- ons okt 08, 2014 18:36
LottaLuvin: Skaffar själv mest garn i naturmaterial, gääärna hemspunnet, obehandlat, naturfärgat men gillar överraskningar och gladfärger minst lika mycket. Håller på att försöka hitta te att gilla på riktigt och har kommit så långt så att jag insett att det är svart te jag föredrar som grund. Men ska det vara smaksatt? Och isåfall hur? Choklad är knepigt till mig. Jag är kolhydratjunkie och matmissbrukare som är 'nykter' sen fem år. Så om det ska vara till MIG så är det typ kakaosmör, kakaonibs, 100%-ig choklad eller helt enkelt kakaopulver som är grejen. Dock finns det ju en poäng i att maken blir lycklig när jag får paket, och han äter typ allt i chokladväg och ju mindre lyxigt och avancerat desto bättre.
Tål alltså inte: socker, typ.
Miltonia: Använder mest garn i naturmaterial, gillar de flesta färger. Dricker grönt, vitt och rött te, äter all choklad. Tål inte gluten, nötter, soja, sesam, ägg, mjölk. "Kan innehålla spår av..." är ok.
Smyfröken: Skulle vilja lära mig att virka grytlappar, till att börja med
. Så någon höstig färg i passande garn för grytlapp. (Är dålig på vad man behöver då..
) Annars gillar jag mjuka garner i merinoull, gärna höstiga färger då också. Gillar svart och rött te. Gärna någon mysig blandning ala "krypa upp i soffan och mysa med en kopp te, tända ljus och mannen i mitt liv (när bebis sover vid bröstet och stora tjejen bäddat ner sig mellan oss
)" Gillar all choklad, men håller med Snurrflan, likör-
Snurrfian: Gillar inte ren akryl, annars så tycker jag om alla garner!
Inte pastellfärger men allt annat från obehandlat till färgchock går hem!
Te; svart och grönt går hem. Just nu går Söders höjder i massor men jag börjar längta efter typ guteblandning, eller något mer höstmys te aktigt.
Inte rent citron eller tropiska frukter. Choklad... Här är enklare vad jag inte gillar, likörer i choklad och romrussin! Sånt borde förbjudas!
Annars äter jag allt från 90% till mjölkchoklad och inga allergier!
HPe: Ull. Älskar ull. Egentligen i alla färger o former, men gärna inte superwashbehandlat. Annars så är alla naturmaterial bra! Inte så förtjust i akryl, men som blandning i ex sockgarn är det ok.
Förstår mej inte på te, så testar gärna nåt inte alltför avancerat. Tror svart är bäst i min mun, men som sagt, vad vet jag.
Choklad. Lite svårare nu med preggo-magen som typ inte gillar nåt, men inte alltför mörk. Ingen större 'smaksättning' men nötter eller nougat o sånt går (nog)bra.
Maddemoa: Stickar och virkar i naturfibrer, gillar färg. Dricker svart eller grönt te. Äter helst mörk choklad. Är allergisk mot nötter men "spår av" går fint.[/quote]
Vitsippa: Jag gillar mjuka ullgarner, inte allt för tunna helst. Klara färger är kul!
Jag gillar bara svart te och örtteer, alltså inte rött och grönt. Det mesta går bra utom jasmine och vanilj. Choklad är jag inte lika petig med, jag gillar allt utom spritsmaker. Jag har inga allergier och vi har (ute-)kaniner ifall någon är väldigt känslig mot djur.
SveaLinnea naturmaterial i alla färger och varianter är uppskattade här hemma. På te och chokladfronten är jag allergisk mot citrus i alla dess former och gillar svart te och ljus choklad.
Tål alltså inte: socker, typ.
Miltonia: Använder mest garn i naturmaterial, gillar de flesta färger. Dricker grönt, vitt och rött te, äter all choklad. Tål inte gluten, nötter, soja, sesam, ägg, mjölk. "Kan innehålla spår av..." är ok.
Smyfröken: Skulle vilja lära mig att virka grytlappar, till att börja med

Snurrfian: Gillar inte ren akryl, annars så tycker jag om alla garner!

HPe: Ull. Älskar ull. Egentligen i alla färger o former, men gärna inte superwashbehandlat. Annars så är alla naturmaterial bra! Inte så förtjust i akryl, men som blandning i ex sockgarn är det ok.
Förstår mej inte på te, så testar gärna nåt inte alltför avancerat. Tror svart är bäst i min mun, men som sagt, vad vet jag.

Choklad. Lite svårare nu med preggo-magen som typ inte gillar nåt, men inte alltför mörk. Ingen större 'smaksättning' men nötter eller nougat o sånt går (nog)bra.

Maddemoa: Stickar och virkar i naturfibrer, gillar färg. Dricker svart eller grönt te. Äter helst mörk choklad. Är allergisk mot nötter men "spår av" går fint.[/quote]
Vitsippa: Jag gillar mjuka ullgarner, inte allt för tunna helst. Klara färger är kul!
Jag gillar bara svart te och örtteer, alltså inte rött och grönt. Det mesta går bra utom jasmine och vanilj. Choklad är jag inte lika petig med, jag gillar allt utom spritsmaker. Jag har inga allergier och vi har (ute-)kaniner ifall någon är väldigt känslig mot djur.
SveaLinnea naturmaterial i alla färger och varianter är uppskattade här hemma. På te och chokladfronten är jag allergisk mot citrus i alla dess former och gillar svart te och ljus choklad.