Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

berit skrev:
Juliusdotter skrev: Fin, själv börjar jag tänka bebis stickning, maken ska bli morbror (vad blir jag? Xtra moster?) i vinter, det blir nog en filt eller någon som har något annat förslag?
Jag röstar ju då för nåt annat än en filt - förstår inte hur en orkar sticka en hel bebisfilt :roll: . Kanske ett par strumpor eller en mössa vore lagom :lol: . Nej, men en filt är super om du orkar göra en!
Jag håller på med ett set till min planerade bebis som jag tycker är gulligt annars, om du lätt blir uttråkad som jag: http://www.ravelry.com/patterns/library ... -and-pants
Inga problem att orka med en filt, bara mönstret och garnet är rätt flyter det på. Frågan är om jag orkar snurra runt på ravelry för att hitta det där mönstert :lol:
Användarens profilbild
Av berit
Jag lyckades ta mig samman ett tag, det var så filten blev halvfärdig istället för 1/3 :lol:. Men det kommer inte funka att göra klart den i mönster tyvärr, jag måste ha stickning som lustfyllt annars spårar allt ur.

Funderar lite på att göra den som dockfilt nu. Det är nåt med att sticka utan tredimensionell form - det får mig att helt tappa intresset fort :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Den här har varit färdig några veckor, men först idag fick jag tummen ur att fotografera (mittenbilden motsvarar på min skärm bäst färgerna i verkligheten):

Bild
Bild
Bild
:respekttilldig: Fryle! :app:

Och lika mycket till er som stickar de fina filtarna ni visat upp här! :hjarta:

Fråga om Filten du gjorde Fryle: stickar du allt i ett svep eller är det lösa rutor som du sen syr ihop?

De andra mösterfiltarna ser jättefina ut de med, men vågar mig nog inte på nåt sånt riktigt än... :oops:

Funderar på en gallerfilt, men är det risk att få "tråkslag" av att virka så mycket? :hmm: (Har precis börjar få kläm på det där med virkning, och tänkte det är lättare med en krok än två stickor när man tex är på badstranden).
Användarens profilbild
Av Fryle
Tack för snälla kommentarer om min klänning :heart: . Det är ett mönster från Geilsk som heter Velfærdsmodel och är stickad i deras trevliga ull/bomullsgarn.
Smultronbarn skrev: Fråga om Filten du gjorde Fryle: stickar du allt i ett svep eller är det lösa rutor som du sen syr ihop?
Sy ihop rutor, är du tokig :shock: ? Nej, här sys icke ett stygn om jag inte måste :mrgreen: . Den är stickad i dominorutor med en sida på 20 maskor, nästa rutas maskor plockas upp på kanten av den förra. Vid skarven mellan nystanen tovade jag ihop ändarna så det enda jag behövde göra var att fästa tråden vid början och slutet. :tumup:

En lite bättre bild på filten:

Bild
Fryle skrev:Tack för snälla kommentarer om min klänning :heart: . Det är ett mönster från Geilsk som heter Velfærdsmodel och är stickad i deras trevliga ull/bomullsgarn.
Smultronbarn skrev: Fråga om Filten du gjorde Fryle: stickar du allt i ett svep eller är det lösa rutor som du sen syr ihop?
Sy ihop rutor, är du tokig :shock: ? Nej, här sys icke ett stygn om jag inte måste :mrgreen: . Den är stickad i dominorutor med en sida på 20 maskor, nästa rutas maskor plockas upp på kanten av den förra. Vid skarven mellan nystanen tovade jag ihop ändarna så det enda jag behövde göra var att fästa tråden vid början och slutet. :tumup:

En lite bättre bild på filten:

Bild
:vågen: Tack för svar! *Sy ihop, vad tänkte jag på...mummel mummel* :roll: :lol:
Jag började ett filtprojekt i vintras där jag testade lite olika tekniker och stickade rutor (som jag sedan tänkte sy ihop), men då sade en vän till mig att "men du ska ju plocka upp maskor och sticka ihop dem direkt istället". :this: Jag bara " eeh jahaaa..." :oops: Och nu blev jag påmind igen, tack! :tumup: Får ta och googla lite på hur man gör då. :D

Hur som helst är din filt attans fin! :love: Vad är det för garn?
Fryle skrev:
Smultronbarn skrev: Vad är det för garn?
Det är Zauberball 100 från Schoppelwolle. Ren merinoull :loving: .
Fint! :D Merino, mmmm!
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev::D Det visar sig att tunikan jag stickar till dottern passar som en tajt t-tröja på mig
Streeeetch :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har en sjal som jag egentligen gillar, men jag använder ju aldrig så stora sjalar:

Bild

Matchande garn finnes och nu funderar jag på att på något vis göra en tröja av den. Skulle jag kanske kunna sticka till ärmar och sidostycken, kanske även en liten bit framstycke?

Tips och Tankar, Tack. :D
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?