Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av isbl
Jos skrev:Vet inte om jag skrivit det här redan, men jag håller på att sticka denna: http://www.yllotyll.com/product/1319/noppe till in fyraåring. Det tar tiiid men så tunnt garn och tunna stickor. Om inte dottern hejade på skulle jag nog ha gett upp, men hon är iaf väldigt entusiastisk.
Fin modell, vad har du för färger? Mönster som kräver 2,5-stickor kommer inte ens på fråga i min värld, knappt treor om det inte är något litet, så jag är imponerad :tumup:
Av Jos
Precis de färgerna som på bildensom jag stickar. Jag satt och surfade efter mönster, och när dottern fick se denna sa hon "En sån, mamma!" Och såg :love: ut... Jag insåg liksom inte hur tunna stickorna är innan jag stod i affären, och då hade jag ju redan lovat.... Så dumhet/ovana skyller jag på. Men bakstycket är klart och framstycke påbörjat, så det går framåt, iaf. Gäller att hinna klart innan dottern växer ur den, bara...
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:
Ponyo skrev:På instagram finns ett väldigt trevligt stickcommunity.
Sen finns det olika grupper på ravelry. :tumup:
Nyfiken, som nybörjare på insta undrar jag vilket det är? Men jag har hittat ett par av stickande sbare vilket är inspirerande att följa :)
Jag följer en sisådär 350 stickande (vill följa fler men då hinner jag inte med). Sen snackar vi en massa i varandras "trådar". Har träffat många intressanta härliga människor genom insta. Tex designern Anna Maltz. Stickpoddstjejerna. Osv osv
Ponyo skrev:
Juliusdotter skrev:
Ponyo skrev:På instagram finns ett väldigt trevligt stickcommunity.
Sen finns det olika grupper på ravelry. :tumup:
Nyfiken, som nybörjare på insta undrar jag vilket det är? Men jag har hittat ett par av stickande sbare vilket är inspirerande att följa :)
Jag följer en sisådär 350 stickande (vill följa fler men då hinner jag inte med). Sen snackar vi en massa i varandras "trådar". Har träffat många intressanta härliga människor genom insta. Tex designern Anna Maltz. Stickpoddstjejerna. Osv osv
Jag funderade ett tag på hur det var möjligt med snack-trådsliknande på insta. Tänkte att jag missat något superenkelt, nu hänger jag med i hur du menar :)
Har försökt svara på ditt pm juliusdotter men får bara felmeddelande när jag skickar. :?

Om du har lust får du gärna maila på sirisirius at hotmail punkt com :D

Jag håller på att stickar Paelas snowflake till minstingen.
Är sugen på att sticka flerfärgade vantar men letar fortfarande mönster.

Tänkt sticka en kofta till mig själv av magasinduetts supersoft men någon som stickat med det som vet vad som blir bäst. Enkelt eller dubbelt garn? Vill ha en enkel vardagskofta.
isbl skrev:
sirisirius skrev:Jag saknar forumsnack om stickning, har ni tips på grupper i ravelry som man kan gå med i? :D
Jag sticksnackar gärna här :wink: Ravelry tycker jag har så knepig forumfunktion, svårt att följa diskussioner.
:tumup: inte bara jag som tycker det är rörigt alltså. :lol:
Av Ponyo
sirisirius skrev:
isbl skrev:
sirisirius skrev:Jag saknar forumsnack om stickning, har ni tips på grupper i ravelry som man kan gå med i? :D
Jag sticksnackar gärna här :wink: Ravelry tycker jag har så knepig forumfunktion, svårt att följa diskussioner.
:tumup: inte bara jag som tycker det är rörigt alltså. :lol:
Jag tycker tvärtom. Ravelry är mycket bättre och jag saknar massa funktioner därifrån här.
Får nog repa sjalen jag jobbar på. Stickar den med drops lace och ett kid mohair som jag fick för många år sedan. Inser att Mohairen inte kommer att räcka. Den säljs inte längre, surfat runt efter något liknande och fann att ice yarn hade ett snarlikt. Tyvärr hittar jag bara ställen där jag måste beställa minst 10 nystan vid köp av det. Så jag repar nog, skippar mohairen och kör enbart lace.
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev:Får nog repa sjalen jag jobbar på. Stickar den med drops lace och ett kid mohair som jag fick för många år sedan. Inser att Mohairen inte kommer att räcka. Den säljs inte längre, surfat runt efter något liknande och fann att ice yarn hade ett snarlikt. Tyvärr hittar jag bara ställen där jag måste beställa minst 10 nystan vid köp av det. Så jag repar nog, skippar mohairen och kör enbart lace.
Har du redan repat upp? Jag har Kid Mohair (tror jag att det är), ett nystan äppelgrönt och ett i en guldaktig nyans. Om det kan vara till hjälp letar jag gärna fram dem och kollar närmare.
Fryle skrev:
Juliusdotter skrev:Får nog repa sjalen jag jobbar på. Stickar den med drops lace och ett kid mohair som jag fick för många år sedan. Inser att Mohairen inte kommer att räcka. Den säljs inte längre, surfat runt efter något liknande och fann att ice yarn hade ett snarlikt. Tyvärr hittar jag bara ställen där jag måste beställa minst 10 nystan vid köp av det. Så jag repar nog, skippar mohairen och kör enbart lace.
Har du redan repat upp? Jag har Kid Mohair (tror jag att det är), ett nystan äppelgrönt och ett i en guldaktig nyans. Om det kan vara till hjälp letar jag gärna fram dem och kollar närmare.
Tack, nej har inte hunnit repa än, tyvärr är dina färger fel. Den är vit den jag stickar.
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:
Tack, nej har inte hunnit repa än, tyvärr är dina färger fel. Den är vit den jag stickar.
Jahaja, det är ju inte ens ton-i-ton. :lol:
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:
Jag har nog vit. Om jag inte gjort mig av med den. Ska kolla imorgon.
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?