Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HPe
Det börjar redan bli riktigt kallt här (-12 idag...) o jag har iskallt ( ha ha) räknat med att kunna ha mina vanliga långkallingar och bara dra ner under magen.
Insåg i går att det funkar inte, det gör ont.
Tänken vaknade på att sticka ett par... Vad tror ni är lättast, sticka jätteplats för magen eller så att de slutar under magen men ändå går upp över rumpan?
Värmemässigt behöver de inte gå över magen, det löser sej ändå.
Funderar på garn.. Gillar ju naturfiber, men å andra sidan är typ järbo-raggi snabbt/lättstickat och förhållandevis varmt och lättvättat.
Finns även i trevliga självmelerade färger och är hållbart.
Som ni hört har jag typ bestämt mej. :rodna: så frågan är, hur mycket garn kan gå åt? Har typ stl 48-50 i vanliga fall, så lite gravidfläsk + mage på det... :hmm:
Och modell.. Sticka uppifrån eller nerifrån? Typ som blöjbyxor eller annat förslag?
Har kollat lite på Ravelry men hittar inte direkt nåt...
Så vad tror allvetande SB?
Användarens profilbild
Av HPe
Mary_Cherry skrev:Har du provat att vända dina vanliga långkalsonger bak och fram?
Ja. :rodna: räcker inte till.
O mannen är numera smalare än jag(alltså, än jag som ogravid) så kan inte sno hans heller....
Användarens profilbild
Av HPe
telistant skrev:Det finns en tråd om stickade långkallingar här på sb. Ullbyxor tror jag den hette.
:tumup: ska leta när jag kommer hem.
Användarens profilbild
Av HPe
Jorrå. Gissar på att det skulle ta nån vecka, max två. Raggi (garnet )och jag är mkt kompatibla så det brukar bara snurra på.
:rodna: :wink:
Dessutom jobbar jag halvtid med mkt ordinerad vila så nåt måste jag väl ha att göra. :lol:
Jag har inte läst alla svar, men jag hade lite samma problem... (Dock utan minusgrader, "bara" typ runt nollan här).

Resåren på mina vanliga ullkallingar i ulltrikå, Iris sport, var lite tight redan innan, sån där oskön bred oklädd resår. Köpte en "magvärmare" i ullfrotté, "Belly Warmer" Woolpower, under graviditeten, och gjorde ett experiment som blev lyckat (och passar min ömma mage nu efter snittet också). Klippte bort resåren och tråcklade fast magvärmaren på ull-lånkisarna och sydde sedan fast värmaren med smal sick-sack. :tumup:

Bild

Tror det finns en gravidlångkallsong hos Minimundus också, men för mig blev detta billigare och skönt som tusan - inget som skaver eller klämmer. :tumup:

Men är du snabb på att sticka så blir nog hempysslat roligare och varmare (då garnet oftast är tjockare än ulltrikån). :D
Användarens profilbild
Av HPe
Smultronbarn, smart, mkt smart!
Är helt värdelös på att sy, men mamma är duktig. :rodna:
Kommer på fler o fler projekt att göra så kanske får hoppa hemstickade- fastnade vore kul!
Tja, börjar jag frysa i vinter kan jag ju alltid sticka dem då. :wink: :D
HPe skrev:Smultronbarn, smart, mkt smart!
Är helt värdelös på att sy, men mamma är duktig. :rodna:
Kommer på fler o fler projekt att göra så kanske får hoppa hemstickade- fastnade vore kul!
Tja, börjar jag frysa i vinter kan jag ju alltid sticka dem då. :wink: :D
Jag fick också lite hjälp av min mamma, hon är jättebra på att klura ut sylösningar! :vågen:

Tror jag ska klura på att försöka sticka egna också, men gissar att det kommer ta tid...men förhoppningsvis bli fint när det är färdigt om några år... :roll: :tumup:

Hoppas du hittar en varm kallsong-lösning till dig och magen i vinter! :tumup:
Användarens profilbild
Av HPe
Kesti skrev:Du ska ju såklart sticka monsterbyxor :lol: !

:vågen: :app:
Monster både på rumpa och mage....eller en svans i rumpan, kanske.....
Nu snackar vi! :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Kesti
HPe skrev:
Kesti skrev:Du ska ju såklart sticka monsterbyxor :lol: !

:vågen: :app:
Monster både på rumpa och mage....eller en svans i rumpan, kanske.....
Nu snackar vi! :Hahaa:
Och regnbågsben :loving: :vågen: !
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?