Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av camsch
Fryle skrev:
camsch skrev:Tack snälla Fryle för det fina förklädet och påsförvaringen! Vet du att jag tänkte redan när jag såg skjortan "Det där är ju precis mina färger" :D
(Visst var det väl av dig jag fick en virkad/stickad necessär i klara färger och pysselsnöre? Necessären flitigt använd i handkassen till diverse "bra att ha" och snörena uppflätade till vänskapsarmband :) )
Vad roligt att du gillade dem, och att färgerna var rätt! :D Jag ska se om jag kan visa bilder på dem.

Tyvärr har jag så dåligt komihåg :oops: att jag inte kan svara på om det är av mig du fått necessären, men det är fullt möjligt att du har rätt.
Men det har jag kollat upp, och det var du :heart:
Det var också lite mer pysselmaterial med då också som jag däremot inte kom ihåg.
Användarens profilbild
Av camsch
NU ska jag äntligen ge en liten sneak-peak :tumup:

Detta läggs på lådan idag (2 olika saker...).

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av sus
camsch skrev:NU ska jag äntligen ge en liten sneak-peak :tumup:

Detta läggs på lådan idag (2 olika saker...).

Bild

Bild
Det kom hem till mig :vågen:
En jättefin neccesär. Hur visste du att min håller på att falla i småbitar?! Och ett fint halsband. Båda två helt i min smak.
Jag är nyfiken på vad du har använt för material.

Sen skäms jag för att jag inte ens har börjat. Hoppas hitta tiden i veckan, men det har verkligen kört ihop sig på jobbet med en deadline nästa onsdag och den här veckan blev jag lite oplanerat ensamstående mamma med alla hämtningar och lämningar. Jag ber min bytespartner om tålamod och tid, för jag vill inte bara slarva ihop något. Har allt planerat i huvudet, så det kommer nog gå ganska fort när jag väl sätter mig.
Senast redigerad av sus den tis aug 12, 2014 17:08, redigerad totalt 1 gånger.
Av Smultronbarn
Nu är jag strax färdig med ena saken! :tumup: Materialen blir i slutändan en gardinlängd jag hittade i gömmorna, en gammal kjol jag inte använder (och tydligen klippt i förut) samt en spillbit från ett tidigare byte. Och lite småpyssel från syskrinet. 8)
Användarens profilbild
Av camsch
Sus: Roligt att du tyckte om det, och hoppas det kommer till användning.

Nu mina kära sjalbarniter vill jag äntligen, äntligen få avslöja vad jag gjort :lol:

Har som sagt provat på helt nya tekniker i detta byte, vilket varit så himla roligt :app:

Grej 1:
"Fuse" plastpåsar, stryka ihop plastpåsar (googlade "fuse plastic bags") så att det blir ett tjockare gummiliknande material. Detta har jag sedan använt för att sy en necessär.
Bild
Bild

Grej 2:
Mikra en gammal CD-skiva. Gör smycken av resultatet!
Jag mikrade en cd-skiva några sekunder (fint fyrverkeri därinne :lol: ) Det krackelerar så det bildas häftiga mönster i det blanka (och småbitar lossnade). Kokade så den blev lite mjukare och klippte ut lämpliga former. Putsade bitarna och borrade hål, målade baksidan med nagellack samt monterade bitarna mha andra gamla kedjor/smycken till ett halsband.
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av camsch
AnKa:
camsch: Skickat - Fått
Fryle: Skickat
LottaLuvin:
Maddemoa:Skickat
Smultronbarn:
Snurrfian: Fått
sus:fått
Användarens profilbild
Av LottaLuvin
Jag har varit helt inställd på att man skulle gissa sig fram till vem man fått paket från och att det är lite hemligt vad det är, så det känns jättekonstigt att berätta vad jag använder för något! Men lite av materialet är från en fin gardin, lite är garn, lite är.. annat. :mrgreen:
Eftersom jag inte är hemma i sherwoodskogen igen förrän den tjugonde så vet jag inte om jag fått mitt paket, och vad det isf är. NYFIKEN! :P
Användarens profilbild
Av camsch
Maddemoa skrev:Superfina camsch!
Hur gjorde du när du stök plastpåsarna? Med bakplåtspapper mellan?
Ja, bakplåtspapper på båda sidor (och god ventilation!!!).
Lite lurigt att få mönstret att fästa (det är ju urklippta bitar av plast det också), fick stryka ganska länge.
Av Smultronbarn
camsch skrev:
Lite lurigt att få mönstret att fästa (det är ju urklippta bitar av plast det också), fick stryka ganska länge.
Modigt att micra cd-skivor! :shock: Men vad fint det blev, ser precis ut som pärlemor! :D
Användarens profilbild
Av camsch
Smultronbarn skrev:
camsch skrev:
Modigt att micra cd-skivor! :shock: Men vad fint det blev, ser precis ut som pärlemor! :D
Modig är bara förnamnet :Hahaa:
Nej, men jag googlade först och ingen som gjort detta hade mikron gått sönder på. Och OM vår hade gått sönder hade jag nästan blivit lite glad, skulle vilja ha en igen med "crisp" funktion som vi hade innan vi flyttade :lol:
Men, den fungerar alldeles utmärkt ännu.
Av Smultronbarn
camsch skrev:
Smultronbarn skrev:
camsch skrev:
Modig är bara förnamnet :Hahaa:
Nej, men jag googlade först och ingen som gjort detta hade mikron gått sönder på. Och OM vår hade gått sönder hade jag nästan blivit lite glad, skulle vilja ha en igen med "crisp" funktion som vi hade innan vi flyttade :lol:
Men, den fungerar alldeles utmärkt ännu.
Det låter betryggande. :D :tumup: Vår mikro är nästan nu (och med krispfunktion vi aldrig testat) så vågar nog inte.... Skulle passat på medan den gamla fanns kvar! :wink:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?