Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sepia
Hej! Jag förstår att en riktig overlockmaskin är det bästa men... om jag vill komma igång med att sy barnkläder i trikåtyger duger det med en som har överkastande stretchsöm.
Tidigare har jag haft bra, solida, gamla maskiner (mammas Bernina och en bagagnad Husqvarna som nu har gått sönder) men nu måste jag köpa en ny och vill slippa leta begagnat. Jag är beredd att betala upp till tretusen för en ny maskin. Finns det någon snäll själ här som kan berätta vilken maskin ni använder och är nöjd med?
Av Sepia
Om någon undrar samma sak: Vi har köpt en Husqvarna Viking Esmerald 116 och hittills fungerar den jättebra!
Användarens profilbild
Av rithelo
Du kanske har stenkoll och i så fall - bara strunta i det här inlägget :tumup: ( jag bara tänker att jag delar med mig eftersom jag själv hade lyckats missa det tills ett par år in i barnklädessyendet :shock: :lol: ) Hur som helst, det finns trikånålar som underlättar mycket att få snygga sömmar utan att riskera hål i tyget, direkt eller efter några tvättar.
Köp om du inte redan gjort det :tumup:
Av Sepia
rithelo skrev:Du kanske har stenkoll och i så fall - bara strunta i det här inlägget :tumup: ( jag bara tänker att jag delar med mig eftersom jag själv hade lyckats missa det tills ett par år in i barnklädessyendet :shock: :lol: ) Hur som helst, det finns trikånålar som underlättar mycket att få snygga sömmar utan att riskera hål i tyget, direkt eller efter några tvättar.
Jag har inte stenkoll på det här! Jag har visserligen förstått att jag ska ha stretch-nålar men jag tycker att de jag köpte är grövre än vanliga nålar och gör större hål pga det - sömmen blir lite fulare också. Finns de i olika tjocklek? I nålförpackningen som följde med ser jag förresten att det står stretch på en av nålarna och den ser tunnare ut, kanske ska jag prova den istället. :hmm:
Användarens profilbild
Av rithelo
Sepia skrev:
rithelo skrev:Du kanske har stenkoll och i så fall - bara strunta i det här inlägget :tumup: ( jag bara tänker att jag delar med mig eftersom jag själv hade lyckats missa det tills ett par år in i barnklädessyendet :shock: :lol: ) Hur som helst, det finns trikånålar som underlättar mycket att få snygga sömmar utan att riskera hål i tyget, direkt eller efter några tvättar.
Jag har inte stenkoll på det här! Jag har visserligen förstått att jag ska ha stretch-nålar men jag tycker att de jag köpte är grövre än vanliga nålar och gör större hål pga det - sömmen blir lite fulare också. Finns de i olika tjocklek? I nålförpackningen som följde med ser jag förresten att det står stretch på en av nålarna och den ser tunnare ut, kanske ska jag prova den istället. :hmm:
Jepp, de finns i olika storlekar :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?