Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amaltea
Ja nu är det dags.

Jag har en fin symaskin, nästan ny, massa sömmar.
Använd en gång för att fålla gardiner, och då var det mamma som gjorde det :oops:

Jag har tyger i en låda under trappen, flera inköpta när L var bäbis :roll:

Men nu är det dags, eller vad tycker ni?

Vill sy enkla muddbrallor samt tunikor, ett par bra mönster låter som en bra början.
Storlek 140 och större helst.

Några tips?
Användarens profilbild
Av Amaltea
FYI Bumses så har jag ju tyget kvar från sambeställningen jag hämtade hos dig första gången vi träffades :roll:
Av Mery
Amaltea skrev:Ska man sy med någon slags elastisk söm ( jag har aldrig sytt i töjbart tyg)?
Ja, det brukar vara bra. Raksöm kan lätt spricka om man försöker töja den.

Jag har inga specifika mönstertips men kan tipsa om att titta efter mönstertidningar på biblioteket, t.ex. Ottobre. Ottobres tidningar kan man "bläddra" igenom på nätet (http://www.ottobredesign.com/).
Användarens profilbild
Av Andelle
Jag har också äntligen köpt en maskin (visst har vi pratat om detta i tidigare trådar Amaltea?) men att sy på den? Har inte riktigt kommit dit :oops:

Ottobre kör mina sykompisar med, finns att låna på bibblan om en inte vill köpa.

Jag behöver köpa tyg, framför allt mudd, målet är att komma till Stoff och Stil innan årsskiftet, typ :roll:
Användarens profilbild
Av Amaltea
Andelle skrev:Jag har också äntligen köpt en maskin (visst har vi pratat om detta i tidigare trådar Amaltea?) men att sy på den? Har inte riktigt kommit dit :oops:

Ottobre kör mina sykompisar med, finns att låna på bibblan om en inte vill köpa.

Jag behöver köpa tyg, framför allt mudd, målet är att komma till Stoff och Stil innan årsskiftet, typ :roll:
Vi verkar hålla samma tempo du och jag :Hahaa:

Nu till helgen kan det bli StoffochStil om barnen är samarbetsvilliga.
Undrar var de har i mönsterväg :hmm:
Användarens profilbild
Av Perovskaija
Amaltea skrev:
Andelle skrev:Jag har också äntligen köpt en maskin (visst har vi pratat om detta i tidigare trådar Amaltea?) men att sy på den? Har inte riktigt kommit dit :oops:

Vi verkar hålla samma tempo du och jag :Hahaa:

Nu till helgen kan det bli StoffochStil om barnen är samarbetsvilliga.
Undrar var de har i mönsterväg :hmm:
Alla deras mönster finns på hemsidan :tumup:
Det som är både bra och dåligt med dem är att det bara är en storlek i varje mönsterpaket. Bra för att man slipper rita av från de där sladdriga papperen, dåligt ifall man tar fel stl + att man får köpa nytt om man hittar ett bra mönster som man vill fortsätta med i större stl.
Användarens profilbild
Av Bianca
Jag vill också komma igång att sy!

Har sytt lättare saker tidigare, typ gardiner, shabrak (grej man lägger under hästsadel), lagningar mm.
Nu har jag en alldeles sprillans ny maskin hemma som inte ens kommit ur lådan ännu. Mitt första projekt är att klä in två stora frigolitlådor med lock, tanken är att de skall bli fotpallar. Jag har kommit såpass långt att jag har köpt tyg att klä dom med.....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?