Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bergjonna
Har en fråga då jag tänkte sy en klänning till min dotter i velour.. Har bara en vanlig symaskin och sömmen blir ju då stum och materialet elastiskt. Finns det någon söm till detta på vanliga maskiner?
Användarens profilbild
Av binaem
zickzack med små stygn funkar.
Användarens profilbild
Av Hello
Ja, du måste ju ha en elastisk söm. På min vanliga symaskin går den två steg fram, två steg snett utåt höger, två steg tillbaka, två steg fram osv. Funkar jättebra!

Det brukar alltid finnas någon elastisk söm, om du inte har en alldeles jättebasic som bara har raksöm och sicksack. Står det inget i instruktionsboken?
Användarens profilbild
Av aspen
min "overlockersättare" på symaskinen ser ut som 3 vanliga stygn, 1 zz, 3 vanliga osv
Användarens profilbild
Av emelianna
säger som Birka - zickzack med små stygn! Går snabbt :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Min maskin (från -65) är så omodern att den bara har raksöm och sicksack, men jag sydde förra helgen raksöm med tvillingnål i trikåtyg och det blev faktiskt ganska bra, bättre än när jag sydde med sicksack.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?