Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag stickar på en bebiskofta och nu har jag kommit till nacken och förstår inte längre. Så här står det i beskrivningen:

"Lägg på st nr 3 upp 73(75)81(83)89(93) m och sticka rätstickning i 5 v. Övergå till sticka slätst. När arb mäter 22(24)26(28)30(32) cm, sätts de mittersta 19(21)21(23)23(25) m för nacken på en tråd eller nål och var sida stickas för sig. Maska av ytterligare vartannat v 1-1 m för nacken. När arb mäter 24(26)28(30)32(34) cm avmaskas resterande m för axeln. Andra sidan stickas lika, men åt motsatt håll."

Jag har satt de mittersta maskorna på en vajer men hur ska jag minska på sidorna och vad ska jag göra med de som sitter på vajern?

Länk till mönstret:
http://media.jarbo.se/patterns/pdf/91246_low.pdf
Senast redigerad av Mary_Cherry den ons mar 11, 2015 12:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
Minskningarna gör du genom att maska av eller sticka ihop så att du minskar en maska i början av de två första varven som startar närmast maskorna på vajern.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Tack Fryle! När jag har minskat två maskor på varje sida ska jag alltså fortsätta tills arbetet mäter angiven längd sedan maska av?
Användarens profilbild
Av Fryle
Mary_Cherry skrev:Tack Fryle! När jag har minskat två maskor på varje sida ska jag alltså fortsätta tills arbetet mäter angiven längd sedan maska av?
Japp :tumup:
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Nästa fråga; hur gör jag med garnet? Ska jag sticka klart en sida i taget? Eller ska jag sticka ett varv på ena sidan och sen ett varv på andra sida? Om jag gör det sistnämnda blir det väl en lång tråd över maskorna på vajern?

Märks det att jag är nybörjare? ;)
Mary_Cherry skrev:Nu har jag kommit till monteringen, jag har sytt ihop axelsömmarna men jag förstår verkligen inte det där "plocka upp". Vilka maskor är det jag ska plocka upp egentligen? Jag ska försöka få till en bild.
Alltså det här med att förklara praktiska moment i skrift är ju inte min paradgren :roll: . Du ska liksom ta upp garnöglor längs med kanten på en sticka och sedan sticka dem som maskor.
Fryle skrev:
Mary_Cherry skrev:Nu har jag kommit till monteringen, jag har sytt ihop axelsömmarna men jag förstår verkligen inte det där "plocka upp". Vilka maskor är det jag ska plocka upp egentligen? Jag ska försöka få till en bild.
Alltså det här med att förklara praktiska moment i skrift är ju inte min paradgren :roll: . Du ska liksom ta upp garnöglor längs med kanten på en sticka och sedan sticka dem som maskor.
Nej jag kände att det blev svårt utan bild. :lol: Jag frågade på fb och fick svar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?