Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken färg ska jag välja?

Som bilden
2
4%
Vit med orange kant
6
13%
Vit med klargrön kant
39
83%
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Och nu har jag näääästan sytt färdigt provklänningen (vågade inte ge mig rakt på den riktiga). Lite fel här och där blev del men nu vet jag hur jag skall göra 'på riktigt'. Enda kruxet nu - provklänningens färger blev ju så snygga att jag inte längre vet om jag vill ha en vit klänning....... (isåfall vit sammet typ med grön eller orange kant)

Hjälp! Vilket skall jag välja?
Den här är inte fin nog att ha på dopet och dessutom för kort i kjolen...

Vill ni se? Okej då ;)

Bild
Av dora
vit och grön. :tumsup:
Av corona
Vit med grön kant
Användarens profilbild
Av Gabelin
Vit med grön kant..

Min dotter döptes nyss och hon hade inte en traditionell dopklänning och det var het ok men dom sa att dom helst ville att barnet till största del skulle vara klädd i vitt med tanke på att det hade en viss betydelse..
Användarens profilbild
Av ZaZi
Vit med grön kant skulle passa sockerbiten perfekt!
Jättesöt modell! :D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Gabelin skrev:Vit med grön kant..

Min dotter döptes nyss och hon hade inte en traditionell dopklänning och det var het ok men dom sa att dom helst ville att barnet till största del skulle vara klädd i vitt med tanke på att det hade en viss betydelse..
Jo, jag har läst det där också. Fast vår arveklänning är ju gul liksom. Och den gick bra att döpa sonen i (med samma präst).

Lillskruttan kommer i arveklänningen men knappt ur.....den är för tajt om armarna.

TACK för att ni tycker!
Användarens profilbild
Av Eulalia
Med grön kant :) !
Användarens profilbild
Av Ester

men? varför ska "de" lägga sig i vad barnet bär för kläder? :shock:

näe det tycker jag är mindre klokt och rätt...... 8)

jag röstade en likadan som den på bilden - über-sött på sockerbit
Användarens profilbild
Av Amiechan
Elin skrev:

Men det handlar inte om att "lägga sig i" utan om vad ett dop är. Eftersom dopet är en reningshandling i grund och botten symboliserar de vita dopkläderna den rena människan, den som är utan synd och skuld. Detta med de vita dopkläderna har följt med dophandlingen mycket länge. I tidig kristen tid tog man av de gamla kläderna (= lade av sig sina synder, sin gamla religion etc.) och klädde sig i vitt för att markera övergången till ett nytt liv. Att be föräldrarna att följa "till största del skulle vara klädd i vitt " är inget hårt krav utan följer ritualen. Varför skulle kläderna vara undantagna resten av ritualen? De är lika mycket en del av dopritualen (om än inte ett krav i en nödsituation) som korstecknet i barnets panna...
Användarens profilbild
Av Ester
Amiechan skrev:
Elin skrev:

Men det handlar inte om att "lägga sig i" utan om vad ett dop är. Eftersom dopet är en reningshandling i grund och botten symboliserar de vita dopkläderna den rena människan, den som är utan synd och skuld. Detta med de vita dopkläderna har följt med dophandlingen mycket länge. I tidig kristen tid tog man av de gamla kläderna (= lade av sig sina synder, sin gamla religion etc.) och klädde sig i vitt för att markera övergången till ett nytt liv. Att be föräldrarna att följa "till största del skulle vara klädd i vitt " är inget hårt krav utan följer ritualen. Varför skulle kläderna vara undantagna resten av ritualen? De är lika mycket en del av dopritualen (om än inte ett krav i en nödsituation) som korstecknet i barnets panna...
jag vill inte gå vidare i denna tråd kring detta så mycket mer - men jag tycker ändå att kyrkan har kvar endel konservativt tänk som borde uppdateras/uppgraderas - är det verkligen så att klädseln anses så viktig att man kan kommentera kring detta när föräldrar vill låta döpa sitt barn?

Döptes själv vid 12 års ålder och fick aldrig nån kläd-kod........... :wink:
Av tumbler
VIt med grön kant :D
Av tumbler
Lin skrev:Fin klänning! Vit med grön kant tror jag också på!
(Och vad sugen jag blev på att sy en dopklänning! Eller ska jag be mamma leta fram den virkade... :hmm:)
Virkat, virkat!! :eld: (förlåt TS, men jag har också svarit på din :) )
Användarens profilbild
Av Nova
Vit med grön kant låter fint.
Snygg provklänning du sytt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?