Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nina & lilla J skrev:Vad som är lättast av att sticka eller virka tycker jag beror helt på vad jag skall göra. En overall som den på bilden skulle jag hellre sticka.
Fast jag kan ju inte sticka. Det tog mig ett halvår att sticka två decimeter, och stickningen var inte särskilt bred. Men jag kanske borde göra ett nytt försök att lära mig.
Mary_Cherry skrev:
Nina & lilla J skrev:Vad som är lättast av att sticka eller virka tycker jag beror helt på vad jag skall göra. En overall som den på bilden skulle jag hellre sticka.
Fast jag kan ju inte sticka. Det tog mig ett halvår att sticka två decimeter, och stickningen var inte särskilt bred. Men jag kanske borde göra ett nytt försök att lära mig.
Ja, om du tycker att det skulle vara roligt att kunna så är det ju värt det. När man "kommer på det" så går det rätt fort sedan!
Jag googlade på köpa garn i min stad, och ser att det finns en garnbutik i stan som kommer ha stickcafé varannan tisdag fram till lucia, med start nästa vecka. :app: Imorgon ska jag gå dit och köpa garn. :D
Mary_Cherry skrev:Jag googlade på köpa garn i min stad, och ser att det finns en garnbutik i stan som kommer ha stickcafé varannan tisdag fram till lucia, med start nästa vecka. :app: Imorgon ska jag gå dit och köpa garn. :D
Det låter ju toppen! :D Livehjälp är mycket bättre än via cyberrymden.
Mary_Cherry skrev:
MammaMuckla skrev:zink lägga ut - öka kanske? :-)))

Mary_cherry vill du inte ha grytlappar, så virka antingen en hålfilt till bebis alt. en med mormorsrutor. Fördelen med mormorsrutor är att de blir klara väldigt väldigt snabbt och man känner sig väldigt händig och duktig, sedan blir det ju superfint också.

Gissar att du inte finns i närheten av Örebro för då hade jag kunnat hjälpa dig att komma igång om du hade velat
en filt, bra idé, de där med mormorsrutor är ju väldigt fina så en sån får det bli. :D Starthjälp hade varit väldigt trevligt, synd att det är så långt till Örebro från Umeå.
Jag stickar, men kan verkligen inte virka, vi kanske får starta en 'virkning for dummies' lagom innan februari/mars, sådär! He he.
HPe skrev:
Mary_Cherry skrev:
MammaMuckla skrev:zink lägga ut - öka kanske? :-)))

Mary_cherry vill du inte ha grytlappar, så virka antingen en hålfilt till bebis alt. en med mormorsrutor. Fördelen med mormorsrutor är att de blir klara väldigt väldigt snabbt och man känner sig väldigt händig och duktig, sedan blir det ju superfint också.

Gissar att du inte finns i närheten av Örebro för då hade jag kunnat hjälpa dig att komma igång om du hade velat
en filt, bra idé, de där med mormorsrutor är ju väldigt fina så en sån får det bli. :D Starthjälp hade varit väldigt trevligt, synd att det är så långt till Örebro från Umeå.
Jag stickar, men kan verkligen inte virka, vi kanske får starta en 'virkning for dummies' lagom innan februari/mars, sådär! He he.
Det vore nåt. :lol: Men det ser ju mycket enklare ut än att sticka.
Jag har försökt lära mig virka men får aldrig till det.
Tycker att det är mycket svårare än att sticka.
Det blir dom bara en klump och svårt att se var man är och vart hön det bär...
Jag måste också säga att jag hellre hade virkat annat än bebisoveraller eftersom virkning är mycket stummare än stickning och jag gärna har bebiskläder elastiska.
Va från noll kunnande till 48 rutor på 2! Veckor!! Hur hinner du? Jag lärde mig virka för ett årsedan och har väl skapat 10 saker kanske. Och då tycker jag ändå att jag virkar så fort jag har tid till det.

Bra jobbat och hoppas på bild på filten!
Mary_Cherry skrev:Nu har jag virkat 48 mormorsrutor, imorgon ska jag börja virka ihop dem, sen göra en snygg kant. Efter det ska jag lära mig sticka sockor. :D
:shock: wow! :app:
Vad kul! Bra jobbat!
Å snabbt!
När jag hade köpt garnet virkade jag resten av helgen, sen har jag virkat framför tvn nästan varje kväll. Tänk på att jag har förhållandevis stora barn ( och en pedant sambo som redan har städat när jag tänker städa ;)).
Mary_Cherry skrev:När jag hade köpt garnet virkade jag resten av helgen, sen har jag virkat framför tvn nästan varje kväll. Tänk på att jag har förhållandevis stora barn ( och en pedant sambo som redan har städat när jag tänker städa ;)).
Men i alla fall!
(Ang städningen så har jag helt slutat 'tänka städa' och helt överlämnat det till min man. :Hahaa:
Jag håller på att sticka rutor med Star wars motiv som ska bli en filt, vi får ses när ongarna kommit, och jämföra. :mrgreen:
HPe skrev:
Mary_Cherry skrev:När jag hade köpt garnet virkade jag resten av helgen, sen har jag virkat framför tvn nästan varje kväll. Tänk på att jag har förhållandevis stora barn ( och en pedant sambo som redan har städat när jag tänker städa ;)).
Men i alla fall!
(Ang städningen så har jag helt slutat 'tänka städa' och helt överlämnat det till min man. :Hahaa:
Jag håller på att sticka rutor med Star wars motiv som ska bli en filt, vi får ses när ongarna kommit, och jämföra. :mrgreen:
Jag gissar att din filt kommer vara betydligt snyggare än min. ;) Men jag Ska göra fler, om jag blir klar med de där sockorna nån gång ... Men där kanske du kan hjälpa mig när vi sed och jämför filtar?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?