Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fryle skrev:
Amaltea skrev:Har varit hemma hos mamma, det blev en hel del garnshopping kan man säga....
Besökte fd Garntjänst i Kilafors och var inne på Lisas hemma i Söderhamn, stort utbud och bra reafynd på båda ställena :app:

Nu ska jag bara hitta en lucka i garderoben att stuva undan alla nystan i 8)
Låter toppen! :D
:notes: Glöm inte att titta noga i garderoben efter hemliga garnluckan att stuva undan nystan i! :fnissa:
Smultronbarn skrev:
Fryle skrev:
Amaltea skrev:Har varit hemma hos mamma, det blev en hel del garnshopping kan man säga....
Besökte fd Garntjänst i Kilafors och var inne på Lisas hemma i Söderhamn, stort utbud och bra reafynd på båda ställena :app:

Nu ska jag bara hitta en lucka i garderoben att stuva undan alla nystan i 8)
Låter toppen! :D
:notes: Glöm inte att titta noga i garderoben efter hemliga garnluckan att stuva undan nystan i! :fnissa:
Min förstående man har nu föreslagit att vi ska skaffa ett garnskåp i vardagsrummet, så jag har möjlighet att hålla lite koll på alla nystan :tumup:
Nu har jag en kista, typ gammal Amerikakoffert, den är fin men inte så praktisk.

När vi ändå är inne på förvaring, hur håller ni ordning på era rundstickor? Tips på lämpliga fodral?
Användarens profilbild
Av Fryle
Amaltea skrev: När vi ändå är inne på förvaring, hur håller ni ordning på era rundstickor? Tips på lämpliga fodral?
Jag försöker behålla dem som har en förpackning i denna.
Andra har jag i ett fodral från Stof och Stil:

Bild

Men jag skulle vilka ha något som den här, har bara ingenstans där den skulle kunna hänga:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... -organizer

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev:Länge sedan jag kikade in här, ska bättra mig. Men stickar gör jag. Stickar på klänningenulli av Kristin Viren/Melon. Men just nu undrar jag om någon repar varven jag jobbar mig fram på, för varje gång jag provar den har jag inte kommit längre, känns det som i alla fall :Hahaa:
Det är nog samma person som började repa upp på min bomullsklänning så snart jag bestämt mig för vad jag ska sticka så snart jag är klar med den. :lol:

Ulli är fin, men inte riktigt min modell.
Fryle skrev:
Juliusdotter skrev:Länge sedan jag kikade in här, ska bättra mig. Men stickar gör jag. Stickar på klänningenulli av Kristin Viren/Melon. Men just nu undrar jag om någon repar varven jag jobbar mig fram på, för varje gång jag provar den har jag inte kommit längre, känns det som i alla fall :Hahaa:
Det är nog samma person som började repa upp på min bomullsklänning så snart jag bestämt mig för vad jag ska sticka så snart jag är klar med den. :lol:

Det låter som vi får ta kontakt med GW Persson, uppreparen måste stoppas! Någon mer som haft/har besök av denne någon? Alla tips mottages.
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:

Det låter som vi får ta kontakt med GW Persson, uppreparen måste stoppas! Någon mer som haft/har besök av denne någon? Alla tips mottages.
Jag har haft besök av Uppreparens kumpan Garntrasslaren! :gaah: Och det mer än en gång...fast jag tycker att garnnystanen ligger helt stilla, och ingen har rört stickningen så är allt en enda härva när jag ska ta fram de pågående alstret och det tar en liten evighet att få rätsida på det! :roll: Nån mer som känner till denna luring...? :wink:
Smultronbarn skrev:
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:

Jag har haft besök av Uppreparens kumpan Garntrasslaren! :gaah: Och det mer än en gång...fast jag tycker att garnnystanen ligger helt stilla, och ingen har rört stickningen så är allt en enda härva när jag ska ta fram de pågående alstret och det tar en liten evighet att få rätsida på det! :roll: Nån mer som känner till denna luring...? :wink:
Hmmm.... vi får börja lägga ut fällor, sånna här filurer måste ju stoppas!
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag lyckades bekämpa garnuppreparen! :strid:

Här är mitt senaste projekt, en klänning i bomullsgarnsrester. Just nu är den stor och oformlig, min tanke är att den ska bättra sig av tvätt och eventuellt en liten stund i torktumlaren.

Bild
Härligt! :D Är du nöjd med "efter-tumlings-formen"?
Är det nån som kan tips om ett bra mönster på en stickad väst till en rätt stor treåring?
Användarens profilbild
Av HPe
Har köpt reflexgarn o tänkte sticka mössor till barnen.
Velar om jag ska köra bara reflexkant eller hela mössan....
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?