Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Gratis buss resor för föräldrar som bär sina barn sbärande?

Bra ide!
38
54%
Ingen bra ide.
4
6%
Vet inte.
Inga röster
0%
Tror inte SL går med på det.
28
40%
En på mässan hade en klok tankeom SL's framtid. Det de gick ut på var att SL skulle lansera att det även var gratis för föräldrar som bär sina barn. (Då med bärvärktyg inte bara i famnen.) Det låter lite osanolikt men klokt. SL känar på det genom att slippa vagnar. Detta stora skrymmande ting, och då ger plats åt andra.
En god tanke tycker jag vad tror ni? Extremt bra reklam för bärande av barn.
/Kv
Användarens profilbild
Av emelie
Tror inte de går med på det, tyvärr, men en mkt god idé. :D
Vagnar är bökigt.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Bra ide! :tumup:
Av Tyche
Jag har förstått det som att det är gratis för dom med barnvagn (med barn i) för att man ska slippa lämna barnet ensam i vagnen och gå i väg och betala, eller ta med sig barnet och sen var tvungen att gå tillbaka med det i famnen medan bussen åker.

Bär man sitt barn så är det ju inga problem, man går in där fram, har barnet med sig och sätter sig på första lediga plats.

Fast jag tycker det är en bra idé men SL går nog inte med på det.
Användarens profilbild
Av sacha42
en bra idè men tveksamt att de går med på det :lol:

Grattis til kommande troll :D
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Jag åker då för det meta T-bana så för mig är det inte gratis även om jag släpar med vagnen...
Men visst vore det toppen! *drömmer sig bort till ett ställe där kollektivtrafiken är gratis och alla butiker/restauranger handikappanpassade...*
Användarens profilbild
Av Innana
Tror inte de går med på det, för då tar man ju fortfarande upp en plats vilket man kanske inte gör om man har vagn.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag tycker att de ska satsa på en kolektivtrafik som inte kostar att utnyttja för alla. Dels slipper man kontanthantering på bussar osv, sen så är det ett sätt att få fler att lämna bilarna och försöka transportera sig bättre miljömässigt. Detta gäller då inte bara för SL utan för kollektivtrafik i hela landet.
Användarens profilbild
Av svas
Tyche skrev:Jag har förstått det som att det är gratis för dom med barnvagn (med barn i) för att man ska slippa lämna barnet ensam i vagnen och gå i väg och betala, eller ta med sig barnet och sen var tvungen att gå tillbaka med det i famnen medan bussen åker.

Bär man sitt barn så är det ju inga problem, man går in där fram, har barnet med sig och sätter sig på första lediga plats.

Fast jag tycker det är en bra idé men SL går nog inte med på det.
Instämmer! Även om jag lyckats åka buss gratis en gång när jag blinkade till chauffören och sa "-Är det bara folk med barn i vagn som åker gratis?"...
Användarens profilbild
Av Korp
Bra idé, men tror inte SL går med på det.

Ska åka tunnelbana+buss till Tyresö imorgon och ska kolla vilken zon Tyresö ligger i för om det lönar sig så tar jag nog den troligen tommavagnen :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Hur räknas det i Stockholm omman har vagn men barnet sitter i sele eller sjal? Jag menar det finns ju många som har vagn och sen barnet i babybjörn. De behlver ju inte lämna barnet för att betala även om de har vagnen med sig.
Av Tyche
thanisa skrev:Hur räknas det i Stockholm omman har vagn men barnet sitter i sele eller sjal? Jag menar det finns ju många som har vagn och sen barnet i babybjörn. De behlver ju inte lämna barnet för att betala även om de har vagnen med sig.
Man ska väl gå fram och betala om barnet inte sitter i vagnen men alla gör ju inte det. Alla har inte ens barn med sig, bara vagnar och åker gratis då :?
Vissa busschaufförer säger att dom får betala för sig men dom allra flesta inte.
Användarens profilbild
Av verre
sådant system skulle vi ha här i gbg. här måste ALLA betala, med eller utan vagn.. alla som har barn under 7 år borde åka gratis, om barnet är med då förståss..
Användarens profilbild
Av Innana
I stockholm är det så att man åker gratis även om man bara har en vagn med sig och inget barn! Eller rullator eller vad som helst så länge du inte sitter ¨på nån av de "riktiga" platserna. Det är det det kommer an på.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?