Ponyo skrev:
Därav alla garnresor under sommaren? 
Snacka om hemlighetsfull. Nu måste du ju berätta.
När kom ni på detta? Hur mycket jobbar du där? Vad har ni för garner?
Affären hette tidigare Zigzag och där träffades Dominomaskan, Älvsjös lokalförening av Sticka. Så meddelade hon som hade den i ett mail till oss att hon skulle lägga ner. Min kompis K som låg i morfindimma efter en käck livmoderoperation tänkte "Ja, en garnaffär, det vill jag ha!" och innan någon annan hade hunnit säga flaska hade hon mailat och meddelat att hon skulle ta över. Vi andra garnsystrar följde detta i realtid i en chattgrupp.
Sen planerades det och funderades. Alla var överlyckliga och hade tusen och en idéer. Pensionerade A lovade att stå där så mycket hon hade tid. Marias garn lovade att vara mentor - den ligger ju ett stenkast hemifrån henne. Vi andra kom med pepp och förslag.
Så åkte vi ner till Bornholm och deltog i Strik Bornholm en helg och där nånstans började jag och K diskutera om inte jag skulle vara med. En eftermiddag efter jobbet åkte jag dit och satt som en liten trasig hög och stickade i ett hörn. Då tyckte K att det skulle ju vara utmärkt terapi för mig att ha en garnaffär. Det kan man ju inte säga emot.

Så nu är vi två. Hon står för affären eftersom jag ju är sjukskriven och arbetstränar. Men vi är där nästan lika mycket, jag affärsutvecklar så det står härliga till! Nu säljer vi tex Båvens garn, de enda förutom de själva. Vi kommer också att färga det och sälja det på nätet. Närproducerat, närfärgat och underbart! Vi har också planer på eget garn, spunnet av Båven. Och en hel hög andra roliga planer.
Just nu har vi ett ganska begränsat sortiment eftersom vi tog över ett befintligt lager. Ganska mycket Järbo och mycket Debbie Bliss och annat som Nysta säljer. Vi tänker oss att vara en förortsbutik som har ett bassortiment av "tantgarner" och sen ett mellansortiment så att man ser att man kan gå upp en kvalitet och det är mycket bättre. Sen ett lyxsortiment av främst svenska garner. Vårt husgarn kommer dock vara Shepherds som jag nämnde, det är helt otroligt fint! Finns i många färger och är otroligt mjukt.
Vi vill gärna göra som Ponyo, hitta ett bra garn att färga själva. Vi kan ju färga Båvens men vi vill ha ett som är lite tjockare. Vi färgade några härvor som legat hemma hos mig och sovit i tio år och dem hade vi kunnat sälja tre gånger om. Perfekt tjocklek och perfekt färg.
Vi har stickcaféer på torsdagskvällar men om man är stick- och pratsugen är det bara att komma förbi under öppettiderna och sätta sig med en stickning och ta en kopp te.
Ja, som ni märker är jag överlycklig!!!! En garnaffär är det bästa för hälsan när man varit sjukskriven för utmattning ett helt år.