Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sugen på att tröstshoppa garn men kan inte bestämma mig vilken jag ska sticka först, en Lysa pullover eller en Surry Hill cardigan? :hmm:
Fast egentligen skulle jag kanske sticka strumpor till min systerdotter.
Användarens profilbild
Av berit
isbl skrev:
berit skrev:
isbl skrev:
Smultronbarn skrev:Är det nån som har tips på ett enkelt mönster på en bäbiskofta för ca 6-8 månader? Tänker mig ett ullgarn, har både tjockt och tunt hemma.
Jag håller på att sticka Little coffe bean cardigan, gratismönster på Ravelry. Väldigt välskrivet mönster och trevlig stickning.
Jag har med stickat den. Två gånger. Blir superfint! :tumup:
Hehe, det är du som inspirerat mig :)
Haha, är det sant!? Så skoj :vågen: :loving:

Och jag håller med om att det är ett enkelt mönster att sticka även som ovan engelskstickare :tumup:
isbl skrev:
Smultronbarn skrev:Är det nån som har tips på ett enkelt mönster på en bäbiskofta för ca 6-8 månader? Tänker mig ett ullgarn, har både tjockt och tunt hemma.
Jag håller på att sticka Little coffe bean cardigan, gratismönster på Ravelry. Väldigt välskrivet mönster och trevlig stickning.
Har du en länk till mönstret? Jag hittar det inte när jag söker.
Användarens profilbild
Av isbl
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... n-cardigan
:tumup:
isbl skrev:
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... n-cardigan
:tumup:
Tackar! :D
Är det nån som har stickat en babyhjälm efter det här mönstret? http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 16&lang=se

Jag stickade en enligt ett annat mönster tidigare, superenkelt, men den är väldigt kort i nacken, plus snart för liten. Den i länken såg ut att sitta bra på bebishuvudet men den biten jag har stickat ser inte bra ut och mönstret kändes krångligt. Har ni tips på nåt annat bra mönster?
Användarens profilbild
Av HPe
Mary_Cherry skrev:Är det nån som har stickat en babyhjälm efter det här mönstret? http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 16&lang=se

Jag stickade en enligt ett annat mönster tidigare, superenkelt, men den är väldigt kort i nacken, plus snart för liten. Den i länken såg ut att sitta bra på bebishuvudet men den biten jag har stickat ser inte bra ut och mönstret kändes krångligt. Har ni tips på nåt annat bra mönster?
Är inte så förtjust i dem. Har du testat Aviatrix?
Jag funderar på att sticka Korrigan. Någon här som har erfarenhet av den?
Tycker storlekarna verkar lite små, men har ju inte så mycket erfarenhet av babykoftor...
Ska se om jag kan lyckas lägga in en bild på måtten.
HPe skrev:
Mary_Cherry skrev:Är det nån som har stickat en babyhjälm efter det här mönstret? http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 16&lang=se

Nä, jag kollade på ett mönster och fattade INGENTING! Jag är ju nybörjare. :Hahaa: Jag stickade kanske tre centimeter på hjälmen sen blev jag arg för att det såg ut som ett barn hade stickat så jag klippte av garnet, orkade inte ens repa upp. Efter det börjar jag om två gånger men blev så upprörd av ett telefonsamtal att jag tappade bort mig. Om jag orkar ikväll ska jag göra ett nytt försök. Jag har ju lyckats en gång men nu är den för liten.
CAKirre skrev:Jag funderar på att sticka Korrigan. Någon här som har erfarenhet av den?
Tycker storlekarna verkar lite små, men har ju inte så mycket erfarenhet av babykoftor...
Har inte hunnit klippa ut bilden från mönstret, men har jämfört den med ett par andra tröjor jag har hemma, den verkar hyfsad i storlek, så nu nästa fråga.

Någon som har koll på Malabrigo Sock, är det ett trevligt garn?
Eller ska man kanske testa Jitterbug från Colinette? Här i stan finns inte så mycket alternativ och jag tycker det är svårt att beställa från nätet när man inte vet hur garnet känns...
Användarens profilbild
Av isbl
CAKirre skrev:Jag funderar på att sticka Korrigan. Någon här som har erfarenhet av den?
Vilken himla söt kofta :love:
Min underbara lillasyster har varit i USA och köpte hem en present till mig, 300g garn :vågen: finaste syrran ever :heart:
Behöver nu hjälp. Någon som stickat med malabrigo worsted? Den är som tjockt entrådigt garn (100% merino). Är det nopperhets varning? Mjukt och gosigt är det. Försökte snurra runt på ravelry, men fann mest projekt i malabrigo rios (jag är urusel på sökfunktioner över lag). Sugen på en gosig kofta eller tröja, tänkte då köpa till garn (även om jag drar S, tror jag inte 300g worsted räcker) i någon annan färg och randa, för jag tror inte jag kan lyckas hitta samma färg eller definitivt inte samma färgbad :lol: .
Juliusdotter skrev:Min underbara lillasyster har varit i USA och köpte hem en present till mig, 300g garn :vågen: finaste syrran ever :heart:
Behöver nu hjälp. Någon som stickat med malabrigo worsted? Den är som tjockt entrådigt garn (100% merino). Är det nopperhets varning? Mjukt och gosigt är det. Försökte snurra runt på ravelry, men fann mest projekt i malabrigo rios (jag är urusel på sökfunktioner över lag). Sugen på en gosig kofta eller tröja, tänkte då köpa till garn (även om jag drar S, tror jag inte 300g worsted räcker) i någon annan färg och randa, för jag tror inte jag kan lyckas hitta samma färg eller definitivt inte samma färgbad :lol: .
Fint garn= bästa presenten :heart:

Jag tror att jag stickat med malabrigo worsted entrådig för länge sedan. En halsduk och ett par torgvantar. Eftersom min man maskintvättade (undvik :roll: ) halsduken nästan genast kan jag inte kommentera hållbarheten där men vantarna nopprade inte vad jag kommer i håg, de nöttes bara naturligt och filtade ihop lite.

Här är kommentarssidan för det garnet på Ravelry, med varierande åsikter:
http://www.ravelry.com/yarns/library/ma ... d/comments
Om du har storlek small verkar det inte vara omöjligt att göra en cropped cardigan, exempelvis Andi Satterlund har några sådana, se http://www.ravelry.com/patterns/library/henriette-2
Användarens profilbild
Av HPe
Mary_Cherry skrev:
HPe skrev:

Nä, jag kollade på ett mönster och fattade INGENTING! Jag är ju nybörjare. :Hahaa: Jag stickade kanske tre centimeter på hjälmen sen blev jag arg för att det såg ut som ett barn hade stickat så jag klippte av garnet, orkade inte ens repa upp. Efter det börjar jag om två gånger men blev så upprörd av ett telefonsamtal att jag tappade bort mig. Om jag orkar ikväll ska jag göra ett nytt försök. Jag har ju lyckats en gång men nu är den för liten.
Kosläpp forslunda 20e kan du få lite tips. ;)
sannasol_83 skrev:
Juliusdotter skrev:Min underbara lillasyster har varit i USA och köpte hem en present till mig, 300g garn :vågen: finaste syrran ever :heart:
Fint garn= bästa presenten :heart:

Jag tror att jag stickat med malabrigo worsted entrådig för länge sedan. En halsduk och ett par torgvantar. Eftersom min man maskintvättade (undvik :roll: ) halsduken nästan genast kan jag inte kommentera hållbarheten där men vantarna nopprade inte vad jag kommer i håg, de nöttes bara naturligt och filtade ihop lite.

Här är kommentarssidan för det garnet på Ravelry, med varierande åsikter:
http://www.ravelry.com/yarns/library/ma ... d/comments
Om du har storlek small verkar det inte vara omöjligt att göra en cropped cardigan, exempelvis Andi Satterlund har några sådana, se http://www.ravelry.com/patterns/library/henriette-2
Tack för hjälpen.
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?