Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amaltea
mandisg skrev::hello: Jag har börjat virka, det är ju mycket roligare än att sticka ju!
Jag är blandmissbrukare :wink: just nu är det virkning som gäller, båda metoderna har ju sina begränsningar.

Kanske en syjunteträff någon gång?
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag kom på att jag nog inte visat min virkade livmoder här, jag använder den sedan flera år för att visa hur stor en livmoder är.
Bild
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Jag har börjat virka och gav mig på mormorsrutor det första jag gjorde. Det går rätt bra, har fått ihop fem stycken á fyra varv sen igår, men en sak övergår mitt förstånd. Början och slutet. :lol: Mest slutet av varje varv. Jag har kollat på flera olika beskrivningar jag googlat fram men alla verkar ju göra olika.

Jag börjar med sex luftmaskor och fäster ihop dem med en smygmaska.
Efter det gör jag tre luftmaskor+två stolpar, tre lm+tre stolpar, tre lm+ tre stolpar, tre lm+tre stolpar, men sen då? Jag tror jag har avslutat varven olika varenda gång, hur ska man egentligen göra?
Användarens profilbild
Av sirisirius
Mary_Cherry skrev:Jag har börjat virka och gav mig på mormorsrutor det första jag gjorde. Det går rätt bra, har fått ihop fem stycken á fyra varv sen igår, men en sak övergår mitt förstånd. Början och slutet. :lol: Mest slutet av varje varv. Jag har kollat på flera olika beskrivningar jag googlat fram men alla verkar ju göra olika.

Efter det gör jag tre luftmaskor+två stolpar, tre lm+tre stolpar, tre lm+ tre stolpar, tre lm+tre stolpar, men sen då? Jag tror jag har avslutat varven olika varenda gång, hur ska man egentligen göra?
En smygmaska i första stolpen som är gjord av tre luftmaskor. :D
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
sirisirius skrev:
Mary_Cherry skrev:Jag har börjat virka och gav mig på mormorsrutor det första jag gjorde. Det går rätt bra, har fått ihop fem stycken á fyra varv sen igår, men en sak övergår mitt förstånd. Början och slutet. :lol: Mest slutet av varje varv. Jag har kollat på flera olika beskrivningar jag googlat fram men alla verkar ju göra olika.

Så har jag gjort, men det blev ändå konstigt sen. Efter att ha hittat en sjuttiofjortonde beskrivning på hur man gör så gör jag nu smygmaskor fram till hörnet och börjar med tre stolpar där, då blir det bra. :D
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Mary_Cherry skrev:
sirisirius skrev:

Så har jag gjort, men det blev ändå konstigt sen. Efter att ha hittat en sjuttiofjortonde beskrivning på hur man gör så gör jag nu smygmaskor fram till hörnet och börjar med tre stolpar där, då blir det bra. :D
Det blev det inte visade det sig. Men efter 48 rutor fick jag tull det. Det syns skillnad på de jag gjorde i början och de sista jag gjorde. Snart har jag virkat ihop alla. :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag gör så att jag börjar med smygmaska, luftmaskor som motsvarar första stolpen och så en stolpe, dvs en stolpe för lite i första gruppen. Sedan avslutar jag varvet med den tredje stolpen invid de två första. Jag tycker det är snyggare med varvskarven mitt i en stolpgrupp.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Hur tolkar ni det här?

"Varv 3-5:
1 stolpe, 1 reliefstolpe virkad framifrån.
Upprepa varvet ut."

Visst borde det vara först en stolpe sen en reliefstolpe?
Användarens profilbild
Av Fryle
Mary_Cherry skrev:Hur tolkar ni det här?

"Varv 3-5:
1 stolpe, 1 reliefstolpe virkad framifrån.
Upprepa varvet ut."

Visst borde det vara först en stolpe sen en reliefstolpe?
Så tolkar jag det.
Av lilla trasdockan
Aborre skrev:Någon som råkar ha lite gult akrylgarn över? Håller på att virka en luciakrona men upptäckte att jag inte har något gult garn hemma alls! :whut: Typ 17m/10cm eller standardakrylgarns-tjocklek. Betalar så klart en slant för det, vill helst inte köpa ett helt nystan och betala skyhög frakt för ett pyttenystan.
Har ett gult men ingen ettiket, tror jag brukar använda typ nr 3 på nål till det.
Ska se om jag kan lyckas ta en rättvis bild på nyansen under dagen..
Användarens profilbild
Av mandisg
Nytt projekt!
Bild

Men det där med att få ihop varje varv med en smygmaska, det syns ju att det är en skarv där. Bara att leva med eller gör jag fel?
Användarens profilbild
Av mandisg
Två egenhändigt virkade mössor
Bild

Mössan satt inte helt som jag tänkt mig så det blev ett extra varv vitt.
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?