Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag hittade dess vantar, Strömsövantar, och blev lite sugen på att prova. Det ser så lätt ut när Lee stickar dem - man jag kan inte riktigt sticka efter mönster och med flera olika färger så där. Är det svårt? :hmm:

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/11/0 ... omsovantar

Bild
Nej då kasta dig rakt in i det.
Jag gick från enfärgade blöjbyxor som första projekt till randiga blöjbyxor till bebisvantar i två färger på en två-i-en-magic loop och det gick toppen. Däremot röstar jag starkt för två på en magicloop stickning så att de blir färdiga samtidigt jag gör handledsvärmare nu och den andra är väldigt ointressant att ta tag i.
funshine skrev:Nej då kasta dig rakt in i det.
Jag gick från enfärgade blöjbyxor som första projekt till randiga blöjbyxor till bebisvantar i två färger på en två-i-en-magic loop och det gick toppen. Däremot röstar jag starkt för två på en magicloop stickning så att de blir färdiga samtidigt jag gör handledsvärmare nu och den andra är väldigt ointressant att ta tag i.
Då ska jag nog våga testa, tack för peppning! :tumsup:
Men Magic loop...jag vet inte ens var jag ska börja fråga för att komna igång... :hide: Finns det bra och tydliga infofilmer nånstans?
Användarens profilbild
Av isbl
Smultronbarn skrev:
Men Magic loop...jag vet inte ens var jag ska börja fråga för att komna igång... :hide: Finns det bra och tydliga infofilmer nånstans?
Youtube!
Jag har bara gjort lightvarianten där jag lagt upp på strumpstickor och stickat ett par varv och sen fört över bägge till rundstickan.
isbl skrev:
Smultronbarn skrev:
Youtube!
Jag har bara gjort lightvarianten där jag lagt upp på strumpstickor och stickat ett par varv och sen fört över bägge till rundstickan.
Jamensåklart! Youtube! :notes:

Okej, ska se vad jag hittar där då. :tumup: Så man kan alltså börja vanligt, det låter bra det! :tumup: Heter "fuskvarianten" något särskilt - eller ska jag bara söka på "magic loop"?
Sök på magic loop, det finns massor på youtube. Jag stickade ett par sockor förra året, jag tror det var mitt andra stickprojekt sen högstadiet, det första var en bebismössa med bara räta maskor. Jag körde en i taget med magic loop, fast hälpartiet stickade jag på strumpstickor. Nu stickar jag två vantar på samma kabel, det blir lite trassel med garnet annars är det förvånansvärt smidigt.
Mary_Cherry skrev:Sök på magic loop, det finns massor på youtube. Jag stickade ett par sockor förra året, jag tror det var mitt andra stickprojekt sen högstadiet, det första var en bebismössa med bara räta maskor. Jag körde en i taget med magic loop, fast hälpartiet stickade jag på strumpstickor. Nu stickar jag två vantar på samma kabel, det blir lite trassel med garnet annars är det förvånansvärt smidigt.
Då törs jag nog jag med! :D Men klurar lite på om eventuellt-magic-loop-trassel är bättre än trist-att-sticka-två-separata-vantar... :hmm: Borde kanske testa mig fram lite. :wink: Ska youtubea lite ikväll då! :tumup:
Mary_Cherry skrev:Magic loop, två lovikkavantar på samma kabel. Bra i teorin men nu när jag har stickat mudden och ska vända vanten hamnar tråden vid fel sticka. När jag stockade en vante i taget var det enkelt att bara lyfta över första maskan till den andra stickan, nu är det en vante i vägen där. Hur göra?

Sätt maskan som ska flyttas på en öppningsbar stickmarkör eller säkerhetsnål.
Användarens profilbild
Av MuuM
AnkaVanka skrev:
Mary_Cherry skrev:Magic loop, två lovikkavantar på samma kabel. Bra i teorin men nu när jag har stickat mudden och ska vända vanten hamnar tråden vid fel sticka. När jag stockade en vante i taget var det enkelt att bara lyfta över första maskan till den andra stickan, nu är det en vante i vägen där. Hur göra?

:app:
MuuM skrev:
AnkaVanka skrev:

:app:
Det gick bra att bara sticka med garnet på fel sida, det blev ju rätt sen. :D Det blir ett litet hål men där kan man fästa tofsen så syns det inte. :) Jag har varken stickmarkörer (är det nån som vilja sälja några stycken? ) eller säkerhetsnålar.
telistant skrev:Bild :love: :love: Å dessa bara måste jag göra. Men det är bara det att alla barnen vill ha också!
:love: Kanske kan försöka mig på dessa när jag bemästrat Stömsövantarna. :wink: Var hittade du mönstret till Totoro?
Alltså, när man mönsterstickar och ska ha två olika färgnystan samtidigt, så ska man typ..ehhh tvinna med den andra tråden på baksidan av arbetet? :hmm: Gissar att det finns piffiga videos på det med - men vad ska jag söka på då? Eller kan någon förklara på ett enkelt sätt kanske? :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Smultronbarn skrev:Alltså, när man mönsterstickar och ska ha två olika färgnystan samtidigt, så ska man typ..ehhh tvinna med den andra tråden på baksidan av arbetet? :hmm: Gissar att det finns piffiga videos på det med - men vad ska jag söka på då? Eller kan någon förklara på ett enkelt sätt kanske? :D
Det jag gillar bäst just nu är att ha en färg i varje hand. Sticka från vänster pekfinger med ena färgen och kasta garnet om stickan med höger hand med den andra färgen. Ska se om jag kan hitta nån piffig video. :-)

Edit: Här! https://www.youtube.com/watch?v=m-E9GG2DmAs Den visar först hur man gör när man låser trådarna, en himla bra teknik så att det inte blir långa länkar på baksidan.
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?