Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HPe
Fryle skrev:Jag har en sjal som jag egentligen gillar, men jag använder ju aldrig så stora sjalar:

Bild

Matchande garn finnes och nu funderar jag på att på något vis göra en tröja av den. Skulle jag kanske kunna sticka till ärmar och sidostycken, kanske även en liten bit framstycke?

Tips och Tankar, Tack. :D
Poncho?!
Användarens profilbild
Av HPe
HPe skrev:
Fryle skrev:Jag har en sjal som jag egentligen gillar, men jag använder ju aldrig så stora sjalar:

Bild

Matchande garn finnes och nu funderar jag på att på något vis göra en tröja av den. Skulle jag kanske kunna sticka till ärmar och sidostycken, kanske även en liten bit framstycke?

Poncho?!
...dvs sticka till framstycke med halsöppning...
Användarens profilbild
Av Fryle
HPe skrev:
HPe skrev:

Poncho?!
...dvs sticka till framstycke med halsöppning...
Nej!!! :whut: :Hahaa:

Jag vill ha något jag kan använda :mrgreen:
Användarens profilbild
Av berit
Det finns ju koftor som är uppbyggda med en cirkel i ryggen och sen påstickade armar. Förstår ni vad jag menar? Kanske går det att göra något liknande av din sjal, Fryle?!
Användarens profilbild
Av Fryle
berit skrev:Det finns ju koftor som är uppbyggda med en cirkel i ryggen och sen påstickade armar. Förstår ni vad jag menar? Kanske går det att göra något liknande av din sjal, Fryle?!
Jo, jag förstår vilken typ av kofta med cirkel i ryggen du menar, men inte hur jag ska få till det med en trekantssjal. :hmm:
Fryle skrev:
berit skrev:Det finns ju koftor som är uppbyggda med en cirkel i ryggen och sen påstickade armar. Förstår ni vad jag menar? Kanske går det att göra något liknande av din sjal, Fryle?!
Jo, jag förstår vilken typ av kofta med cirkel i ryggen du menar, men inte hur jag ska få till det med en trekantssjal. :hmm:
Svårt att förklara hur jag tänker men om spetsen på sjalen blir ner mot rumpan/ryggen, så borde du ju få två raka knäppkanter mitt fram. Går det sedan att sticka två mindre trianglar och fästa i sidorna... det borde bli någon form av väst????
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:
Svårt att förklara hur jag tänker men om spetsen på sjalen blir ner mot rumpan/ryggen, så borde du ju få två raka knäppkanter mitt fram. Går det sedan att sticka två mindre trianglar och fästa i sidorna... det borde bli någon form av väst????
Eller om man vänder allt upp och ner och får spetsen uppåt nacken så har du en rak nederkant... går det att bygga sig uppåt?
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev:
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:
Eller om man vänder allt upp och ner och får spetsen uppåt nacken så har du en rak nederkant... går det att bygga sig uppåt?
Ja, det kanske var smart. Jag har hela tiden tänkt mig spetsen nedåt, det är kanske bättre tvärtom?

Nåja, jag har lie annat före i kön just nu så jag kan inte börja genast, men att fundera är ju kul...
Användarens profilbild
Av berit
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:
Ja, nåt sånt tänkte jag också :hmm: . Att konstruera plagg är inte min starkaste sida, men är nyfiken på hur det kommer bli :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Trulsamin skrev:Jag har stickat en islandströja från boken knit with icelandic wool. Kommer vara varm och skön i vinter
Åh så fin! :tumup:
Och grön dessutom! :app:
Juliusdotter skrev:
Trulsamin skrev:Jag har stickat en islandströja från boken knit with icelandic wool. Kommer vara varm och skön i vinter
Känner inte till set garnet alls. Är det sånt där grovt och lite rivigt garn, som passar bra till utanpåtröja istället för jacka? Fin färg
Ja det är ganska grovt och rivigt, jag är ju inte känslig alls så jag har den direkt mot huden på armarna tex. Men jag tänker att jag ska ha den i vinter istället för jacka :)
Trulsamin skrev:
Juliusdotter skrev:
Känner inte till set garnet alls. Är det sånt där grovt och lite rivigt garn, som passar bra till utanpåtröja istället för jacka? Fin färg
Ja det är ganska grovt och rivigt, jag är ju inte känslig alls så jag har den direkt mot huden på armarna tex. Men jag tänker att jag ska ha den i vinter istället för jacka :)
Blir nig kanon till vintern
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?