Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

isbl skrev:
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
Mary_Cherry skrev:Jag undrar om min Little Coffee bean-kofta nånsin blir klar. Ärmarna är ju bedövande tråkiga.
Men inte så långa :wink: Heja heja, snaaart är de färdiga. Sticka knappkanten istället kanske? Det tycker jag är rätt tråkigt, och brukar göra det innan ärmarna, eller när en är färdig. Brukar få lite pepp av att en plötsligt kan se rätt tydligt hur det färdiga plagget kommer se ut!
Jag tror det får bli en knappkant innan den andra ärmen. Jag är lite orolig för knapphålen.
De är superlätta med den beskrivningen. Går nästan inte att göra fel tror jag :lol:
Låter bra. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Fryle
Sanna81 skrev:
Fryle skrev:Sanna81: Här finns ett annat garn i en svensk webshop:

http://shop.kaki.se/m/garn/garnkvalitet ... 5-mardi-gr
Länken fungerar inte, men jag hittade det ändå. Det verkar ju snabbstickat och skönt med wig-wam, fina färger och på rea också :tumup: Men helst hade jag ju tänkt mig något eko-reko, och så kvarstår den eviga frågan- hur ska man veta hur många nystan man behöver?
Jadu, det här med garnberäkning är inte min starka sida :roll: . Vi får sätta vårt hopp till de smarta i denna tråden. :tumup:
Jag började sticka lite när J var liten och vi var hemma mycket. Det här är mitt senaste, ett par vantar :D
Bilagor
1462997_10208312808360528_7361016800749060702_n.jpg
1462997_10208312808360528_7361016800749060702_n.jpg (86.85 KiB) Visad 2871 gånger
Det blir mest vantar och småsaker, jag skulle vilja sticka något större någon gång, det finns så många fina tröjor att sticka! Men jag är lite rädd att starta ett jätteprojekt och sedan blir det kanske inte bra...
Användarens profilbild
Av Fryle
Nina & lilla J skrev:Det blir mest vantar och småsaker, jag skulle vilja sticka något större någon gång, det finns så många fina tröjor att sticka! Men jag är lite rädd att starta ett jätteprojekt och sedan blir det kanske inte bra...
Vilka fina vantar!
När du har stickat de mindre sakerna har du bekantat dig med vilka stickor, garn och tekniker du gillar. För över detta till en tröjstickning så är risken liten att det inte blir bra.
Fryle skrev:
Nina & lilla J skrev:Det blir mest vantar och småsaker, jag skulle vilja sticka något större någon gång, det finns så många fina tröjor att sticka! Men jag är lite rädd att starta ett jätteprojekt och sedan blir det kanske inte bra...
Vilka fina vantar!
När du har stickat de mindre sakerna har du bekantat dig med vilka stickor, garn och tekniker du gillar. För över detta till en tröjstickning så är risken liten att det inte blir bra.
Hm, det låter ju förstås bra :D Det är jättekul med mönsterstickning, men en hel tröja... och hur stickar en mönster när en stickar fram och tillbaka och inte runt?
Användarens profilbild
Av Fryle
Nina & lilla J skrev:
Fryle skrev:
Vilka fina vantar!
Hm, det låter ju förstås bra :D Det är jättekul med mönsterstickning, men en hel tröja... och hur stickar en mönster när en stickar fram och tillbaka och inte runt?
Att sticka med flera färger är inte min paradgren. Det går att sticka fram och tillbaka. Betydligt lättare är att sticka runt med en steek (sök på ordet) och sedan klippa upp det (sa hon som aldrig gjort det själv).
Fryle skrev:
Nina & lilla J skrev:
Fryle skrev:
Vilka fina vantar!
Att sticka med flera färger är inte min paradgren. Det går att sticka fram och tillbaka. Betydligt lättare är att sticka runt med en steek (sök på ordet) och sedan klippa upp det (sa hon som aldrig gjort det själv).
Ah, det är ju därför man klipper, jag har alltid undrat, tack :D
Det kanske kan vara något!
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
Mary_Cherry skrev:Jag undrar om min Little Coffee bean-kofta nånsin blir klar. Ärmarna är ju bedövande tråkiga.
Men inte så långa :wink: Heja heja, snaaart är de färdiga. Sticka knappkanten istället kanske? Det tycker jag är rätt tråkigt, och brukar göra det innan ärmarna, eller när en är färdig. Brukar få lite pepp av att en plötsligt kan se rätt tydligt hur det färdiga plagget kommer se ut!
Jag tror det får bli en knappkant innan den andra ärmen. Jag är lite orolig för knapphålen.
De är superlätta med den beskrivningen. Går nästan inte att göra fel tror jag :lol:
Nu är jag klar med ena ärmen och tänkte ge mig på kanten, men jag förstår inte alls hur jag ska göra? :hmm:
Användarens profilbild
Av isbl
Mary_Cherry skrev:
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
Nu är jag klar med ena ärmen och tänkte ge mig på kanten, men jag förstår inte alls hur jag ska göra? :hmm:
Jag brukar göra ungefär som i den här videon, du kan också använda en virknål för att få igenom det "nya" garnet.
https://www.youtube.com/watch?v=htAHtNnuE7Q
Här är en bra bildserie på tekniken:
http://www.knitty.com/ISSUEwinter04/FEATwin04TT.html
isbl skrev:
Mary_Cherry skrev:
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
Jag brukar göra ungefär som i den här videon, du kan också använda en virknål för att få igenom det "nya" garnet.
https://www.youtube.com/watch?v=htAHtNnuE7Q
Här är en bra bildserie på tekniken:
http://www.knitty.com/ISSUEwinter04/FEATwin04TT.html
Tack! :vågen: Nu fattar jag hur jag ska göra. :D
Kanten är klar, fast det blev bara två knapphål och den blev rätt ful så jag ska göra om den. Men är koftan liten? Jag stickar för 18 månader och den är på gränsen till liten på min 10 månaders, som iofs är stor men inte SÅ stor.
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?