Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
MuuM skrev:
CAKirre skrev:
Fryle skrev:
MuuM skrev:Tvinnat Älvsjö ska flytta och bli Tvinnat Gröndal. Utförsäljning sker här: https://www.facebook.com/groups/1038556019564711/
Går tydligen bara att se för den som har FB.
Ja, jag kommer inte heller åt...
Ja, man måste ha Facebook. Vi valde mellan att lägga allt på Facebook eller på Instagram och valet föll på Facebook. Att ha det på fler ställen funkar inte. Men butiken ligger på Långsjövägen 25 i Stockholm om någon bor här. Öppet ikväll 18-21, imorgon 13-16 och lördag 13-15.
Och jag som faktiskt är i Stockholm imorgon. Fast min kurs slutar kl 16.
(Och jag behöver inte mer garn :hide: )
Användarens profilbild
Av Fryle
Sanna81 skrev:På etiketten till garnet står det att det går åt 25 maskor, 34 varv, för att få en lapp på 10 cm (om jag tolkar det rätt 25 tst, 34 rows). Gissar jag rätt att det innebär att jag ska lägga upp 200 maskor om filten ska bli 80 cm bred. Det ryms inte på min rundsticka, men kanske på två vanliga stickor som jag hittade i fruns stickkorg (jag som var så nöjd över att vi hade en rundsticka i rätt grovlek, eftersom ni verkade rekommendera att använda en sån, tänkte inte på att det kan vara olika längd på bandet mellan stickorna också, den vi hade hemma är nog mer för strumpor än filtar :roll: )
Hur går det? :D
Fryle skrev:
Sanna81 skrev:På etiketten till garnet står det att det går åt 25 maskor, 34 varv, för att få en lapp på 10 cm (om jag tolkar det rätt 25 tst, 34 rows). Gissar jag rätt att det innebär att jag ska lägga upp 200 maskor om filten ska bli 80 cm bred. Det ryms inte på min rundsticka, men kanske på två vanliga stickor som jag hittade i fruns stickkorg (jag som var så nöjd över att vi hade en rundsticka i rätt grovlek, eftersom ni verkade rekommendera att använda en sån, tänkte inte på att det kan vara olika längd på bandet mellan stickorna också, den vi hade hemma är nog mer för strumpor än filtar :roll: )
Jag har stickat ungefär 1,5 nystan, så sakta framåt i alla fall.
Användarens profilbild
Av Fryle
Sanna81 skrev:
Fryle skrev:
:tumup:
Fryle skrev:
Sanna81 skrev:
Fryle skrev:
:tumup:
:mrgreen: Vi får väl se resultatet sen?
Vilka fina kaniner! :app: Vem ska få filten? :D
Ni som stickar med magic loop, hur långa kablar har ni på rundstickorna ni använder? Är det bra att ha riktigt långa eller är det kabelns smidighet som är grejen?
Amaltea skrev:Ni som stickar med magic loop, hur långa kablar har ni på rundstickorna ni använder? Är det bra att ha riktigt långa eller är det kabelns smidighet som är grejen?
Jag har minst 80, gärna både 100 och 120 beroende på vad jag gör för någonting. Men det krävs också smidiga kablar. Men är inte de flesta kablar idag smidiga? Det är väl bara de här gamla grå stickorna och nettostickorna som har kassa kablar längre ;)
Nu är jag klart med min coffee bean-kofta, det ska bara dit knappar. :vågen: Mitt nästa projekt tror jag blir ett par byxor. Jag tycker de här är så fina, men de är ju för små. Hur ska jag tänka om jag ska försöka göra den till nån som är 13 månader och gärna ska kunna ha dem i höst (också)? Det är den där rumpdelen jag inte alls förstår.
http://www.ravelry.com/patterns/library ... for-babies
Användarens profilbild
Av berit
Mary_Cherry skrev:Nu är jag klart med min coffee bean-kofta, det ska bara dit knappar. :vågen: Mitt nästa projekt tror jag blir ett par byxor. Jag tycker de här är så fina, men de är ju för små. Hur ska jag tänka om jag ska försöka göra den till nån som är 13 månader och gärna ska kunna ha dem i höst (också)? Det är den där rumpdelen jag inte alls förstår.
Nu har jag inte kollat på konstruktionen av byxorna du länkat till men jag gjorde en ravelry-sökning på liknande mönster: http://www.ravelry.com/patterns/search# ... it=%2Bbaby

Jsg skulle ta ett av de andra mönstren (alla från garnstudio/drops finns i större storlek) som finns i rätt storlek och sen välja garn och kanter som gör att de liknar de ursprungliga mönstret.
berit skrev:
Mary_Cherry skrev:Nu är jag klart med min coffee bean-kofta, det ska bara dit knappar. :vågen: Mitt nästa projekt tror jag blir ett par byxor. Jag tycker de här är så fina, men de är ju för små. Hur ska jag tänka om jag ska försöka göra den till nån som är 13 månader och gärna ska kunna ha dem i höst (också)? Det är den där rumpdelen jag inte alls förstår.
Nu har jag inte kollat på konstruktionen av byxorna du länkat till men jag gjorde en ravelry-sökning på liknande mönster: http://www.ravelry.com/patterns/search# ... it=%2Bbaby

Jsg skulle ta ett av de andra mönstren (alla från garnstudio/drops finns i större storlek) som finns i rätt storlek och sen välja garn och kanter som gör att de liknar de ursprungliga mönstret.
Kan man söka på stickstorlek? Alla drops-mönster jag kollat på har så tunna stickor, det orkar jag inte med. :rodna:
Användarens profilbild
Av berit
Mary_Cherry skrev:
berit skrev:

Kan man söka på stickstorlek? Alla drops-mönster jag kollat på har så tunna stickor, det orkar jag inte med. :rodna:
Ja det går bra :tumup:
Jag sökte på stickfastheten (gauge) och tänkte inte på stickstorlek. Ställ in i vänstermarginalen.
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?