Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

till ullbyxor (tygblöjbyxor) är?

Jag har testat några varianter och de är alla trevliga men ullgarn har en tendens att bli lite strävt. De strävaste garnerna sollar jag bort och gör sockar av men jag skulle vilja ha ett riktigt supergosigt mjukt ullgarn att sticka gosiga långbenta ullbyxor av.

Vad har ni att rekommendera som ni provat? Gärna länkar till inköpsställe. :)
Senast redigerad av Asereht den fre nov 23, 2007 15:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Hello
Alltså jag har ju inte provat själv (kör med "färdig" ytterbyxa från Imse Vimse) så jag vet inget alls om vad för sorts garn man har till ytterbyxor, men Garnstodios Alpacka är ju i alla fall mjukt! Jag har stickat en sjal av det och det är inga problem att ha den runt halsen, mot ansiktet.
Användarens profilbild
Av Asereht
Hello skrev:Alltså jag har ju inte provat själv (kör med "färdig" ytterbyxa från Imse Vimse) så jag vet inget alls om vad för sorts garn man har till ytterbyxor, men Garnstodios Alpacka är ju i alla fall mjukt! Jag har stickat en sjal av det och det är inga problem att ha den runt halsen, mot ansiktet.
Hur tjockt är det? Dvs vilken typ av stickor/virknål behövs?
Användarens profilbild
Av Hello
Det är ganska tunt, men jag har bara stickat min sjal som är en väldigt luftig variant, stickad med nr 8, så jag vet inte. Mer info och mönster hittar du här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visga ... arn=Alpaca

Kolla på de olika mönstrena så ser du stickfasthet för olika grovlekar etc. Såg att det går att tova iaf, så då kanske det funkar till blöjbyxor också?
Användarens profilbild
Av Totte
Jag har klämt och kännt på blöjbyxor av det garn som Mamasamueli säljer via sin hemsida--och när jag bara väl har stickat en provbyxa av lite överblivet garn här hemma är det inköp från www.tygisar.se som gäller :D
Användarens profilbild
Av elli
Asereht skrev:
Hello skrev:Alltså jag har ju inte provat själv (kör med "färdig" ytterbyxa från Imse Vimse) så jag vet inget alls om vad för sorts garn man har till ytterbyxor, men Garnstodios Alpacka är ju i alla fall mjukt! Jag har stickat en sjal av det och det är inga problem att ha den runt halsen, mot ansiktet.
Hur tjockt är det? Dvs vilken typ av stickor/virknål behövs?
De är ganska tunt, stickor 2-2,5 tror jag, men de går att sticka med dubbelt garn.
Vi har ett par blöjbyxor stickade i alpacka, de är väldigt mysiga.
Alpacka finns i många fina färger oxå :D

Har även sockar, halskrage och koftor till dottern i Alpacka och de är gosigt
Användarens profilbild
Av zandrama
Garnstudios Alaska ska ju också vara bra till ytterbyxor, egentligen funkar ju alla ullgarner som inte är superwashbehandlade. Jag gillar Minimundus ekogarn också. :heart:
Användarens profilbild
Av melon
Ska du använda dem som blöjbyxor också? Då är det allra mjukaste eskimo som finns på http://www.garnstudio.se.

Ska du "bara" ha dem som byxor tycker jag att merinoull är det allra goaste, tex lanett. Tunt garn, men om du vill att det ska gå fortare kan du ju sticka med dubbelt garn :wink:Tittis bod finns det att köpa billigt...
Användarens profilbild
Av Asereht
Tack för alla tips, ska undersöka och prova mig fram. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?