Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Hur hittar jag ett mönster som ska finnas i en publikation som heter Rowan Studio 20?
Jag har kollat på Rowans hemsida och kan se mönstret där, men inte hur jag kan få tag i det.
Det är mönstret Warmth jag är intresserad av:
Bild
Användarens profilbild
Av isbl
marlene skrev:Är det nån som har ett lätt mönster på en baby tröja/kofta?
Har inte stickat någon av dem själv, men de här två tycker jag verkar ganska lätta/snabbstickade:
http://www.ravelry.com/patterns/library/mossy-jacket
http://www.ravelry.com/patterns/library ... ge-version

Sen har väl berit stickat några Coffee bean cardigan också, den är väl ganska lätt?
http://www.ravelry.com/patterns/library ... n-cardigan
Är det någon som stickat Vitamin D?
Jag har köpt garn till en liten kofta och funderar på den. Är dock osäker på om jag borde ha ett nystan till. Funderar dock på hur den stickas, kan man bara låta den bli kortare om det skulle vara för lite garn?
Garnet är Manos Silk blend fino. Har hittat två varianter i det på Ravelry, till den ena står det angett 6 nystan (stl L) och till den andra strax under 1000 m. Jag har 5 härvor (1100 m) och ska sticka S. Visst borde det räcka?

Har köpt en ny sticka också, en Hiya Hiya. Ska bli spännande. Tycker kabeln kändes lite stel dock. Är jättesugen på en Signature men tycker det är synd att de inte finns mindre än 3,25.
:D
marlene skrev:Är det nån som har ett lätt mönster på en baby tröja/kofta?
Petra O's Lilla koftan tycker jag är fin. Sen finns ju den där klassiska koftan som man stickar på tvären från en kant till den andra, Garnstudio har mönster på den vet jag.
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Är det någon som stickat Vitamin D?
Jag har köpt garn till en liten kofta och funderar på den. Är dock osäker på om jag borde ha ett nystan till. Funderar dock på hur den stickas, kan man bara låta den bli kortare om det skulle vara för lite garn?
Garnet är Manos Silk blend fino. Har hittat två varianter i det på Ravelry, till den ena står det angett 6 nystan (stl L) och till den andra strax under 1000 m. Jag har 5 härvor (1100 m) och ska sticka S. Visst borde det räcka?

Har köpt en ny sticka också, en Hiya Hiya. Ska bli spännande. Tycker kabeln kändes lite stel dock. Är jättesugen på en Signature men tycker det är synd att de inte finns mindre än 3,25.
Clara (Clara stickar) gjorde en repetion mindre på Vitamin D för att få kortare kofta.

Min kontakt på Signature sa att mindre rundstickor är på gång.
Ponyo skrev:

Clara (Clara stickar) gjorde en repetion mindre på Vitamin D för att få kortare kofta.

:vågen:
Vet du när det kan tänkas komma?
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:
Ponyo skrev:

:vågen:
Vet du när det kan tänkas komma?
Ingen aning alls faktiskt.
Längtar själv...
Blää. Höll på att armsticka en filt hade kommit en bra bit när bebisen inte längre var nöjd med pappa. Jag stickade ut varvet och skulle hänga upp på en käpp när jag tappade den i golvet och naturligtvis rasade alla maskor av. Tappade mååånga maskor så pass många att det inte är värt besväret att plocka upp dem igen. Går snabbare att börja om. Fast lika bra kanske de senaste varven har blivit lite jämnare än i början.
Användarens profilbild
Av isbl
funshine skrev:Blää. Höll på att armsticka en filt hade kommit en bra bit när bebisen inte längre var nöjd med pappa. Jag stickade ut varvet och skulle hänga upp på en käpp när jag tappade den i golvet och naturligtvis rasade alla maskor av. Tappade mååånga maskor så pass många att det inte är värt besväret att plocka upp dem igen. Går snabbare att börja om. Fast lika bra kanske de senaste varven har blivit lite jämnare än i början.
Armsticka? Som fingervirkning? :hmm:
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?