Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Juliusdotter skrev:Siriririus: gick det att läsa mönstret jag foto-mailade?Åh tack! Jag har missat det, vi har flyttat så jag har inte haft tillgång till den mailen. Ska kolla så fort vi får internet igen.
isbl skrev:Har bestämt mig för att sticka en Pop spot shawl! Fanns ju i min gilla-lista sen lääänge. Men. Behöver komplettera med garn till själva spetskanten. Tänker mig brun botten och turkosa prickar. Vill inte ha vit/naturfärgad kant, så mkt vet jag i alla fall. Fina färger till brunt och turkos? Och som är i typ samma garntjocklek, dvs 400 m/100 gr.Ponyo skrev:Hm, behöver fler tips på detta! Vet inte om jag orkar slätsticka en hel Rayures...isbl skrev:Jag behöver tips på projekt! Har två nystan, ett i turkost och ett i brunt, i ett fingering-garn, 400 m/härva tror jag. Vad ska jag göra? Jag är inte jääätteförtjust att sticka på smala stickor, så något projekt där garnet hålls dubbelt skulle också kunna funka. Någon som sitter på något favoritmönster i randigt/tvåfärgat?Ja. Rayures
isbl skrev:Den snyggaste jag sett var vit botten, vit spetskant, och gröna prickar. Så jag röstar på brun botten, turkosa prickar, brun spets.isbl skrev:Har bestämt mig för att sticka en Pop spot shawl! Fanns ju i min gilla-lista sen lääänge. Men. Behöver komplettera med garn till själva spetskanten. Tänker mig brun botten och turkosa prickar. Vill inte ha vit/naturfärgad kant, så mkt vet jag i alla fall. Fina färger till brunt och turkos? Och som är i typ samma garntjocklek, dvs 400 m/100 gr.Ponyo skrev:Hm, behöver fler tips på detta! Vet inte om jag orkar slätsticka en hel Rayures...isbl skrev:Jag behöver tips på projekt! Har två nystan, ett i turkost och ett i brunt, i ett fingering-garn, 400 m/härva tror jag. Vad ska jag göra? Jag är inte jääätteförtjust att sticka på smala stickor, så något projekt där garnet hålls dubbelt skulle också kunna funka. Någon som sitter på något favoritmönster i randigt/tvåfärgat?Ja. Rayures
Ponyo skrev:Kanske skulle tillägga att jag inte kan få tag i mer av just detta garn, det är hemmafärgat. Och jag tycker att det blir lite tråkigt med bara tvåfärgat på just den här sjalenisbl skrev:Den snyggaste jag sett var vit botten, vit spetskant, och gröna prickar. Så jag röstar på brun botten, turkosa prickar, brun spets.isbl skrev:Har bestämt mig för att sticka en Pop spot shawl! Fanns ju i min gilla-lista sen lääänge. Men. Behöver komplettera med garn till själva spetskanten. Tänker mig brun botten och turkosa prickar. Vill inte ha vit/naturfärgad kant, så mkt vet jag i alla fall. Fina färger till brunt och turkos? Och som är i typ samma garntjocklek, dvs 400 m/100 gr.Ponyo skrev:Hm, behöver fler tips på detta! Vet inte om jag orkar slätsticka en hel Rayures...isbl skrev:Jag behöver tips på projekt! Har två nystan, ett i turkost och ett i brunt, i ett fingering-garn, 400 m/härva tror jag. Vad ska jag göra? Jag är inte jääätteförtjust att sticka på smala stickor, så något projekt där garnet hålls dubbelt skulle också kunna funka. Någon som sitter på något favoritmönster i randigt/tvåfärgat?Ja. Rayures
isbl skrev:Jag tänkte gult eller orange..? Men det hänger på rätt nyans.Ponyo skrev:Kanske skulle tillägga att jag inte kan få tag i mer av just detta garn, det är hemmafärgat. Och jag tycker att det blir lite tråkigt med bara tvåfärgat på just den här sjalenisbl skrev:Den snyggaste jag sett var vit botten, vit spetskant, och gröna prickar. Så jag röstar på brun botten, turkosa prickar, brun spets.isbl skrev:Har bestämt mig för att sticka en Pop spot shawl! Fanns ju i min gilla-lista sen lääänge. Men. Behöver komplettera med garn till själva spetskanten. Tänker mig brun botten och turkosa prickar. Vill inte ha vit/naturfärgad kant, så mkt vet jag i alla fall. Fina färger till brunt och turkos? Och som är i typ samma garntjocklek, dvs 400 m/100 gr.Ponyo skrev:Hm, behöver fler tips på detta! Vet inte om jag orkar slätsticka en hel Rayures...isbl skrev:Jag behöver tips på projekt! Har två nystan, ett i turkost och ett i brunt, i ett fingering-garn, 400 m/härva tror jag. Vad ska jag göra? Jag är inte jääätteförtjust att sticka på smala stickor, så något projekt där garnet hålls dubbelt skulle också kunna funka. Någon som sitter på något favoritmönster i randigt/tvåfärgat?Ja. RayuresJag vill ha en lite lagom galen/färgglad pop spot! Just nu är jag mest inne på rosa eller gul kant...
Juliusdotter skrev:Vad är redgarn? Har förstått att det är tunt, någon som har tips på om det passar bättre till något särskilt, väva band, brodera eller något annat. Har en kollega vars mamma tydligen vill bli av med sånt.Utan att egentligen veta svarar jag att redgarn främst används till vävning?
Mary_Cherry skrev:Måste man blocka delarna till en bebiskofta innan man monterar ihop dem? Jag vill ju att koftan ska bli klar så att bebisen kommer nån gång.Sy ihop den snabbt som tusan så ungen kommer uuuutJag tror han väntar på sin kofta.
isbl skrev:Jag började montera den. Nu har bag fastnat på bästa moment, att plocka upp maskor. Och en märklig ökning.Mary_Cherry skrev:Måste man blocka delarna till en bebiskofta innan man monterar ihop dem? Jag vill ju att koftan ska bli klar så att bebisen kommer nån gång.Sy ihop den snabbt som tusan så ungen kommer uuuutJag tror han väntar på sin kofta.
Och så kan du blocka när den är monterad sen om hen verkar vara petig med detaljer
Mary_Cherry skrev:Måste man blocka delarna till en bebiskofta innan man monterar ihop dem? Jag vill ju att koftan ska bli klar så att bebisen kommer nån gång.Jag har aldrig i hela mitt liv blockat någonting och då har jag ändå stickat en del... Det jag gör är att tvätta/blöta det färdiga plagget och lägga ut det snyggt på tork på en handduk eller liknande.Jag tror han väntar på sin kofta.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?