- tor nov 06, 2014 08:24
Det börjar redan bli riktigt kallt här (-12 idag...) o jag har iskallt ( ha ha) räknat med att kunna ha mina vanliga långkallingar och bara dra ner under magen.
Insåg i går att det funkar inte, det gör ont.
Tänken vaknade på att sticka ett par... Vad tror ni är lättast, sticka jätteplats för magen eller så att de slutar under magen men ändå går upp över rumpan?
Värmemässigt behöver de inte gå över magen, det löser sej ändå.
Funderar på garn.. Gillar ju naturfiber, men å andra sidan är typ järbo-raggi snabbt/lättstickat och förhållandevis varmt och lättvättat.
Finns även i trevliga självmelerade färger och är hållbart.
Som ni hört har jag typ bestämt mej.
så frågan är, hur mycket garn kan gå åt? Har typ stl 48-50 i vanliga fall, så lite gravidfläsk + mage på det... 
Och modell.. Sticka uppifrån eller nerifrån? Typ som blöjbyxor eller annat förslag?
Har kollat lite på Ravelry men hittar inte direkt nåt...
Så vad tror allvetande SB?
Insåg i går att det funkar inte, det gör ont.
Tänken vaknade på att sticka ett par... Vad tror ni är lättast, sticka jätteplats för magen eller så att de slutar under magen men ändå går upp över rumpan?
Värmemässigt behöver de inte gå över magen, det löser sej ändå.
Funderar på garn.. Gillar ju naturfiber, men å andra sidan är typ järbo-raggi snabbt/lättstickat och förhållandevis varmt och lättvättat.
Finns även i trevliga självmelerade färger och är hållbart.
Som ni hört har jag typ bestämt mej.

Och modell.. Sticka uppifrån eller nerifrån? Typ som blöjbyxor eller annat förslag?
Har kollat lite på Ravelry men hittar inte direkt nåt...
Så vad tror allvetande SB?
Med Skrutt 2010 och Plutt 2015
Jag-kan-inte-leva-utan min älskade Ringsjal!
Jag-kan-inte-leva-utan min älskade Ringsjal!