Jag skulle vilja ha tips på ett bra ullgarn. Jag ska sticka en grå kofta till mig själv och eftersom det blir ett stort och tråkigt projekt vill jag ha ett BRA garn. Det ska vara för stickor 3-4 och jag vill ffa att det ska hålla sig fint och inte noppa så mycket.
Är det någon som har nåt tips? Jag har tittat på garnet Supersoft från Magasin duett, någon som stickat i det och vet hur det håller sig? Ett tweedgarn kan också vara aktuellt om någon har tips på bra sådant.
Sen söker jag också tips på en fin och enkel sjal. Jag har tittat på denna:
http://www.ravelry.com/patterns/library/windward-2 och den är i rätt stil, men jag skulle kanske vilja ha en lite större sjal som man kan ha mer som över-axlarnasjal. Det känns mest som en halsduk.
Jag har haft ett långt uppehåll i stickandet. Nu kom lusten tillbaka och jag har stickat färdigt en tröja till lilla a som jag började med förra vintern. Jag tror jag skrev om den här, den skulle vara tvåfärgad och jag ville sticka en uddkant (scalloped, vet inte vad man översätter det med på svenska

) där jag bytte färg. Jag hade dock för lite grått garn för att det skulle bli som jag tänkt så det blev bara en rak kant. Den blev bra ändå, och godtogs av det extremt klikänsliga och kräsna barnet så jag är nöjd. Det var dock ett hemskt projekt. Tyckte inte alls om det rosa garnet. Det står att det är 100% merino men det vet jag nte om jag tror på. Tyckte det kändes gnissligt och syntetigt att sticka med. Det är superwashbehandlat, vet inte om det kanske är det som gör det. Det gråa är dock också superwash merino och det var mycket trevligare.
Nu håller jag på att sticka vantar till mig själv. Lånade den fina boken Solveigs vantar, inspiration från norr (eller är det Norrbotten) på biblioteket och stickar en lite modifierad variant av vanten Elli. Vanligt, strävt tvåtrådigt ullgarn och superroliga att sticka