Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av alta
Treåringen älskar att pyssla, måla, limma, klippa och klistra.
Och jag tycker att det blir roligare att hjälpa till om det faktiskt blir något.

Så vad pysslar ni tillsammans med era barn?

Några exempel på vad vi gjort hittills:

I julas målade vi äggkartongs-granar och limmade på hålsslags-snö
Snögubbe av bomullsrundlar
Spökslott av toarullar+ hushållsrulle (klippt ut dörrar och fönster och limmat dit spöken, fladdermöss mm)

Bilder är kul om ni orkar fixa (ska försöka fixa på våra vid tillfälle/intresse)
Av petwol
Åh pyssla som är så kul :vågen: speciellt med barn som har lite tålamod och kan fixa lite själva :roll:

Just nu gör vi mycket garnpyssel som garnbollar.

Jag tycker att pinterest är en enorm inspirationskälla :tumup: Jag sökte på toarullar pyssel och fick massvis av idéer.

Bla toarullsbläckfiskar (bild snodd från pinterest)

Bild

Eller ormar:

Bild

Nu till alla hjärtansdag tänkte jag att de skulle få göra sådana här...

Bild

Finns beskrivet här:

http://www.auntpeaches.com/2013/01/yarn-hearts.html

Annars kan man bygga båtar/bilar/hus av mjölkförpackningar.

Mer avancerat är att köpa textilfärg och måla egna motiv på tröjor eller måla med glasfärg på burkar.
Användarens profilbild
Av SCSI
Vi får starta en pintrest-tavla ihop! :vågen:
vi gör oftast kikare och ugglor av våra toarullar. Och rymdraketer. Av typ allt... Och kartonghus. orkar dock inte peta in några bilder eftersom jag mobilsurfar.
Av petwol
SCSI skrev:Vi får starta en pintrest-tavla ihop! :vågen:
vi gör oftast kikare och ugglor av våra toarullar. Och rymdraketer. Av typ allt... Och kartonghus. orkar dock inte peta in några bilder eftersom jag mobilsurfar.
Ja det gör vi (hur gör man rent praktisk kan man dela på en tavla :hmm: )

Lillgrabben som är 4,5 älskar att limma så nu har skaffat färgade papper (rött, grönt och gult) så klipper han smala remsor som han klistrar ihop i varandra till girlanger. Fint och enkelt! Eller så limmar han dem direkt på ett vitt papper eller klipper supertunna remsor som han limmar på toarullar.

Eller mest så använder han tejpen och tejpar in allt han får och inte får :roll: sist tejpade han in hela tejpapparaten så det inte gick att tejpa mer och han var väldigt nöjd efteråt. (det går åt mycket tejp här hemma :? )
Användarens profilbild
Av Sara+
vi måste köpa runda toarullar ser jag :D

tejpa är poppis här också, men det är så svårt att komma ihåg att inte tejpa i håret... :?
Av petwol
SCSI skrev:Det verkar som att man måste bjuda in varje person som ska kunna editera.
Men jag la upp en anslagstavla. Kommentera där så lägger jag till er som vill!

https://www.pinterest.com/pin/347621664963542546/
(åsså flyttade jag över min samling preeschooler-pyssel dit)
jag har kommenterat :tumup:
Av mammatillE
Sara+ skrev:vi måste köpa runda toarullar ser jag :D

tejpa är poppis här också, men det är så svårt att komma ihåg att inte tejpa i håret... :?
:lol:
Användarens profilbild
Av SCSI
petwol skrev:
SCSI skrev:Det verkar som att man måste bjuda in varje person som ska kunna editera.
Men jag la upp en anslagstavla. Kommentera där så lägger jag till er som vill!

https://www.pinterest.com/pin/347621664963542546/
(åsså flyttade jag över min samling preeschooler-pyssel dit)
jag har kommenterat :tumup:
Och pinterest motarbetar mig och tycker att enda sättet att lägga till dig är med mejladress... somliga pinners hittar den men långt ifrån alla. :hopmad:
Av alta
Kul med fler pyssliga, idag har jag tänkt att vi ska göra ormar, och kanske blir det någon bläckfisk också.
Dags att sätta sig in i pinterest alltså.
Användarens profilbild
Av SCSI
Min teori just nu är att de enda pinners jag kan lägga till är såna som följer mig - andra namn dyker inte ens upp när jag söker på dem (de gör det inte lätt att hitta sina kompisar på det där stället!). Så följ mig, och så följer jag er, så får jag se om det går bättre att lägga till er på tavlan. De jag lyckats lägga till hitills är just ömsesidiga följare.
Användarens profilbild
Av Fryle
Sara+ skrev:vi måste köpa runda toarullar ser jag :D

Pyssla med mössa! :tumup:
Av krakri
Tass!

Vi har gjort trolldegshjärtan förra helgen som vi sedan målat och hängt upp. Annars är det också mååååånga rymdraketer av toarullar. Olika djur av piprensare är också poppis. :-)

Gillar den här sidan också: http://pysselbolaget.se/
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?