2012/1 ... otter.htmlJättefin modell! Har sett någon snarlik tidigare, men glömt bort var. Sedan är ju frågan om jag klarar av att följa en beskrivning på norska när jag inte ens klarar svenska, men jag tror det är värt ett försök. Nästa fråga är om jag får ta med mig vantstickningen på flyget...
ellla skrev:Hej!
Det var länge sen jag var här!
Jag tänkte titta in och säga hej.
ellla skrev:Hej!Hej! Kul att se dig
ellla skrev:Hej!
isbl skrev:Någon som har stickat i lin? Jag har för mig att jag hört att det lätt snor sig, och att det därför inte är ultimat att sticka linplagg i ett stycke, runt runt. Nu har jag dock hittat ett mönster designat för lingarn, som stickas just runt runt, uppifrån och ner. Jag gillar ju den konstruktionen pga lat, men kommer jag ångra mig sen när plagget eventuellt börjar sno sig efter några tvättar?Jag trodde det mer handlade om hur garnet är spunnet än om materialet om det snor sig. Slätstickat i entrådigt garn blir ofta snett och snott. Jag har inte stickat runt i lin, så jag vet inte hur det uppför sig då.
isbl skrev:Någon som har stickat i lin? Jag har för mig att jag hört att det lätt snor sig, och att det därför inte är ultimat att sticka linplagg i ett stycke, runt runt. Nu har jag dock hittat ett mönster designat för lingarn, som stickas just runt runt, uppifrån och ner. Jag gillar ju den konstruktionen pga lat, men kommer jag ångra mig sen när plagget eventuellt börjar sno sig efter några tvättar?Det ska visst bero på linet.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?