Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av belinda
Hmm har inte fött mitt barn ännu, men har precis fått hem min bärsjal UBW. Och novis som jag är på sjalar får jag inte till det! Jag vet att dte krävs lite tålamod, så jag tänker inte på något vis ge upp eller så, bara ha lite råd!

Det blir så knasigt när jag ska knyta den,smokingbältet blir alldeles löst och hängande, samtidigt som krysset över bröstet blir tajt och knasigt.
Är det så enkelt att jag ska dra åt hårdare på nåt vis eller?

Sen undrar jag lite om det är möjligt att knyta andra knytningar m UBW än den som det följer med instruktioner för. Det verkar som att man ska använda samma knytning till alla fem positioner.

Skulle va så tacksam om någon van sjalare kunde hjälpa mej! Annars är kanske det ger sej efter hand ändå, jag har en månad på mej att öva :wink:

Så där det var mitt första inlägg på detta mycket användbara forum! :D
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag börjar med att säga: Välkommen! :D

En trikåsjal ska knytas ordentligt tight från början, eftersom det är så pass elastiskt. Det är även viktigt att se till att tyget inte "snor sig". Tyget ska vara ordentligt utbrett över ryggen för att ge maximal avlastning.

Dubbelt omslutet kryss (X-2-omslut) är den knytningen som är stadigast och bäst att använda med trikåsjal. Jag rekommenderar inte att använda några andra knytningar med den sjalen (jag har aldrig haft behovet ens).
Av belinda
Jippie!
Nu helt plötsligt gick det! Det var en helt annan femma att prova att lägga något i sjalen som utfyllnad! Tack för ditt svar Froggie, det hjälpte!
:D
Användarens profilbild
Av zandrama
Dessutom är det vansinnigt svårt att få till en bra knytning på stor mage har jag upptäckt... :roll:
Har en känsla av att det kommer ge sig när bebin är ute, för nu är det supersvårt att lyckas få till en tight knytning överallt eftersom magen sticker ut väldans mycket... 8)

Lycka till!
Av belinda
Ja, jag märker det hehe...Får vänta tills den är ute.
Jag blev så längtansfull när jag provade med en en bullig halsduk i sjalen, kändes så myyysigt, kan bara inte vänta på att få bära min bebis i sjalen när den är född!
Användarens profilbild
Av zandrama
belinda skrev:Ja, jag märker det hehe...Får vänta tills den är ute.
Jag blev så längtansfull när jag provade med en en bullig halsduk i sjalen, kändes så myyysigt, kan bara inte vänta på att få bära min bebis i sjalen när den är född!
Åååhhh vad jag käner igen det där. Själv testade jag med ett gosedjur som är i ungefär samma storlek som en nyföding. Ojojoj vad jag längtade då. Nu går jag mest och snosar på sjalen och längtar...
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Jag hade en UBW och eftersom den är vääldigt elastisk så kan man knyta jätte-jätte-jätte hårt utan att det blir för hårt.
Användarens profilbild
Av melles mamma
belinda- när är lillen beräknad?? de är hjärtligt välkommen på sjalträff :D du behöver inte vänta på bebisen utan kom nu!
Av belinda
Beräknad nedkomst är 7/1-06...lite mer än en månad alltså! Spännande...
Ja en sjalträff vore kanske inte så dumt! :D
Användarens profilbild
Av melles mamma
belinda skrev:Beräknad nedkomst är 7/1-06...lite mer än en månad alltså! Spännande...
Ja en sjalträff vore kanske inte så dumt! :D
ja, vad spännande! bor ni söder om sthlm så kanske vi ses i s-tälje. Vi kommer nog att träffas där snart :D
Av belinda
åhå där ser man, bor i och för sej i norra sthlm men så långt t södertälje är det ju inte! :D
Användarens profilbild
Av melles mamma
belinda skrev:åhå där ser man, bor i och för sej i norra sthlm men så långt t södertälje är det ju inte! :D
helt sant :wink: jag skickar ett medelande när vi har bestämt tid och plats så kanske ni/du kan komma :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?