Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
Jag gillar henne jättemkt!

Jag missade att hon var på tv4 idag eller när det nu var, men flera i min "mammagrupp" hade hört. Just bär-frågan sa de inget om, men vi pratade om samsovning och sånt. :)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag gillar också henne! Hon är liksom så..... självklar! :D Hon säger saker rent ut och hymlar inte. OCh inte är hon rädd för att "peka med hela handen heller".
Önskar fler var som henne! :urule:
Om jag inte minns fel så har hon ju gett ut en bok tillsammans med Linda Nyberg..... :hmm: Är det någon som har läst den?
Användarens profilbild
Av bellisbella
2 böcker av hon hittar jag!
Överlevnadstips för småbarnsmamman
av Hallin, Louise , Nyberg, Linda

Dåligt samvete har nog mammor haft både förr och nu - tiden tycks aldrig räcka till för att vara "den perfekta mamman". Men frågan är om inte 2000-talets mamma har det värre än tidigare generationer.

Idag gäller kraven inte bara att ha det perfekta hemmet, kvinnan förväntas också vara den perfekta hustrun/modern och en sexig attraktiv partner med ett spännande jobb.

Vad ska man då prioritera i sitt kaos till liv? Hur ska man få ihop pusslet med alla dess kantiga bitar?

Linda, själv tvåbarnsmamma med kronisk tidsnöd, har ställt frågor till Louise som har stor erfarenhet av ämnet småbarnsliv. Resultatet har blivit en mycket personlig bok med tips för den stressade småbarnsmamman.

"Vi ville göra en bok som skulle kunna bli som en vän i nöden, någon man vänder sig till för att få hjälp och stöd, och kanske kan vår bok också göra livet lite roligare och lättare under de där intensivaste åren. I så fall har vi lyckats!"
Louise Hallin är leg. psykoterapeut och barnmorska (f.d. ägare och chef för MVC Munkbron i Stockholm), välinformerad, välformulerad och med förmåga att förmedla kunskap och fakta på ett konkret och humoristiskt sätt - vilket hon bl.a. gjort i TV4:s morgonprogram i samspråk med Linda Nyberg.

Linda Nyberg är journalist och programledare för samhällsprogram och talkshows i TV3 och TV4.

Knattetimmen : frågor och svar om barn 0-9 år
frågor och svar om barn 0-9 år

av Alfvén, Malin , Hallin, Louise

Radioprogrammet Knattetimmen har sänts i Radio Stockholm sedan 2003 och där har Malin Alfvén och Louise Hallin varje vecka svarat på lyssnarnas frågor om barn. Nu kommer Knattetimmen äntligen i bokform med alla de viktigaste frågorna och de bästa svaren. Hur länge kan man amma? Varför vill min treåring bita mig när han blir arg? Hur berättar jag för femåringen att vi ska skiljas? Varför har min sexåring plötsligt blivit så mörkrädd? Malin Alfvén är psykolog och arbetar inom mödra- och barnhälsovården. Hon är även författare till flera föräldrahandböcker och svarar regelbundet på läsarfrågor i föräldratidningar. Louise Hallin är barnmorska och psykoterapeut och arbetar även som tidningskrönikör och samlevnadsexpert i TV. I boken Knattetimmen svarar de med stor inlevelse, bitsk humor, djupt personliga åsikter och osviklig värme och empati på småbarnsfamiljernas alla frågor. Och budskapet är tydligt: Dagens föräldrar är bra föräldrar!
Av Corpset
Jag har läst Knattetimmen, och några av svaren i den är.. eh... mystiska.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Corpset skrev:Jag har läst Knattetimmen, och några av svaren i den är.. eh... mystiska.
På vilket vis? Jag har inte läst boken....
Användarens profilbild
Av korell
Ja, jag blev bara så lycklig när jag såg henne i morse. PÅ ngra minuter förespråkade hon samsovning, bärande och amning. Och hon gjorde det med sådan auktoritet och sådant undertryck. Som nån sa, hon visar me dhela handen liksom :D WOW! Hon imponerade stort på mig.

Känns också skönt att ha en känd auktoritet att hänvisa till när man hamnar i diskussioner :wink:
Användarens profilbild
Av zink
"Man kan inte skämma bort barn under 2 år" verkar vara hennes stående utttyck :-) De ska lyssnas på, bäras, tas upp och ammas o s v.

Har dock inte helt koll på henne men gillar att det finns ngn som går så pass rakt emot allt för mkt av traditionen att man ska sätta pli på spädbarn med olika metoder!

Svärmor :urule: ringer alltid och refererar henne när det handlar om spädisar, så då brukar vi kolla in på webb-TV, så kolla där. Man får spola lite dock... Så ni som kollar in, lägg gärna in i tråden efter hur många minuter och sekunder ngt intressant inlägg är i ett visst program!

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon

Sedan är det ett javascript så det kan jag inte länka till. Klicka på " Louise Hallin svarar på frågor om barn och ungdomar" i menyn Webb-TV till vänster så öppnas ett fönster där man kan välja olika dagars program. Det står tyvärr inte vilka frågor programmen innehåller.
Användarens profilbild
Av puppan
:vågen:
Åh vad hon är bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?