Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av korell
Ja Hörrni, vilken variant tycker Ni barnet kommer "närmast kroppen" med?

Tycker Ni det spelar ngn roll för "närheten" om midjebandet är fastsytt rakt eller vinklat snett nedåt på båda sidor?
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag röstar på apron och rakt midjeband. Jag tycker faktiskt det blir bäst då, i alla fall för mig.
Användarens profilbild
Av thanisa
Lin skrev:Är det bara jag som inte förstår vad som menas med apron?
(Ja ordet förstår jag, men inte vad det betyder i sammanhanget. :lol:)
Skönt att man inte är den enda som inte förstår ett skvatt av vad de frågar.
Användarens profilbild
Av anilov
Jag försöker förklara då....

Apron-style: knyt fast mei taien så att sittdelen hänger ner som ett förkläde innan du satt i barnet och knutit de övre remmarna. Sittdelen bildar liksom en ficka.

Non-apron-style: Knyt fast midjebältet så att sittdelen "viker" sig när den hänger nedåt, sittdelen kommer inte att bilda ficka. Jag köpte en eden baby carrier i höstas, och den ska man inte knyta i apronstyle, se särskilt första bilden under "older baby front carrier", där syns det tydligt hur en "non-apron style" knytning ser ut...

http://www.edenbabycarrier.com/instructions.html
Användarens profilbild
Av anilov
:tumup: Precis så!

Så lärde Emma mig att knyta min första mei tai, men nu med ett riktigt stort barn knyter jag oftast non-apron. Ryggdelen räcker bättre till då, tycker jag. Och i apron-style så tyckte jag det funkade bäst om jag snurrade banden under rumpan, men det avskyr H numera, då vägrar han sitta kvar, och då kan jag lika gärna knyta non-apron. Jag har en känsla av att ett stort barn sitter bättre i non-apron style, men ett mindre i apron-style :hmm: Eller så beror det på vilken sorts mei tai man har. Äsch, jag vet inte vad jag tycker, helt enkelt.
Användarens profilbild
Av thanisa
Tack för förklaringen. Nu förstår till och med jag vad skillnaden är. Använder inte MT så jag kan inte svara på den.
Användarens profilbild
Av bani
Jag hajar fortfarande ingenting. :lol: Har ju en MT så tänkte vara med och tycka...
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag fattade med hjälp av länken. 8) (och apropå den så är det precis en såndär lila sammets-MT jag drömmer om...)

Jag har bara knutit "icke-förkläde" och gillar det. Midjebandet ska vara rakt! :D
Användarens profilbild
Av bani
Jag fattade inte av länken heller... :oops:
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Sammetsmeitaien är helt jäkla ursnyg! Finns den bara att köpa från amerikatt?
Av avon
Jag knyter non-apron. Tycker det funkar bäst.
Användarens profilbild
Av Upia
Jag tror att med apron knyts sjalen "upp och ner" på samma sätt som man knyter ett vanligt förkläde medan non-apron så knyts midjebältet åt "rätt" håll. Vet inte om det hjälper något.

Personligen tänkte jag inte alls på att man kunde knyta apron-style.
Användarens profilbild
Av Upia
Hade kameran framme.

Apron
Bild

Non-apron
Bild

Stämmer det?

Ja, det är en kopia av Bellisbellas MT :oops:
Användarens profilbild
Av bani
Upia skrev:Jag tror att med apron knyts sjalen "upp och ner" på samma sätt som man knyter ett vanligt förkläde medan non-apron så knyts midjebältet åt "rätt" håll. Vet inte om det hjälper något.

Personligen tänkte jag inte alls på att man kunde knyta apron-style.
Jaaahaaa! *ljus, gå upp* I så fall knyter jag rätt från början, som du!
Användarens profilbild
Av sacha42
Upia skrev:Hade kameran framme.

Apron
Bild

Non-apron
Bild

Stämmer det?

Ja, det är en kopia av Bellisbellas MT :oops:
japp stämmer bra. Tror diddeldi har skrivit en tråd om det för länge sen, ska se om jag hittar :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?