Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

När jag läser om Fuga så är den superwash-behandlad så den troligen inte att tova sig, men du kan ju om du vågar testa att tvätta den lite varmare än vad som är rekommenderat.
Har inte stickat med det garnet, så jag vet inte om det töjer sig heller.
Sköljmedel bör du inte använda, men du kan testa tvättnötter/ulltvätt och ättika.
Jag använder tvättnötter och ättika till mina ylleplagg. Kan nog skicka ett par till dig om du inte har hemma och vill testa.
CAKirre skrev:När jag läser om Fuga så är den superwash-behandlad så den troligen inte att tova sig, men du kan ju om du vågar testa att tvätta den lite varmare än vad som är rekommenderat.
Har inte stickat med det garnet, så jag vet inte om det töjer sig heller.
Sköljmedel bör du inte använda, men du kan testa tvättnötter/ulltvätt och ättika.
Jag använder tvättnötter och ättika till mina ylleplagg. Kan nog skicka ett par till dig om du inte har hemma och vill testa.
Jag har stickat en kofta i det, tycker inte dett töjer sig särskilt mkt men det tovar sig inte heller...
Ja det står sw på det. Betyder det då att det är immunt mot tovning alltså?
Balsam, eller ättika och ulltvätt för mjukhet :tumup:
Tack för erbjudandet CAKirre, jag provar det jag har hemma så får jag se hur det går först :D
Sen får jag hoppas på att det inte töjer sig helt enkelt. Alternativt fodra med tunn trikå kanske. Då blir ju mössan både mindre och mjukare :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
rithelo skrev:Ja det står sw på det. Betyder det då att det är immunt mot tovning alltså?
Tack för erbjudandet CAKirre, jag provar det jag har hemma så får jag se hur det går först :D
Sen får jag hoppas på att det inte töjer sig helt enkelt. Alternativt fodra med tunn trikå kanske. Då blir ju mössan både mindre och mjukare :tumup:
Superwash brukar växa rätt ordentligt, tyvärr.
Användarens profilbild
Av MuuM
telistant skrev:Jag är sugen på att sticka, jag har jättefint garn som Solängel har spunnit men jag vet inte vad jag ska göra av det. Något att ha runt halsen och axlarna tänker jag.
Hur mycket har du och vad gillar du?
telistant skrev:
Mary_Cherry skrev:Den lokala garnaffären har bytt ägare, den nya kan mest liknas vid en förvirrad sengångare. :evil:
:-(
Mmm, jag var in igår och skulle köpa garn till mitt pågående projekt. Såklart var just den färgen slut, men in an hon hade upptäckt det letade hon bland en massa andra garner trots att jag hade sagt att det inte var nåt av dem. Nej då letade hon efter en annan sak. Sen skrev hon upp garnet jag sökte, fast fel färgkod och skulle beställa. Det skulle inte ta så lång tid att få hem det, bara en vecka. :shock: Det är ju en livstid, typ. ;)
MuuM skrev:
rithelo skrev:Ja det står sw på det. Betyder det då att det är immunt mot tovning alltså?
Oh no....Går det att undvika på något sätt???
MuuM skrev:
telistant skrev:Jag är sugen på att sticka, jag har jättefint garn som Solängel har spunnit men jag vet inte vad jag ska göra av det. Något att ha runt halsen och axlarna tänker jag.
Hur mycket har du och vad gillar du?
Jag ska kolla hur mycket det är och hur tjockt det är. det får inte bli för kumpigt. Kanske något med mönster, hål eller blad eller något. jag tänkte något med stora stickor så det blir luftigt, en sjal eller någon sorts "fuskpolo" som går att ha utanpå och ser snygg ut.
Användarens profilbild
Av MuuM
rithelo skrev:
MuuM skrev:
Oh no....Går det att undvika på något sätt???
Sticka det litet. ;-) Enda sättet tyvärr.
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?