Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

isbl skrev:
Amaltea skrev:Såg att det var rea på Drops ullgarner månaden ut om någon vill fynda så passa på :tumup:
:nono: nu blir jag ju nästan tvungen att klicka hem lite garn till höstens monsterbyxor :lol:
Monsterbyxor! :app:
isbl skrev:
Amaltea skrev:Såg att det var rea på Drops ullgarner månaden ut om någon vill fynda så passa på :tumup:
:nono: nu blir jag ju nästan tvungen att klicka hem lite garn till höstens monsterbyxor :lol:
Här blev det garn till monsterbyxor med :vågen:
Jag har tänkt hela månaden att jag ska beställa så idag beställde jag hem 23 nystan :hide: Men till mitt försvar har jag projekt till nästan alla varav ett är påbörjat redan (en mkal av en filt som sträcker sig över hela året och där jag inte vågade beställa till hela projektet från början då jag inte visste om jag skulle gilla mkalen)
Smultronbarn skrev:Bild

Hittade denna pryl kallad pattern counter. Är det nåt att ha? Hur används den? Och vad kallas den på svenska?
Jag fick en sån i nån tidning här för ett tag sen, man flyttar contern efter varje varv man stickar, sjukt osmidigt :P
Fryle skrev:
Trulsamin skrev:Det är för lite bilder i den här tråden ;)

Jag har stickat klart en Maple Leaf Shawl i dagarna. Riktigt roligt mönster och resultatet är riktigt trevligt...
Vilken fantastiskt snygg sjal! :vågen:

Jag bara undrar över formen, hur bär man den?
Jag funderade över det med från början men nu har jag provat och den ligger riktigt bra över axlarna, så stammen ligger i nacken och första bladen ligger över axlarna och resten hänger ner på ryggen...

Tack för all uppskattning :loving:
Användarens profilbild
Av isbl
Trulsamin skrev:
isbl skrev:
Hm, vill ju beställa, men vet inte alls i vilka proportioner. Stickade monsterbyxor i vintras, men det var i restgarn, så jag har verkligen noll koll på hur mkt av de olika färgerna jag använde :gaah: Håller också på att de-stasha, så om jag ska beställa till ett specifikt projekt vill jag ju inte få en massa garn över. Iofs tror jag Yll och tyll brukar gå med på att en lämnar tillbaka överblivet garn, så jag kanske ska ta i lite bara :think:
isbl skrev:
Trulsamin skrev:
isbl skrev:
Hm, vill ju beställa, men vet inte alls i vilka proportioner. Stickade monsterbyxor i vintras, men det var i restgarn, så jag har verkligen noll koll på hur mkt av de olika färgerna jag använde :gaah: Håller också på att de-stasha, så om jag ska beställa till ett specifikt projekt vill jag ju inte få en massa garn över. Iofs tror jag Yll och tyll brukar gå med på att en lämnar tillbaka överblivet garn, så jag kanske ska ta i lite bara :think:
Jag köpte 6 nystan, det är vad mönstret säger är lagom ungefär till byxor i bebisens storlek... Sen får jag leta reda på restgarn av vitt och svart tänkte jag så slipper jag köpa det.
Fryle skrev::this: Mig kan ni icke fresta med ullgarnsrea, ty jag hänger i köpstopps- och utrensningstråden!
Jag borde ju egentligen inte heller men jag har verkligen klara projekt till allt som jag känner att jag kan ursäkta mig med haha :P Jag köpte ju ett svindyrt alpackagarn när jag var på studiebesök på en alpackafarm här för nån månad sen också som jag ska göra någonting av men det behöver lägga till sig och vänta på precis rätt projekt för jag vill ju att det kommer till sin rätt...
Användarens profilbild
Av isbl
Trulsamin skrev:
isbl skrev:
Trulsamin skrev:
isbl skrev:
Jag köpte 6 nystan, det är vad mönstret säger är lagom ungefär till byxor i bebisens storlek... Sen får jag leta reda på restgarn av vitt och svart tänkte jag så slipper jag köpa det.
Jag ska sticka till en 5- och 3-åring, så jag behöver ju ganska mkt, misstänker jag...Äh, jag drar väl till med en beställning och hoppas att det räcker. Går ju att komplettera i efterhand, färgbad är ju inte så viktigt när det ändå är randigt. Vilket garn köpte du till monsterbyxorna, Trulsamin? Jag funderar på Merino Extra Fine, förra stickades i Karisma, men min äldsta är så himla stick-känslig.
Fryle skrev: :this: Mig kan ni icke fresta med ullgarnsrea, ty jag hänger i köpstopps- och utrensningstråden!
:urule:
isbl skrev:
Trulsamin skrev:
isbl skrev:
Trulsamin skrev:
isbl skrev:
Jag ska sticka till en 5- och 3-åring, så jag behöver ju ganska mkt, misstänker jag...Äh, jag drar väl till med en beställning och hoppas att det räcker. Går ju att komplettera i efterhand, färgbad är ju inte så viktigt när det ändå är randigt. Vilket garn köpte du till monsterbyxorna, Trulsamin? Jag funderar på Merino Extra Fine, förra stickades i Karisma, men min äldsta är så himla stick-känslig.
Fryle skrev: :this: Mig kan ni icke fresta med ullgarnsrea, ty jag hänger i köpstopps- och utrensningstråden!
:urule:
Jag köpte karisma och nepal. Har för mig att för storlek 3/4 säger de 7 nystan i mönstret.
Min snart 1-åring säger inte så mkt om sticksighet ännu ;) och de stora vill nog inte ha ullbyxor så jag stickar inte till dem ;)
Fryle skrev::this: Mig kan ni icke fresta med ullgarnsrea, ty jag hänger i köpstopps- och utrensningstråden!
Rensa ut saker jag inte använder/behöver/vill ha kör jag på.
Så jag får plats för mer garn :app: :hide: :lol:
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?