Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Barnen kom hem från förskolan med varsin duk och ville att jag skulle köpa samma tyg så de skulle brodera hemma också :heart: . Jag kommer ihåg att jag broderade på samma sätt när jag var liten och älskade det :D Men jag vet inte vad tyget heter. Det är vävt i rutor så att det är enkelt att brodera med lite tjockare tråd. Man för in nålen under öglor på tyget. Är det någon som vet vilket tyg det är jag menar.

De gör inga avancerade broderier utan mer fyrkanter i olika färger. När jag var liten gjorde mamma om tyget till en kudde.

I annat fall får jag infoga bild men det är lite omständligt så jag hoppas att någon vet ändå.
Sanna81 skrev:Jag tror att det heter aidaväv.
När jag bildgooglar aidaväv så verkar det som att det bara är korsstygn men barnen har en rak sömn. Det är liksom öglor som de trär tråden under så att tråden ligger på tyget men i öglorna. Förstår att det är helt omöjligt att förstå utan att se en bild :roll:
Mikaela skrev:Vet inte vad det heter, men det finns på panduro.
Tyckte att jag kollade igenom hela deras katalog men hittade inte det. Men så är det ibland svårt att se på bilderna vad det är för struktur på tyget.
petwol skrev:
Mikaela skrev:Vet inte vad det heter, men det finns på panduro.
Tyckte att jag kollade igenom hela deras katalog men hittade inte det. Men så är det ibland svårt att se på bilderna vad det är för struktur på tyget.
Jag kanske ska omformulera mig till att det har funnits på panduro :lol: Det var rätt länge sedan vi köpte där.
Mikaela skrev:Sådant här är det jag menar:
http://www.canstockphoto.se/korsstygn-8121492.html

Bild
Det är så svårt att se om det är samma :hmm: Det är det som Sanna81 skrev heter Aidaväv. Men jag får mest upp olika korsstygnsbilder. Men när jag funderar lite så är det kanske inte helt dumt att börja introducera lite sådan också... själv började jag väldigt tidigt eftersom mamma alltid har handarbetat så var det en naturlig del av livet liksom.

Kanske kan bli bra även om det inte var exakt det jag sökte, eller så är det precis det jag letar efter även om jag inte tycker det ser lika dant ut :lol:
kasebana skrev:Bild
Är det sån här du menar? Jag vet inte vad det heter eller var man köper det. Verkar inte vara så vanligt.
Exakt sådant är det :vågen: :vågen: :vågen:

Våffeltyg känns självklart nu när du säger det.
Jaha, nästa fråga då... var i hela världen hittar man det någonstans??

Verkar som att de flesta har gjort sådana i förskolan men ingen vet var man får tag på det :hmm: Kanske har det något annat facknamn??
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?