Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
sirisirius skrev:Någon som har koll på nickelfria rundstickor med utbytbara tippar?
Har gogglat och hittat diverse med aluminium och nickelfria spetsar men frågan är om själva :D delen mellan kabel och tipp är nickelfri.
Någon som har nått märke att tipsa om?
Makeri14 på Köpmangatan 14 i Gamla stan, Stockholm, har. Kolla upp henne på FAcebook och fråga.
Användarens profilbild
Av MuuM
berit skrev:Om jag ska göra en vanlig topdownraglan-tröja men vill göra flätor bara på framsidan, ska jag då ha fler maskor fram än bak? För att kompensera för ihopdragning vid flätstickning?
Hur mycket flätor ska du göra? Om du gör bara i raglanen så skulle jag inte lägga upp fler. Om du ska göra hela framstycket så ja. Gör en provlapp. ;-)
MuuM skrev:
sirisirius skrev:Någon som har koll på nickelfria rundstickor med utbytbara tippar?
Har gogglat och hittat diverse med aluminium och nickelfria spetsar men frågan är om själva :D delen mellan kabel och tipp är nickelfri.
Makeri14 på Köpmangatan 14 i Gamla stan, Stockholm, har. Kolla upp henne på FAcebook och fråga.
Tack för tipset! :vågen: :heart:
Av Ponyo
Signature verkar vara helt i aluminium.
Användarens profilbild
Av Fryle
Fryle skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:Jag håller på att att avsluta en tröja jag stickat av garnet jag köpte i Estland i våras. Snart ska jag åka till London och undrar om någon har koll på bra garnställen där.
Loop är min drömaffär att åka till. :love:
Har shoppat lite via webbshoppen ibland, och deras garn är ljuvliga.
:notes: Loop
Idag var jag på Loop, det var fint men inte fantastiskt. Jag köpte inget.
Ponyo skrev:
Vet du eller kan du ta reda på om kopplingen också är nickelfri? Kommer du få in 2,5 igen? Den fanns inte senast jag kollade. :D
Av Ponyo
sirisirius skrev:
Ponyo skrev:
Vet du eller kan du ta reda på om kopplingen också är nickelfri? Kommer du få in 2,5 igen? Den fanns inte senast jag kollade. :D
Jag ska sluta med dem, och än finns bara 3,25 som minsta storlek på rundsticka.
Nu är jag igång med Purl Bee-mössan igen och ska nu göra mellansticket efter öronlapparna,
Så här står det
Repeat Rounds 1 and 2 until piece measures 4 (4 1/4, 4 3/4, 5 1/4, 6 1/4, 7) inches from the rolled edge at the center of an Ear Flap, or until approximately 3 1/4 (3 3/4, 4 1/4, 4 3/4, 5 1/4, 5 3/4) inches shy of desired finished height.

- See more at: http://www.purlbee.com/2014/01/23/laura ... mLUiV.dpuf
Men 4 1/4 incheckning borde bli ca 11 cm och det ser det inte ut att vara här, det blir ju liksom nästan hela mössans höjd? :hmm:
Se bild på länken ovan.
Tänker jag fel?
rithelo skrev:Nu är jag igång med Purl Bee-mössan igen och ska nu göra mellansticket efter öronlapparna,
Så här står det
Repeat Rounds 1 and 2 until piece measures 4 (4 1/4, 4 3/4, 5 1/4, 6 1/4, 7) inches from the rolled edge at the center of an Ear Flap, or until approximately 3 1/4 (3 3/4, 4 1/4, 4 3/4, 5 1/4, 5 3/4) inches shy of desired finished height.

Men 4 1/4 incheckning borde bli ca 11 cm och det ser det inte ut att vara här, det blir ju liksom nästan hela mössans höjd? :hmm:
Se bild på länken ovan.
Tänker jag fel?
Kom ihåg att du ska mäta där öronlappen är som längst. Blir ganska stor skillnad.
hörnsten skrev:
rithelo skrev:Nu är jag igång med Purl Bee-mössan igen och ska nu göra mellansticket efter öronlapparna,
Så här står det

Se bild på länken ovan.
Tänker jag fel?
Kom ihåg att du ska mäta där öronlappen är som längst. Blir ganska stor skillnad.
Aaaaaaah.... Och jag tänkte att du vart från den kanten däkantenbörjar med vanliga mössan, för där är ju en rullad kant... :roll: :dum:
Men nu när jag tittar på min stickning så beror det ju på att jag hat gjort rätstickning efter den rullade kanten, inte varannan rät, vilket innebär att jag har fått en enda sån rullad rad och därmed har jag skapat förvirringen själv :floet2:
Ikväll ska det repas upp och sen ska jag mäta från öronlappens snabb, tack! :mrgreen: :mrgreen:
jag funderar på att sticka en overall till mini i magen som har bf 17/4. mitt garn som jag tänkt använda står att det passar till stickor 2-3 mm, och när jag provstickade med 3 mm stickor kändes det ganska tunt.

med dubbelt garn på 5 mm stickor blev det tjockt, men kanske för tjockt? vill ju inte att den ska bli för klumpig och tjock overall så att jag inte använder den i slutändan.
Jag har tänkt att overallen ska passa nu första tiden, när mini mest kommer att åka sjal eller sitta i babyskyddet i bilen.

vad tror ni är den optimala tjockleken på overall till mini? enkel eller dubbeltråd, eller kanske något helt annat garns tjocklek? :help: :D
tuviluvis skrev:jag funderar på att sticka en overall till mini i magen som har bf 17/4. mitt garn som jag tänkt använda står att det passar till stickor 2-3 mm, och när jag provstickade med 3 mm stickor kändes det ganska tunt.

med dubbelt garn på 5 mm stickor blev det tjockt, men kanske för tjockt? vill ju inte att den ska bli för klumpig och tjock overall så att jag inte använder den i slutändan.
Jag har tänkt att overallen ska passa nu första tiden, när mini mest kommer att åka sjal eller sitta i babyskyddet i bilen.

vad tror ni är den optimala tjockleken på overall till mini? enkel eller dubbeltråd, eller kanske något helt annat garns tjocklek? :help: :D
I början bär du mkt innanför jackan och i April kan det mycket väl vara ganska varmt så jag hade gjort en tunn overall och sen kört lager på lager istället om det behövs. Dessutom är sjalen ett extra lager "kläder" Jag stickade en mellantjock overall och har använt i vinter och den har inte använts så mkt eftersom hon som sagt suttit innanför mina kläder
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?