- ons nov 14, 2007 15:28
Jag hade en lapp som såg ut så här tillsammans med stickningen:
2 r 2 a
1 r 2 a 1 r
2 a 2 r
1 a 2 r 1 a
.. och sen satte jag den femte stickan igenom den raden som beskrev det varv jag skulle börja på, för jag kunde inte se var jag var utan var tvungen att hålla stenhård koll.
Asereht skrev:*s*Kaffemoster skrev:*ha ha* Mer diffust konstiga. Svårt att förklara men om jag skulle sticka dem på vanlig sticka i rakt stycke så skulle det nog bli bra det är när det kommer på strumpstickorna det skiter sig liksom. Förmodligen blir det fel i förskjutningen någonstans och sen hittar jag inte felet om du förstår vad jag menar. Ska försöka mig på ett par igen snart för det ska väl vara själva sjutton om man inte ska klara dem när alla säger att de är så enkla!Asereht skrev:Skumt!Kaffemoster skrev:Jag måste då vara den enda i universum som inte får de där sockarna bra!elli skrev:Tubsockorna finns även på garnstudios hemsida.Jamen, där var det ja!
Klistrar in länk till de mönstret
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 10&lang=se
Det här mönstret är verkligen suveränt! Jag menar, vilken annan sorts sockar kan barnet ha två vintrar i rad (när det är dryga halvåret och sen även när det är ca 1½)Jag kan sticka, jag stickar vanliga sockar, mössor, sjalar, halsdukar, tröjor you name it men de där blev bara pannkaka. Frågan är bara varför jag inte får till dem? Jag känner mig mer än måttligt korkad faktiskt för jag förstår ju mönstret och pricnipen men det blir inte bra!
Hur blir de inte bra, då? Är de för korta, för vida, för smala eller är de bara diffust konstiga?
Jag hade en lapp som såg ut så här tillsammans med stickningen:
2 r 2 a
1 r 2 a 1 r
2 a 2 r
1 a 2 r 1 a
.. och sen satte jag den femte stickan igenom den raden som beskrev det varv jag skulle börja på, för jag kunde inte se var jag var utan var tvungen att hålla stenhård koll.
K -05 och B -07